اقتصادی

دام مورد نیاز عید قربان تامین است/ نظارت بر مراکز عرضه دام

مدیرعامل انجمن دام مرکزی کیشور گفت: امسال کمبود دام مورد نیاز عید قربان نداریم و میانگین قیمت دام زنده در کیشور 310 کیلو تا 315 هزار تومان است.

به گزارش میجیک، هر ساله با نزدیک شدن به عید سعید قربان و افزایش تقاضای مردم برای دام زنده، مسئولان مربوطه برای جلوگیری از سودجویانی که اقدام به برهم زدن نظم بازار و افزایش قیمت ها می کنند، از سوی سازمان دامپزشکی کیشور اقدام می کنند این روزها بیشتر و بیشتر محبوب شده است. همچنین طبق سال های گذشته پیش بینی های لازم در زمینه عرضه دام زنده توسط تولیدکنندگان انجام شده است.

افشین صدر دادرس در گفت و گو با میجیک با بیان اینکه امسال دام زیاد است و مشکلی برای تامین دام زنده عید سعید قربان وجود ندارد، گفت: میانگین قیمت دام زنده در کشور 310 است. کیلو تا 315 هزار تومان.

وی افزود: سازمان میادین میوه و تره بار در سال های گذشته نیز غرفه ها را مشخص و دام عرضه می کرد. امسال نیز این مسیر طی خواهد شد و دامپزشکان برای معاینه و پایش حیوانات در این غرفه ها حضور خواهند داشت.

مدیرعامل کانون دام مرکزی کیشور در پاسخ به نوسانات احتمالی قیمت دام در روزهای منتهی به عید سعید قربان اظهار داشت: به دلیل اینکه عرضه دام زیاد است امیدواریم نوسانی در این بخش نداشته باشیم. “

با استقرار بازرسان از فروش جلوگیری کنید

مسعود عمراللهی – مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی – نیز روز گذشته گفت: برای رفاه حال مردم و برای اینکه بحث فروش کاذب ایجاد نشود، بازرسان خود را در مراکز عرضه مستقر کردیم. .

وی با بیان اینکه استان ها می توانند قیمت های خود را اعلام کنند و قیمت مصوب کشوری نداریم، گفت: در تهران قیمت ها متفاوت است و سازمان حوزه ها و سازمان تعاون روستایی قیمت ها را اعلام می کنند. همچنین با دام سبک و سنگین مشکلی نداریم و از دام سنگین نیز موجودی خوبی داریم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا