دختر دوچرخه‌سوار ایران: گرفتن وایلد کارت آسان نیست/ لیاقت المپیک را دارم

المپیک | دوچرخه

فرانک پرتوآذر گفت: به راحتی نمی توان سهمیه وایلد کارت را به دست آورد، اما تلاش می کنیم با گرفتن آن یک رویداد تاریخی ایجاد کنیم.

فرانک پرتو آذر، دختر دوچرخه سوار ایرانی در گفت وگو با میجیک، درباره احتمال اعطای سهمیه جهانی (وایلد کارت) المپیک پاریس؟ وی گفت: در لیست انتظار المپیک قبلی بودم. در این چند سال با توجه به نتایج و تلاشم نشان دادم که شایسته حضور در المپیک هستم. حضور یک دوچرخه سوار زن ایرانی در المپیک اتفاق بزرگی است. حالا فرقی نمی کند این سهمیه از طریق وایلدکارد باشد یا رتبه و حضور زنان یک اتفاق تاریخی خواهد بود.

وی ادامه داد: اولین برنامه ریزی بلندمدت من برای مدال بازی های آسیایی بود و به این هدف رسیدم. برنامه دومم کسب سهمیه المپیک است. یکی از دلایلی که کار من سخت است این است که تیمی نداریم که همه در تلاش برای رسیدن به سهمیه خود باشیم و من خودم باشم. از طرفی دو سال متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا بدشانس بودم. سال گذشته به دلیل مشکلات و شرایطی که پیش آمد مدالم را از دست دادم و این بار به دنبال مدالی به رنگی غیر از برنز هستم. حتی می خواستم شانسم را امتحان کنم تا وقتی مریض شدم فورا سهمیه ام را بگیرم. از آن زمان با کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی مکاتبه کردیم تا بتوانم سهمیه جهانی را بگیرم و امیدوارم به عنوان مسئول کمیته ملی المپیک و فدراسیون همیشه از من حمایت کنند. تا این رویداد تاریخی ادامه خواهد داشت.

پرتوآذر در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان کسب سهمیه المپیک گفت: تاکنون تلاش کرده ایم با مسئولان عالی IOC و اتحادیه جهانی مکاتبه داشته باشیم و ثابت کنیم که شرایط رسیدن به این مهم را دارم. سهمیه، سهم. البته این روش آسان نیست زیرا قوانین سختگیرانه ای در آن وضع شده است، اما شدنی است. امیدوارم به این هدف برسم و به مجموعه جوایزم بیفزایم.

وی افزود: همیشه سعی می کنم راه را برای زنان دیگر هموار کنم. با اولین مدال قهرمانی آسیا سعی کردم توجه را به مسابقات بانوان جلب کنم. من همچنان مدال بازی های آسیایی را دنبال می کنم و امیدوارم با کسب سهمیه و حضور در المپیک نشان دهم در حالی که با این شرایط سخت به اینجا آمدم، سایر بانوان نیز با تلاش و پشتکار به اهداف خود برسند.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی درباره برنامه های خود برای سال 2024 بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی خوب و پیست بالا با تیم سوئیس در آفریقای جنوبی اردو داریم. در مسابقات کشوری هم شرکت کردم تا در صورت کسب سهمیه المپیک در بهترین شرایط آماده شوم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا