مطالب میجیک

خواستار نگاه بازتر به ورزش بانوان و باور به قدرت و توانایی آن‌ها هستیم

میجیک/اصفهان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: بانوان ما تورنمنت تدارکاتی در خارج از کشور نداشته اند و فقط در تورنمنت اصلی حضور دارند و این در حالی است که بانوان برای پیشرفت باید بیشتر دیده شوند و مسابقات خارج از کشور برگزار کنند.

لیلا بریانیان در گفت وگو با میجیک، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری به مطالبه جامعه ورزش قهرمان به ویژه بانوان از دولت چهاردهم، اظهار کرد: بانوان ما مسابقات تدارکاتی در خارج از کشور ندارند و فقط در مسابقات اصلی هیئت دارند. در حالی که زنان باید بیشتر دیده شوند و مسابقات برون مرزی را برای پیشرفت ترتیب دهند. اگر تیم ما بتواند با تیم های قوی والیبال نشسته در جهان ارتباط برقرار کند و مسابقات تدارکاتی بین المللی و داخلی برگزار شود، این تیم های قوی می توانند با بازیکنان ما همکاری کنند و معتقدم تا چند سال دیگر ایران به عنوان قدرت دوم آسیا، در المپیک عقب تر خواهد بود قطعا بهتر خواهد بود.

وی افزود: در دوره قبل حدود 50 درصد از بازیکنان جوان در تیم ملی حضور داشتند اما اکنون در تیم اصلی حضور دارند.

بریانیان با بیان اینکه سطح بازی خوب است، گفت: ایران بعد از چین در منطقه آسیا دوم است و از نظر کیفیت بازی با سایر تیم ها فاصله دارد. برای رسیدن به جایگاه چین باید بتوانیم بازی های منظمی داشته باشیم و همچنین اردوهای زیادی با برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از مسابقات تیم کاملا رها شد و الان نمی دانم شرایط بدنی و تمرینی چگونه است، افزود: همانطور که می دانید تیم والیبال نشسته در زمین معلولان شبیه هیچ رشته دیگری نیست. که در شهرستان و استان به دلیل تعداد افرادی که می توانند تمرین کنند راحت است هر استان ممکن است تیم نداشته باشد، اما حداقل یک بازیکن داشته باشد. خانم های والیبال نشسته به جز باشگاه ورزش مفیدی ندارند! باید بگویم با روند فعلی آینده خوبی برای تیم ملی والیبال بانوان نمی بینم.

سرمربی تیم والیبال نشسته بانوان با بیان اینکه امسال توانستیم در مسابقات پارالمپیک مقام دوم را کسب کنیم، تصریح کرد: بازیکنان خوب کار کردند و حتی توانستیم از نیروی ذخیره استفاده کنیم، به همه این فرصت را دادیم که خودمان را محک بزنند. و خود را به تیم های دیگر ثابت کنند آنها بعد از چین دومین قدرت آسیا هستند.

بریانیان با بیان اینکه جایگاه ورزش بانوان باید در عمل جایگاه خاصی داشته باشد، اظهار داشت: بانوان در ورزش بانوان تاثیری از مردان ندارند. نتایجی که با حضور آقای مشاور فنی می توانیم به دست آوریم، اگر از جانب ایشان نباشد، شاید بتوانیم همین نتایج را بگیریم. همچنین می توان به بانوان این فرصت را داد که در دراز مدت به تیم ملحق شوند و به بدنه ورزش بانوان کمک کنند.

سرمربی تیم والیبال نشسته بانوان ادامه داد: به نظرم این روش جالب نیست. باید به بانوان هم میدان داده شود تا توان خود را نشان دهند، شاید نتایج خوبی بگیرند.

وی از رئیس جمهور آینده خواست که در ورزش بانوان نگاه بازتر داشته باشد و به قدرت و توانایی آنها ایمان داشته باشد چرا که معتقد است نه تنها در کلام بلکه در عمل صددرصد نیز باید ارزش بیشتری قائل شد.

بریانیان در پایان گفت: بانوان واقعا می توانند تجربه خوبی کسب کنند اما اگر همیشه بدون تمرین و تمرین بازی و تمرین کنند تاثیری در بهبود شرایط بازیکنان ما نخواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا