مطالب میجیک

درباره پیشرفت‌ بانوان بعد از انقلاب در حوادث اخیر بی‌انصافی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عزت الله ضرغامی امروز شنبه ۲۶ دی ماه در نشست تعاملی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با معاون صنایع دستی رئیس جمهور که با حضور انسیه خزعلی معاون خانواده و بانوان رئیس جمهور برگزار شد. و چند تن از مشاوران امور زنان و خانواده از نهادهای مختلف در تالار سپیده دم این وزارتخانه بیان کردند: این جلسه بسیار مهم است و به نظر من اعضای این جلسه مانند یک دولت کوچک هستند و با هم برابر و همکار هستند. از اعضای این جلسه می تواند برای کشور مفید باشد.

وی افزود: بعد از انقلاب یکی از مهمترین عرصه هایی که در آن تحولات جدی ایجاد شد حوزه زنان بود. گاهی اما در این بار منصفانه نیست و محتوا ارائه نمی شود. اتفاقات 100 روز گذشته این کشور در مورد پیشرفت زنان در سال های بعد از انقلاب منصفانه نبوده و متأسفانه عده ای نیز فریب خورده اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هشدار داد: در زمینه فعالیت‌های اجتماعی زنان از جمله هنر، سینما، ورزش و سایر حوزه‌ها، پیشرفت‌های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و شاهد حضور چشمگیر زنان هستیم. در زمینه های مختلف

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سخنان خود گفت: بی حجابی و بی حجابی قطعا معلولیت است. اما گاهی می بینیم که ممکن است برخی به دلیل لجبازی حجاب را رعایت نکنند. اما وقتی این اتفاق می افتد، سیستم دچار مشکل می شود مخالف آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ البته که نه! سیستم با قدرت ادامه می دهد. در 100 روز گذشته دشمن تبلیغ کرده است که نظام اسلامی مانع پیشرفت زنان شده و زنان بعد از انقلاب از آزادی محروم شده اند. در حالی که این موضوع صحت ندارد و بعد از انقلاب شاهد حضور چشمگیر زنان در عرصه های مختلف حتی در عرصه بین المللی هستیم.

کاردستی هم هنر است و هم هویت

این مسئول در سخنانی دیگر به اهمیت صنایع دستی اشاره کرد و افزود: صنایع دستی ارتباط مستقیمی با بانوان دارد. کاردستی هم هنر است و هم هویت. یکی دیگر از ویژگی های صنایع دستی جهانی و در دسترس بودن آنهاست. ما هزاران سال است که در زمینه صنایع دستی هستیم. ما 299 صنایع دستی ثبت شده داریم و این ظرفیت مهمی است.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که با طرحی که ایجاد کرده ایم مشکلات این حوزه را برطرف می کنیم. مثلاً مسائل بازار و مسائل بسته بندی از موضوعات مهم در این زمینه است. یکی از مهمترین مشکلات در صنایع دستی این است که این هنر باید کاربردی باشد. درخواست من از شما به عنوان مشاور امور زنان و خانواده در نهادهای مختلف در همین مورد است بار با مشاوره عملی به ما کمک کنید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور به صنایع دستی توجه دارند. اولین اقدام دولت سیزدهم توجه به صادرات بود که خوشبختانه در لایحه تامین دائمی بودجه قراردادهای ارزی صادرکنندگان صنایع دستی توسط دولت حذف شد. این در حالی است که دستور رئیس جمهور مبنی بر بیمه 10 هزار هنرمند صنایع دستی در حال اجراست که نشان می دهد این دولت در حال جدی گرفتن صنعت صنایع دستی است.

دکمه بازگشت به بالا