اقتصادی

درخواست اروپا از ایلان ماسک برای استخدام کارمندان بیشتر در توییتر

اتحادیه اروپا از ایلان ماسک خواسته است تا کارمندان بیشتری را برای نظارت و تایید پست های ارسال شده در توییتر استخدام کند.

به گزارش میجیک، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از چهار منبع آگاه از مذاکرات ایلان ماسک، مدیران توییتر و رگولاتور اتحادیه اروپا، نوشت: این درخواست، تلاش ایلان ماسک برای سازماندهی مجدد تجارت خرید است که بالغ بر 44 میلیارد دلار در سال جاری بوده است. اکتبر گذشته خرید را پیچیده کرد. ایلان ماسک بیش از نیمی از 7500 کارمند توییتر را اخراج کرده است، از جمله کل تیم اعتماد و امنیت در چندین دفاتر این شرکت، و به دنبال راه‌های ارزان‌تری برای نظارت بر توییت‌ها بوده است.

اخراج دسته جمعی توییتر نگرانی هایی را در مورد توانایی این شبکه اجتماعی برای انطباق با قوانین خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا افزایش داده است. این قانون پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا قبل از اجرای آن در اوایل سال ۲۰۲۴، اقدامات ویژه‌ای را علیه محتوای غیرقانونی اجرا کنند.

توییتر برای نظارت بر محتوا به اتوماسیون تکیه کرده و از بررسی انسانی فاصله گرفته است. برخلاف رقیب بزرگتر خود، متا پلتفرم که مالک فیس بوک و اینستاگرام است، این پلتفرم از تأیید صحت استفاده نمی کند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، تیری برتون، در یک تماس ویدیویی در ماه ژانویه به ایلان ماسک درباره کار بزرگی که توییتر برای اجرای سیاست‌های استفاده شفاف انجام می‌دهد، به ویژه تقویت نظارت بر محتوا و حفاظت از آزادی بیان، گفت. او هشدار داد که خواهد آمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا