مطالب میجیک

خودکنترلی مردان زمانی منطقی است که زنان پوشش معقول داشته باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، برنامه «چراغ» شبکه پنج این هفته میزبان «مرضیه غلامی» کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، مدرس و مشاور دانشگاه و همچنین مشاور چندین مرکز مشاوره بود.

غلامی با اشاره به لزوم توجه زنان به ارزش های درونی و استعدادهای کرامتی خود گفت: از نظر روانشناسی هر فردی فارغ از جنسیت از بدو تولد تا پیری نیاز دارد، معروف است، بر اساس نظریه نیازهای انسان نیازهای اساسی هستند از آب و غذا گرفته تا نیازهای امنیتی و نیازهای خود، نیاز به توجه و احترام به دیگران و در نهایت نیاز به خودکفایی. وقتی ظاهر فیزیکی یک زن بر استعدادها و توانایی‌های او چیره شود، واقعاً نیاز دارد. داشتن ؛ برخی افراد به جای توجه به توانایی ها و استعدادهای درونی خود به ظاهر توجه می کنند تا به نظر برسند. اگر افراد بیش از حد به این موضوع توجه کنند، به عبارتی درگیر ظاهر شوند، در واقع در یک دور باطل است؛ زیرا این نیازها هیچ محدودیت مشخصی ندارد و هیچ نقطه پایانی قابل تصور است. مراجع و مثال های روشن از بسیاری از موارد مشاوره نشان می دهد که افراد خودش هم در این راه خسته است و بسیاری از زنان به آن اشاره می‌کنند و اظهار خستگی و ناتوانی می‌کنند، حتی بسیاری از مردان به این دلیل که شوهرانشان در این دور و از دیگر جنبه‌های زندگی شکست خورده‌اند، چه زندگی مشترک به عنوان همسر و مادر و چه در زمینه‌های تحصیلی و تحصیلی و… علم که مورد غفلت قرار گرفت، ابراز خستگی و نارضایتی کرد. حتی هزینه هنگفتی بر دوش خانواده می گذارند و به نوعی رفتار بیمارگونه تبدیل می شوند.

معیارها و معیارهای انتخاب در پروژه; ظاهر یا تخصص

وی خاطرنشان می کند: وقتی صحبت از توجه به استعدادهای درونی و بیرونی می شود به این معنا نیست که به ظاهر اهمیت نمی دهیم و ظاهر و نیازها را رد نمی کنیم، بلکه اگر معیارهای انتخاب در پروژه های مختلف باشد. زمینه ها از افراد قابل رویت است نه قابلیت ها افراد معیارهای قابل اندازه گیری و درستی نیستند ویژگی های فیزیکی مانند عدم استقامت و ثبات معیاری غیر قابل اعتماد و انتخاب هستند بلکه مهارت ها و توانایی های فردی قابل سنجش و ارتقاء در هر زمینه ای هستند. به عنوان ملاک انتخاب، غیرقابل اعتماد بوده و ممکن است بستری برای آزار و اذیت و اختلال روانی و اجتماعی باشد. مراجع متعددی داشته ام که این خانم ابتدا بر اساس دیدگاه شرکت برای استخدام انتخاب شده است، اما به تدریج متوجه شد که نه تنها آیا توانایی های او دست کم گرفته می شد، اما آنها نیز به شدت آسیب دیده بودند.

وفاداری یکی از دلایل اصلی طلاق است

غلامی در پاسخ به سوال مجری توضیح داد: آنچه که بالاتر از مشکل کلی فعلی است، مشکل اقتصادی است. اما واقعیت این است که در پایان همه این مسائل، دلیل اصلی مراجعه به مشتری برای گرفتن دادخواست طلاق و مسائلی که منجر به نابینایی می شود، مسائل اقتصادی نیست، بلکه بیشتر پیمان شکنی و خیانت زن یا مرد به وی است. همسر به او خیانت کند از این رو لزوم رعایت موازین اخلاقی مهمتر از مسائل اقتصادی است. طبق آمار، درصد بالایی از مشکلاتی که منجر به طلاق می شود، خیانت و پیمان شکنی بین همسران است.

خودکنترلی مردان در جامعه زمانی منطقی است که زنان نیز پوشش و رفتار مناسبی داشته باشند

روانشناسان و مشاوران خانواده در بخشی دیگر از این سخنان خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم از بروز مشکل جلوگیری کنیم، معمولاً باید مشکلی را که باعث ایجاد مشکل شده یا به عبارتی رفتاری که باعث ایجاد یا تشدید مشکل شده است، بررسی و برطرف کنیم. . ، و یا حداقل کاهش یافته است. نمی توان انتظار داشت که همه افراد جامعه به همان سبک و سیاق حرکت کنند و عمل کنند و هیچ مزاحمت یا مشکلی برای آنها ایجاد نشود. اگر زنی بخواهد با هر حجابی که می‌خواهد در جامعه حضور داشته باشد، حجابی که با هنجارهای جامعه مطابقت نداشته باشد، نامناسب، نیمه برهنه یا با اندام باشد، از مردان جامعه انتظار دارد که از رفتار و رفتار غیرعادی خودداری کنند. . پوشش دادن. خیلی پیش نمی آید که یک زن در جامعه توقع داشته باشد که مردی در جامعه به گونه ای تربیت شود که اگر مطابق میل خود عمل کند و پوشش نادرستی داشته باشد، با چنین پوششی با او برخورد شود و رفتارش مختل نشود. . ; از آنجا که هر فرد جامعه با روحیه و خلقیات متفاوت و در فرهنگ متفاوتی رشد می کند و نمی تواند همه را کنترل کند، حتی اگر وظیفه مردان باشد که با چنین موقعیت هایی روبرو شوند، منطقی نیست که زن آزاد و مرد باشد. استقلال. داشتن کنترل هنگام درگیر شدن در عمل. افراد زیادی هستند که اختلالات روانی دارند و تا زمانی که خودشان به دنبال درمان نباشند قابل تشخیص و ارزیابی نیستند، بنابراین نمی توان آنها را درک کرد و کنترل کرد. بنابراین ظاهر افراد جامعه از یک سو باید مطلوب و معقول باشد و از سوی دیگر بر اساس ارزش ها و توانایی های درونی خود شناخته شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده ای به نام آقای پزشکی دارم که به دلیل وضعیت مالی و حسن شهرت اجتماعی تمامی امکانات را برای همسرش که خانه دار است فراهم کرده است. حتی آنها فرزندان خود را تربیت کردند و همسرانشان زندگی مرفهی داشتند، اما به دلیل بی توجهی به استعدادهای درونی و بی توجهی به ظاهر و بی توجهی به حریم خصوصی به شوهرانشان خیانت کردند. بنابراین خویشتن داری و عدم پایبندی به سیاست اخلاقی در روابط اجتماعی خطرناکتر از مشکلات اقتصادی است و بنیان خانواده را متزلزل و آسیب می زند.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 22 از شبکه 5 سیما پخش می شود و به چالش های هفتگی و انجام نظرسنجی های هفتگی می پردازد.

دکمه بازگشت به بالا