مطالب میجیک

دختر تاریخ‌ساز شمشیربازی: به قول‌ها عمل کنید

شمشیرباز زن ایرانی گفت: ما در عمل میزان توانایی شمشیربازی بانوان را نشان داده ایم بنابراین امیدوارم فدراسیون برنامه ریزی هدفمندی انجام دهد.

به گزارش میجیک، اعظم بختی اولین مدال شمشیربازی اپه زن در رده بزرگسالان پس از انقلاب و اولین مدال شمشیربازی زن ایرانی در المپیک اسلامی را با موفقیت کسب کرد. او در انفرادی برنز و تیم اپه بانوان نیز مدال نقره تیمی را کسب کردند. بختی در مسابقات جهانی نیز عملکرد خوبی داشت و توانست به جدول اصلی مسابقات صعود کند.

دختر تاریخچه شمشیربازی: به قول خود عمل کنید

بختی در گفت وگو با میجیک، با بیان اینکه انتظار دارم فدراسیون نسبت به شمشیربازی بانوان رویکرد خود را تغییر دهد، اظهار کرد: قبل از بازی کشورهای اسلامی قول داده بود که اگر نتیجه بگیریم نگاه متفاوت خواهد بود و از ما حمایت خواهد کرد. بهترین و نتایج خوب و قابل قبول را دریافت کنید. انشاالله به عهدش وفا کند.

وی ادامه داد: در شمشیربازی بانوان می توانیم نتایج خوبی بگیریم و به این موضوع اشاره کرده ایم و در عمل هم نشان داده شده است. امیدواریم تغییراتی را برای اعزام بانوان بیشتر به مسابقات برون مرزی در نظر بگیرند. شمشیربازی بانوان به نقطه خوبی رسیده است. کار زیادی برای رسیدن به این مرحله انجام شده است و امیدوارم کمک کند و برنامه ریزی خوبی داشته باشد. برنامه ریزی باید هدفمند باشد تا تلاش های انجام شده در این مرحله متوقف نشود.

بختی در پاسخ به این سوال که برای کسب نتیجه در بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک نیازی به حضور در سایر مسابقات بین المللی نمی دانید؟ وی گفت: بعد از ورزش کشورهای اسلامی اشاره کردم که در صورت ادامه حمایت ها می توانیم برای المپیک پاریس سهمیه بگیریم و در بازی های آسیایی در رده بانوان مدال بگیریم و دور از دسترس نیست. شما فقط باید یک برنامه خوب برای حصار کشیدن زنان داشته باشید. با نتایجی که در بازی های کشورهای اسلامی گرفتیم میزان توانایی ها و توانایی های شمشیربازان زن را نشان می دهیم و این قابل انکار نیست.

دختر تاریخچه شمشیربازی: به قول خود عمل کنید

قهرمان ملی شمشیربازی در خصوص تفاوت وضعیت بانوان ایران با سایر کشورها از نظر امکانات و حضور در مسابقات گفت: وضعیت از نظر امکانات و حضور در مسابقات یکسان نیست. حریفان ما در اردوی آماده سازی منظم هستند و در همه مسابقات شرکت می کنند و امتیاز می گیرند اما به دلیل محدودیت هایی که داریم پست هایمان کم است و با مشکل مواجه می شویم.

وی در خصوص حمایت مسئولان استانی اصفهان پس از کسب مدال بازی های کشورهای اسلامی، تصریح کرد: پس از پایان بازی های کشورهای اسلامی، مسئولان تشکر و پیشنهاد کمک کردند اما خود من پاسخی دریافت نکرده ام. منتظر هستم تا به قولش عمل کند و حمایت لازم را از من بکند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا