مطالب میجیک

داوران زن لباس گرم ندارند!

سه هفته پس از لیگ برتر فوتبال زنان، داور زن هنوز لباس جدیدی از جمله یک پیراهن دریافت نکرده است. این موضوع باید در کنار اسراف فدراسیون برای اعزام اعضای تیم ملی فوتبال و پرداخت جوایز به این افراد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش میجیک، لیگ برتر فوتبال بانوان از ۲۲ آبان ماه آغاز شده و تا کنون سه هفته است که برگزار می‌شود، اما داوران زن هنوز لباس هیئت ژوری را درآورده‌اند و با توجه به لباس فصل قبل ارزیابی خود را انجام نداده‌اند.

مسابقات لیگ برتر در پاییز و زمستان ادامه دارد و با توجه به سردی هوا، داوران زن همچنان با کمبود لباس مناسب در این فصل دست و پنجه نرم می کنند. عدم پوشش مناسب فدراسیون فوتبال قطعا یکی از مشکلات بانوان داور است و علیرغم همه وعده ها این مشکل همچنان پابرجاست. در حالی که تهیه گرمکن ورزشی برای همه داوران وظیفه اصلی فدراسیون و کمیته داوران و یکی از ملزومات اساسی داوران است، شنیده ام که در چهار سال گذشته کمیته ژوری اقدام به تهیه لباس ورزشی کرده است. برای داوران زن

البته عدم گرم کردن ورزشی نه تنها کمبود فدراسیون و کمیته داوران را داشت، بلکه بانوان با وجود گذشت سه هفته از لیگ برتر گذشته، در شرایطی که این لباس ها همچنان مانند گذشته لباس فصل گذشته را قضاوت کردند. کافی نیست و رنگ داوران در زمین همیشه مشکل ساز است، زیرا رنگ آن با رنگ لباس یکی است و رنگ های متفاوتی وجود ندارد، بنابراین گاهی اوقات تیم رنگ لباس را تغییر می دهد. برای هماهنگی با داور یا ادامه پوشیدن همان لباس. این نه تنها غیرقانونی است، بلکه باعث ایجاد مشکلات زیادی در صحنه شده است. سال گذشته، رنگ لباس داوری در یکی از مهمترین دیدارهای فصل، اعتراض آشکار و رسمی باشگاه سپاهان را برانگیخت.

از طرفی هر ساله تعدادی داور جوان به لیگ برتر اضافه می شوند که لباس داوری ندارند و باید از داوران مرد لباس قرض بگیرند. اگر به عکس های منتشر شده از لیگ برتر بانوان نگاه کنید، تفاوت را متوجه خواهید شد. برخی از داوران لباس‌های آستین کوتاه را قضاوت می‌کردند که برای داوران مرد بود زیرا زنان لباس‌های آستین کوتاه می‌پوشیدند.

به نظر می رسد که کمیته داوران فدرال، به عنوان گارد، داوران را مدیریت می کند و مایحتاج اولیه مانند لباس و تجهیزات داوری را آماده می کند، باید هر سال قبل از شروع فصل، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار نیروهای خود قرار دهد، اما در انجام این کار او کار کوتاهی انجام می دهد. از آنجایی که برای فصل لیگ داوران هیچ لباسی دریافت نکرده اند و از لباس های نامناسب و قدیمی سال گذشته استفاده می کنند. علاوه بر این، لباس ها کیفیت خوبی ندارند و برای استفاده بیش از یک سال مناسب نیستند.

همه اینها زمانی است که فدراسیون فوتبال متهم است که همیشه دوستان بی ربط زیادی را در اعزام تیم های ملی به مردم می فرستد و هزینه های زیادی برای بلیط، اقامت، هزینه ماموریت دلاری و پاداش این افراد پرداخت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا