مطالب میجیک

خوردن جگر برای مادران باردار خطرناک است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، احمدرضا در برنامه پایانی الوند به درستی اظهار داشت: جگر پروتئین و ویتامین های خوبی دارد. ب 12 بدن را تغذیه می کند و به درمان کم خونی کمک می کند. جگر جایی است که هورمون های اضافی را غیرسمی می کند و در مصرف جگر هر حیوانی باید مراقب باشیم.

وی ادامه می دهد: ویتامین A در کبد بسیار زیاد است. مثلا ویتامین ها . جگر خرس قطبی آنقدر بالاست که می تواند باعث مرگ شود. از آه تو زیاد نرو زنان باردار به هیچ عنوان نباید از جگر استفاده کنند. خانم های باردار مجبور نیستند هیچ مدل جگر بپوشند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح می دهد: کبد آلوده است و زمانی که کشتار در کشتارگاه صنعتی انجام می شود گاهی یک سوم کبد آسیب می بیند. هرچه غذا با ارزش تر باشد، آلوده تر می شود.

او در ادامه راست می گوید: بعضی ها جگر خام می خورند و گاهی جگر می زند اینها با حرارت کم پخته می شوند که خطرناک است. همچنین جگر را باید از جای معتبر خریداری کرد و در اسرع وقت درب منزل تحویل گرفت و بلافاصله استفاده کرد.

او می گوید: «گاهی اوقات ما مواد مغذی را در غذا پیدا می کنیم. جگر آهن دارد اما تا دو هفته مجاز نیستیم هر روز جگر بخوریم یک بار 90 گرم می توانیم جگر بخوریم. جگر برای کم خونی مفید است اما درمان کم خونی نیست.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه می دهد: برخی می گویند مرغ یک هورمون است و این هورمون ها در کبد جوجه ها جمع می شود، در حالی که در حال حاضر استفاده از هورمون برای مرغ مقرون به صرفه نیست. آه تو زیاد نرو جگر مرغ سالم و کسانی که به دنبال منبع غذایی ارزان هستند می توانند ظرف یک هفته آن را تهیه کنند یک بار از جگر مرغ استفاده کنید زیرا سبک تر است و نیمی از جگر بز ارزش غذایی دارد.

وی گفت: همه کبدها خوب هستند، اما باید مراقب آلودگی کبد باشیم. کبد از سلنیوم برای سم زدایی استفاده می کند و جگر نسبت به هر گوشت دیگری سلنیوم بیشتری دارد. ما در گوشت خود قند نداریم، اما در کبدمان قند حیوانی داریم و جگر پروتئین، چربی و قند حیوانی خوبی دارد. اسید فولیک برای سلامت زنانی که می خواهند باردار شوند نیز در کبد وجود دارد و توصیه می شود خانم ها قبل از بارداری از کبد استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا