مطالب میجیک

دختر تنیس باز ایران پس از حضور در گرند اسلم: از رویاهایتان دست نکشید

تنیسور ایرانی گفت: هیچکس باور نمی کرد که بتوانم در گرند اسلم بازی کنم و حالا به جوانان می گویم که از رویاهای خود دست نکشند و به تلاش ادامه دهند.

به گزارش میجیک، مسابقات گرند اسلم جوانان استرالیا در این دوره شاهد اختلاف نماینده از سه کشور بود. مشکات الزهرا صافی از ایران، آنجلا اوکوتو از کنیا و کانر هنری از نامیبیا برای اولین بار در این رویداد شرکت کردند.

فدراسیون جهانی با این مقدمه نوشت: لحظه مهمی را در ملبورن شاهد هستیم و صفی توانست در این تورنمنت بازیکنان استرالیا را شکست دهد و اولین پیروزی را برای ایران در این تورنمنت به ثبت برساند.

صفی، دختر یک تنیسور ایرانی گفت: این یک قدم بزرگ برای من است. برای رسیدن به این نقطه، روز بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. من برای گرفتن ویزا برای مسابقه زمان زیادی صبر کردم و اغلب اسپانسر نداشتم. دستیابی به این موفقیت شگفت انگیز بوده است و امیدوارم بتوانیم ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اگر برای جوان دیگری مثل خودم پیامی دارم فقط می گویم از آرزوهایتان دست نکشید. وقتی شروع کردم، همه در ایران می گفتند این غیرممکن است و من نمی توانم در گرند اسلم بازی کنم، به خصوص مادرم. بنابراین هرگز رویاهایم را به کسی نگفتم، فقط به تلاشم ادامه دادم. من می خواهم به مردم بگویم، سر خود را نگه دارید و به تلاش و ایمان به رویاها ادامه دهید.

صافی می گوید: «من با مادرم مشغول تماشای تلویزیون بودم و برای اولین بار رافائل نادال را در زمین تنیس دیدم و این مرا در مورد تنیس کنجکاو کرد.

تنیسورهای ایرانی در مرکز آموزش تنیس جوانان کرج (مرکز استان البرز) ثبت نام کردند. او قبل از شرکت در مسابقات توسعه تنیس آسیا در 10 سالگی اولین عنوان کشوری خود را کسب کرد. اولین قهرمانی او در رده سنی نوجوانان در سال 2019 به دست آمد. صفی در اوایل ژانویه در رده بندی جوانان جهان در رده 87 قرار گرفت و اولین بازیکن ایرانی شد که در بین 100 بازیکن برتر جهان قرار گرفت.

صافی با اشاره به موفقیت خود تاکید کرد: احساس می کنم دریچه جدیدی در تنیس ایران باز شده است. امروز یک روز ویژه برای تنیس ایران است و من بسیار خوشحالم که این احساس را با مردم ایران به اشتراک می گذارم. اکنون فکر می کنم این یکی از بهترین دلایل مردم برای دیدن تنیس در کشور من است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا