اقتصادی

درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد

گمرک ایران اعلام کرد: درخواست کتبی کنسرسیوم توسعه راه آهن برای کالاهای ترانزیتی از افغانستان عصر امروز ارائه شد و پس از اظهار کالا توسط کنسرسیوم، تشریفات گمرکی در اسرع وقت انجام شده و قطار آماده حرکت می شود. سفر.

به گزارش میجیک، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان – ترکیه به ایران منتشر شد که پس از آن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بر اساس استعلام و بررسی های انجام شده، هیچ گونه تجاری وجود ندارد. ترانزیت قطار از افغانستان وارد منطقه راه آهن جمهوری اسلامی ایران نشده است

البته روز بعد مرتضی جعفری – معاون عملیات و بازرگانی راه آهن – با اشاره به لزوم حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در روابط بین الملل گفت: با وجود عدم هماهنگی، به دلیل رویکرد توسعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه کریدورهای ریلی بین المللی مراحلی که برای تحویل آزمایشی قطار به اتمام رسیده و راه اندازی رسمی مسیر تجاری پس از رفع نواقص و تایید فنی انجام می شود. کارشناسان راه آهن با هماهنگی راه آهن دو کشور.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن امروز درباره قطار ترانزیتی افغانستان – ترکیه که در ایران قرار دارد نیز گفت: کنسرسیوم توسعه راه آهن به طور متناقض اعلام کرد که «کالسکه باردار وارد ایران نشده است» اما از زمانی که واگن بارگیری شده است، دستور مدیر عامل راه آهن با ارسال آنها موافقت شد زیرا کنسرسیوم تشریفات گمرکی محموله ترانزیتی را انجام نداده است.

ادامه مطلب

این کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه از ایران را تکمیل نکرده است

افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لازورد است

با وجود این، جواد طاهرافشار – نماینده کنسرسیوم توسعه راه آهن – امروز بار دیگر تاکید کرد که شرکت راه آهن از اول اردیبهشت ماه لکوموتیوهای کنسرسیوم راه آهن را توقیف کرده است. وی گفت: یکی از مقامات ارگان دولتی افغانستان گفته است که اگر راه آهن جمهوری اسلامی ایران نخواهد به کریدور شرق به غرب اجازه فعالیت بدهد، از طریق کریدور لازورد (یعنی ترکمنستان-کاسپین) به ترکیه محموله ارسال می کند. دریا-آذربایجان-ترکیه).

طاهرافشار در خصوص اظهارات راه آهن مبنی بر عدم تکمیل تشریفات گمرکی ترانزیت کالا توسط کنسرسیوم توسعه راه آهن گفت: بازرس کل گمرک استان خراسان هفته گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که تاکنون تمامی قطارها تکمیل شده است. تشریفات مرسوم و هماهنگی های قبلی و از این پس با هماهنگی انجام خواهد شد و استاندار خراسان رضوی نیز از ورود این قطار خبر داده است. لذا تشریفات گمرکی را انجام داده ایم.

درخواست کتبی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام این تشریفات به گمرک ارائه می شود

در این رابطه فرهاد ولی – مدیر روابط عمومی گمرک ایران – به میجیک توضیح داد: درخواست کتبی کنسرسیوم توسعه ریلی عصر امروز برای انجام تشریفات ارائه شد و به محض اعلام کالا از سوی کنسرسیوم، تشریفات گمرکی انجام خواهد شد. بودن. در اسرع وقت اجرا شده و قطار به مقصد ارسال خواهد شد ادامه آماده خواهد شد.

پیش از این ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفته بود اولین قطار حامل سنگ ترانزیت از افغانستان به ترکیه وارد ایستگاه رزناک افغانستان شد و با هماهنگی انجام شد و گمرک دوغارون برای جلوگیری از توقف این محموله تشریفات گمرکی این محموله را انجام داد. با این کد سفارشی انجام خواهد شد

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا