مطالب میجیک

خویشتن داری؛ مهارتی اکتسابی برای کشف استعدادهای درونی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، برنامه «چراغ» شبکه پنج سیما این هفته میزبان «صدیقه امیری» استاد دانشگاه ، مشاور ، روانشناس ، با بیش از ده سال سابقه مشاوره در زمینه خانواده و زنان و همچنین استاد روانشناسی شخصیت

امیری به یک میل طبیعی و طبیعی در طبیعت انسان اشاره می کند و می گوید: دو خواسته برای انسان بسیار مهم است که در بین زنان قوی تر است و آن میل به دیده شدن ، محبوبیت یا درک شدن است. طبیعتاً این خواسته در انسان حکمت خدادادی وجود داشته است. اما مشکل دقیقاً به این دلیل بوجود می آید که ما می خواهیم این خواسته را بیان کنیم. یعنی برای دیده شدن در جامعه ، دیده شدن در بستر خانواده. وقتی زنان می خواهند این میل ظاهر شود ، اغلب دو گزینه برای انتخاب وجود دارد. یکی این است که ما می خواهیم به این خواسته به صورت سطحی و سریع برسیم و احساس استقبال کنیم ، که مربوط به نوع لباس پوشیدن ماست یا گاهی زبان بدن و ظاهر و جلوه هایی که زنان می توانند داشته باشند. این با تمایل درک شده روشن می شود. اما یک میل باطنی وجود دارد ، و این یک امر نجابت و عفاف است ، که در آن زنان سعی می کنند از سطح سطحی به خود نزدیک شوند و ارزشهای درونی خود را بیان کنند. یعنی وقتی ظاهر بیرونی را تا حدودی کنترل و تنظیم می کنیم ، قابلیت های درونی آشکار و تحقق می یابد. بسیار دشوارتر و طولانی تر ، و گاهی اوقات بسیاری از افرادی که آن مسیر را حتی کوتاهتر انتخاب می کنند.

او بیان می کند: ما دو راه برای نشان دادن توانایی دیگران داریم. یکی بحث آشکار این است که آیا فرد توانایی های خود را نشان می دهد یا خیر. یکی بحث استعدادها و مهارتها در جنبه های مختلف است ، که نحوه انتخاب بازگشت به مهارت است. ما یک مهارت روانشناختی داریم به نام خودکنترلی. خودکنترلی یک مهارت اکتسابی است. یعنی یاد می گیریم ، قابل آموزش است. در این مهارت ها ، ما می گوییم نشان دادن و نشان دادن توانایی های جسمانی ، زیرا با لذت ارائه می شود ، این لذت ممکن است باعث شود ما عجله کنیم ، بازتاب را کاهش دهیم ، و بنابراین می خواهیم رضایت نیز داشته باشیم. خودکنترلی در اینجا به ما کمک می کند تا از عواقب بعدی جلوگیری کنیم. به عبارت دیگر ، خودکنترلی به معنای یک عمل یا فرایند با تفکر و تفکر است که می تواند به کودک بیاموزد. اما بخشی از کنترل خود بر موجودی غیر از خدا وجود دارد ، به عنوان مثال ، اگر پرنده ای مراقبه نکند و منتظر تولد مرغ خود نباشد ، این پرنده می تواند کارهای دیگر زیادی انجام دهد و به دنبال لذتهای دیگر باشد ، اما چنین صبر و تحمل در سپرده خود قرار می گیرند تا به عنوان احساسات مادر یا ادامه نسل او انجام شود. یعنی خودکنترلی هسته اصلی جهان و طبیعت است. بنابراین ممکن است قطعات به طور طبیعی وجود داشته باشند. اما انسانها با آموختن متنوع تر می شوند و بنابراین بیشتر از قبل به موفقیت دست پیدا می کنند و می توانند رشد کنند. اگر مدیتیشن کنیم و صبور باشیم و هیجان را در قسمت اول به تأخیر بیندازیم ، استعدادها و مهارت های دیگری ظاهر می شود. بنابراین ، اگر در این موضوع تأمل و حوصله نداشته باشیم و همان قسمت از ظهور موضوع را تکمیل و آن را تکمیل کنیم ، بخش عمیق بحث ، که ظهور توانایی و علم است ، باقی می ماند.

امیری گفت: “بسیاری از دانشمندان بر روی موضوع خودکنترلی کار می کنند.” در کشورهای غربی ، آنها برای کودکان کوچک آزمایش می کنند و به شما می گویند که می توانید یک کیک شکلاتی خوشمزه بخورید ، یا صبر کنید و یک ساعت بعد یک غذای پیچیده و خوشمزه بخورید. مطالعه تجربی طولی نامیده می شود که چند سال بعد ، دوباره از همان فرد تحقیق می شود. در آزمایش ، برخی از کودکان تا یک ساعت بعد منتظر ماندند تا غذای خوشمزه ای را دریافت کنند ، برخی گفتند نه و بلافاصله یک کیک شکلاتی خوردند. ده سال بعد ، هنگامی که کودکان در زندگی مورد بررسی قرار گرفتند ، مشخص شد که بیمار موفق تر از کودکانی است که نمی توانند منتظر بمانند ، این است که شما با توجه به هدف ، کنترل کمتری بر خود دارید تا آسیب ببینند. هدف تعیین کننده ، برنامه ، او در مباحث دانشگاهی موفق تر بود و به جلو حرکت می کرد.

روانشناسان و مشاوران خانواده هشدار می دهند: ثمره و نتیجه خودکنترلی ابتدا برای فرد است و آن ایجاد اعتماد به نفس است. همیشه هنگام انجام کارها قدرت و اعتماد به نفس را احساس نمی کنید ، گاهی اوقات احساس می کنید هیچ کاری را انجام نمی دهید. گاهی اوقات من توانمند هستم ، اما این کار را نمی کنم ، من قدرت دارم ، اما آن را به تعویق می اندازم ، بنابراین می توانم اعتماد به نفس داشته باشم که می توان آن را در طول هفته انجام داد ، اما کمی دیر شده ام. فکر کردم ، آن را بهتر و کامل تر کردم و ادامه دادم. برای ایجاد آرامش در شخص دیگر ، به دیگری مراجعه کنید ، زیرا اگر به سرعت در مورد لذت بردن سریع صحبت کنند ، اشتباهات و خطاهایی که می تواند باعث بهبود آنها شود و عواقبی برای این افراد به همراه خواهد داشت ، اما هنگامی که آنها کنترل را دارند ، احساس امنیت می شود. یک تصور سیاستی انجام شده است ، مانند یک اثر دومینو ، به خود ، اعضای خانواده اش ، به جامعه در جامعه منتقل شده است ، به نوعی اعتماد به نفس ، احساس آرامش و این احساس که او بدون فکر در مسابقه شرکت نکرده است. و قابلیت ها را در نظر گرفته و سپس به جنبه های مختلف موضوع پرداخته است.

یک روانشناس خانواده و مشاور خانواده می گوید: “همه ما دانش و آگاهی داریم و می دانیم که با در نظر گرفتن توانایی ها و ارزش های ذاتی خود ماندگارتر خواهیم بود.” چرا ما چنین لذت فوری را انتخاب می کنیم؟ آیا باید به اقلیت انسانی در جامعه توجه کنیم؟ این بر اساس دیدگاه مردم و نحوه مراقبت از او استوار است. ما می توانیم بر اساس ظاهر وارد شویم و به عنوان مثال ، گاهی اوقات زنانی را می بینیم که پاکت خاصی دارند و هرگز حریم خصوصی نمی کنند. اولین فکری که هنگام دیدن این زن و ایجاد تأثیر اولیه به ذهن می رسد بر اساس این نوع جلد است ، زن چه مدت کتاب را خواند ، چه مدت در کلاس هنر شرکت کرد ، چقدر طول کشید تا با او تماس بگیرید خانواده اش؟ این اولین نگاه و نوع درک است ، زیرا هر کسی می تواند آن را در نظر بگیرد. و در اصل ، این بحث هیچ ربطی به زنان و مردان ندارد.

امیری ادامه داد: اما وقتی افرادی هستند که دارای توانایی و استعداد ذهنی هستند ، چه اتفاقی می افتد ، وقتی اولین شناخت را در این سطح مشاهده می کنید ، اگر سطح به عنوان الزامات خاصی باشد ، دوم به سطح شناخت می رویم. به عنوان مثال ، زنی که کلاه مطابقت دارد ، وقتی از ظاهر بیرون می آید ، ما با خود فکر می کنیم ، پس تحصیلات او چیست؟ چه مفهومی داره؟ یعنی سطح اولیه بر ظاهر و ویژگی های تحریک آمیز تأثیر نمی گذارد بنابراین ما این سطح را حفظ نمی کنیم. اعضای خانواده در همان سطح هستند و یک قدم جلوتر نمی روند ، بنابراین نوع انتخاب و پوشش می تواند به ما کمک کند توانایی های خود را در سطح بالاتری نشان دهیم. این مسئول هر دو جنس است. هم آقای و هم خانم ..

امیری در پایان این گفتگو گفت: “اگر این موضوع در جامعه گنجانده شود ، از طرف دیگر مسئولیت زن محجبه را کمی افزایش می دهد ؛ بتواند با مسئولیت پذیری و هنرمندی بیشتر در مورد ویژگی های اخلاقی و تعاملات اجتماعی عمل کند. به

دکمه بازگشت به بالا