اقتصادی

درخواست تغییر قیمت تن ماهی به کجا رسید؟

دبیر سندیکای صنعت کنسرو ایران با بیان اینکه قیمت ماهی تن مشخص نشده است، گفت: مذاکراتی در این زمینه انجام شده و امیدواریم پس از ماه رمضان به پایان برسد.

سید محمد میررضوی در گفت وگو با میجیک، با بیان اینکه اعلام شده افزایش قیمت تا بعد از ماه مبارک رمضان اجرایی نمی شود، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان همچنان زیر ظرفیت خود فعالیت می کنند. واحدهای کوچک در این شرایط نمی توانند تولید کنند، زیرا در حاشیه ضرر هستند. اما برخی از برندهای مهمی که باید در بازار باشند تولید می شوند.

به گفته دبیر سندیکای صنعت کنسرو ایران، قیمت فعلی تن ماهی در هر کیلو 85 تا 86 هزار تومان است. این در حالی است که زمانی که قیمت 39 هزار تومان برای یک تن ماهی تصویب شد، قیمت ماهی 52 هزار تومان بود. بر همین اساس مکاتبات و جلساتی انجام شده و امیدواریم هفته آینده به نتیجه برسیم.

وی همچنین گفت: در این جلسه درباره قیمت رب گوجه فرنگی صحبت شده اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش میجیک، تیرماه سال گذشته سندیکای صنعت کنسرو در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار حذف قیمت قبل از رب گوجه فرنگی و کنسرو تن ماهی و یا افزایش منطقی قیمت این محصولات شد. در آن زمان ستاد تنظیم بازار برای کنسرو ماهی تن 180 گرم سقف قیمت مصرف کننده را 35 هزار تومان تعیین کرده بود که سندیکای درخواست کرد حداقل برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان این سقف به 41 هزار و 500 تومان افزایش یابد. سرانجام بختیاری، نایب رئیس سندیکای کنسروسازی ایران، آبان ماه اعلام کرد که قیمت ماهی تن با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های حمایتی به توافق رسیده است و درخواست این است که قیمت ماهی تن در ماه نوامبر به 45 هزار تومان برسد. گام بعدی.

من باید بگویم؛ حداکثر قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی 800 گرمی در شهریور ماه سال گذشته 45 هزار تومان تعیین شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا