دختران پینگ‌پنگ‌باز ایران آماده کسب سهمیه المپیک هستند؟

المپیک

مشخص‌شدن دختران پینگ‌پنگ ایران در انتخابی المپیک

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان وضعیت دو دختر اعزامی به مسابقات انتخابی برای کسب سهمیه المپیک را مثبت ارزیابی کرد اما شانس ایران برای کسب سهمیه را 50 بر 50 مقایسه کرد.

به گزارش میجیک، مسابقات تنیس روی میز المپیک از 8 اردیبهشت ماه در منطقه آسیای میانه برگزار می شود و در پایان این رقابت ها تنها برنده سهمیه المپیک 2024 پاریس را کسب می کند.

در بخش بانوان نیز ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران برای کسب این سهمیه اعزام شدند. ندا شهسواری تاکنون دو بار موفق به کسب این سهمیه شده است.

حمیده ایرانمنش درباره وضعیت اردوی تیم ملی به میجیک گفت: پس از انتخاب این دو نفر برای مسابقات، اردوی انفرادی داشتیم زیرا هر دو در تورهای بین المللی شرکت می کردند و هر بار که به ایران برمی گشتند برایشان اردو برگزار می کردیم. اما از ابتدا از اردیبهشت ماه دیگر مسابقه ای ندارند و اردوی رسمی تیم ملی با حضور دو نفر آغاز شده و تا 5 اردیبهشت ماه که زمان اعزام است ادامه دارد.

وی درباره وضعیت آمادگی این دو پینگ پنگ باز گفت: تمام تلاش خود را کرده ایم و رقبای خود را آنالیز کرده ایم. به همین دلیل پسرها آمادگی خوبی دارند و امیدوارم بتوانند سهمیه خود را از ایران بگیرند. هر چند که بسیار سخت است و شرایط این مسابقات با سایر مسابقات متفاوت است. همه تیم ها برای کسب سهمیه تلاش می کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با بیان اینکه رقبای اصلی ما از قزاقستان و ازبکستان هستند، تاکید کرد: این بازیکنان همیشه در تورنمنت ها، تورها و اردوهای بین المللی حضور دارند و از نظر امکانات شرایط بهتری نسبت به ما دارند. البته فدراسیون ایران هم از ما حمایت می کند و با کمک اسپانسرها تلاش می کنیم در این دو ماه برنامه خوبی برای سهمیه گیری از ایران داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه مهشید اشتری بسیار با انگیزه است و سهمیه المپیک 80 درصد برای ایران است، گفت: شرط 50/50 است زیرا رقبای ما از نظر رنکینگ فردی بالاتر از بازیکنان ایرانی هستند. از طرفی شرایط تمرینی عالی دارند. این مسابقات به میزبانی ازبکستان برگزار شد و شرایط آسان نبود. ما ناامید نیستیم، اما وضعیت 50/50 است. ما تمام تلاش خود را کرده ایم و امیدواریم به سهمیه خود برسیم.

ایرانمنش درباره انگیزه بازیکنان ایرانی برای کسب سهمیه المپیک گفت: خانم اشتری جوان خوش آتیه ای است که برای اولین بار در مسابقات انتخابی المپیک شرکت می کند و تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه به کار می گیرد. خانم شهسواری نیز بسیار مشتاق و افتخار حضور در سه المپیک است. هر دو انگیزه بالایی دارند. برای من و فدراسیون مهم نیست این بازیکنان چه کسانی هستند که سهمیه می گیرند. امیدوارم این دو نفر فینالیست شوند تا این سهمیه برای ایران باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا