خلاصه کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) ( نویسنده جکی بیر، تری براوتون )

خلاصه کتاب

به عنوان متخصص سئو و استراتژیست محتوا در ادامه ساختار محتوایی پیشنهادی برای کلمه کلیدی خلاصه کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) ( نویسنده جکی بیر تری براوتون ) بر اساس تحلیل هدینگ های رقبا و درک عمیق نیاز کاربر ارائه شده است: کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» اثر جکی بیر و تری براوتون راهنمایی جامع برای معلمان و مربیان است تا با به کارگیری اصول کوچینگ نقش خود را از صرفاً آموزش دهنده به پرورش دهنده تغییر دهند. این اثر بر اهمیت مهارت پرسشگری گوش دادن فعال و بازخورد مؤثر برای شکوفایی توسعه فردی و تفکر انتقادی دانش آموزان تأکید دارد. کتاب به معلمان کمک می کند تا با ایجاد فضایی امن و حمایتی یادگیری عمیق تر و انگیزه بالاتری را در دانش آموزان ایجاد کنند. این رویکرد نه تنها به نفع دانش آموزان است بلکه رضایت شغلی معلمان را نیز افزایش می دهد. در آموزش و پرورش نوین تغییر رویکرد از معلم سنتی به معلم کوچ یک ضرورت انکارناپذیر است. این تحول پاسخی به نیازهای روزافزون جامعه برای تربیت نسلی توانمند خلاق و مستقل است که صرفاً به دانش آموزی دروس محدود نباشد بلکه مهارت های زندگی و حل مسئله را نیز بیاموزد. کتاب حاضر با ارائه چارچوب های عملی و تمرینات کاربردی معلمان را در این مسیر یاری می رساند تا بتوانند پتانسیل های نهفته در وجود هر دانش آموز را شناسایی و شکوفا سازند. این فرآیند یک تعامل پویا و دوسویه است که در آن معلم به عنوان یک راهنما و تسهیل گر عمل می کند و دانش آموز را به سوی خودآگاهی و توانمندسازی هدایت می کند.

معرفی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» اثری ارزشمند از جکی بیر و تری براوتون است که به بررسی عمیق و کاربردی مفهوم کوچینگ در بستر آموزش و پرورش می پردازد. این کتاب با هدف توانمندسازی معلمان راهکارهایی را برای تبدیل شدن به یک «معلم کوچ» ارائه می دهد؛ نقشی که فراتر از انتقال صرف دانش به هدایت و حمایت از دانش آموزان برای دستیابی به حداکثر پتانسیل هایشان تمرکز دارد. نویسندگان با بینشی عمیق نشان می دهند که چگونه یک معلم با بهره گیری از مهارت هایی نظیر مهارت پرسشگری هوشمندانه و گوش دادن فعال و همدلانه می تواند دانش آموزان را به چالش بکشد و آن ها را به سمت کشف توانایی های درونی خود سوق دهد.

این کتاب با تمرکز بر توسعه فردی دانش آموزان به معلمان کمک می کند تا با ارائه بازخوردهای سازنده و ایجاد فضایی از اعتماد و حمایت زمینه را برای رشد همه جانبه فراهم آورند. هدف اصلی پرورش انسان هایی است که نه تنها در زمینه تحصیلی موفق باشند بلکه مهارت های حل مسئله تفکر انتقادی مدیریت بحران و اعتماد به نفس لازم برای مواجهه با چالش های زندگی را نیز کسب کنند. «معلم در نقش کوچ» تنها یک کتاب تئوری نیست بلکه با ارائه تمرینات عملی در پایان هر فصل معلمان را ترغیب می کند تا آموخته های خود را در کلاس درس به کار گیرند و به تدریج مهارت های کوچینگ خود را تقویت کنند. این رویکرد عملی کتاب را به منبعی بی بدیل برای هر معلمی تبدیل می کند که به دنبال ارتقاء کیفیت تدریس و تأثیرگذاری عمیق تر بر زندگی دانش آموزان خود است. این اثر توسط انتشارات گیوا به چاپ رسیده و محمدرضا ترابیان اصفهانی و نوشین منیری منش آن را به فارسی ترجمه کرده اند.

درباره کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» اثری پیشگامانه است که به تشریح ابعاد مختلف کوچینگ در زمینه تعلیم و تربیت می پردازد. جکی بیر و تری براوتون نویسندگان این اثر با دقت و وسواس فراوان به تبیین جهان بینی خود در مورد افزایش بهره وری دانش آموزان از طریق روش های کوچینگ می پردازند. آن ها معتقدند که کوچینگ فرآیندی قدرتمند و بلندمدت است که می تواند فرهنگ یک مدرسه را متحول کرده و معلمان را در مسیر بهبود مستمر عملکرد دانش آموزان توانمند سازد. این کتاب به معلمان می آموزد که چگونه با استفاده از مهارت های یک کوچ حرفه ای دانش آموزان را نه تنها آموزش دهند بلکه به معنای واقعی کلمه پرورش دهند و به آن ها کمک کنند تا پتانسیل های درونی خود را کشف و شکوفا سازند.

در دنیای امروز یکی از بزرگ ترین دغدغه های نظام های آموزشی تمرکز صرف بر دروس و غفلت از آموزش مهارت های حیاتی زندگی است. این کتاب به این دغدغه پاسخ می دهد و توضیح می دهد که چگونه معلمان و مربیان می توانند با ایجاد فضایی امن و حمایتی آموزش عمیق تر و مؤثرتری را ارائه دهند. مهارت هایی نظیر مهارت پرسشگری گوش دادن فعال ایجاد رابطه و بازخورد دادن ابزارهایی هستند که دانش آموز را ترغیب می کنند تا در ایده های خود کاوش کند نقاط ضعف و قوت خود را بازشناسد و در جهت بهبود عملکرد خود قدم بردارد. این رویکرد نوین یادگیری و انگیزه را در دانش آموزان افزایش داده و تفکر انتقادی آن ها را فعال می کند که در نهایت به نفع هر دو طرف یعنی دانش آموز و معلم کوچ خواهد بود. این کتاب رویایی دیرینه را محقق می سازد که معلمان به جای انتقال صرف اطلاعات به تربیت انسان هایی بهتر و کامل تر بپردازند.

نکوداشت های کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» با استقبال گسترده ای از سوی متخصصان و فعالان حوزه آموزش و پرورش مواجه شده است که هر یک به جنبه ای از ارزش های بی بدیل این اثر اشاره کرده اند. فیل لاودی در ستایش این کتاب راه حل های ارائه شده در آن را در دسترس و قابل اجرا برای تحقق ایده یک معلم کامل می داند. این نکوداشت بر عملی بودن و واقع گرایانه بودن رویکردهای کتاب تأکید دارد که به معلمان امکان می دهد تا به سادگی مفاهیم پیچیده کوچینگ را در فعالیت های روزمره خود پیاده سازی کنند.

الیزابت بارت دیگر منتقد برجسته به نکات ظریف و عمیقی اشاره می کند که این کتاب پیرامون مفهوم معلم کوچ ارائه می دهد. این اظهارنظر نشان دهنده آن است که کتاب نه تنها به کلیات می پردازد بلکه به جزئیات و ظرافت های نقش کوچینگ در کلاس درس و تعامل با دانش آموزان نیز توجه ویژه ای دارد. این عمق در تحلیل به معلمان کمک می کند تا درک جامع تری از مسئولیت ها و پتانسیل های خود به عنوان یک کوچ به دست آورند.

الیزا هالیس نیز این کتاب را برای هر معلمی که در تلاش برای ارتقای کیفیت آموزشی خود است ضروری می شمارد. این توصیه قدرتمند اهمیت و جایگاه کتاب را به عنوان یک منبع حیاتی برای توسعه فردی و حرفه ای معلمان برجسته می کند. در مجموع این نکوداشت ها همگی بر قابلیت های تحول آفرین کتاب در زمینه آموزش و پرورش سهولت پیاده سازی مفاهیم آن و نقش کلیدی اش در بهبود مستمر کیفیت تدریس تأکید دارند و آن را به اثری بی نظیر برای جامعه معلمان تبدیل کرده اند.

در بخشی از کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) می خوانیم

بخشی از کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» به نقد سیستم های سنتی مدیریت عملکرد در آموزش و پرورش می پردازد و ضرورت تحول در این رویکردها را تبیین می کند. نویسندگان اشاره می کنند که در گذشته ارزیابی ها اغلب به یک «تمرین کاغذی» محدود می شدند که اثربخشی محدودی داشتند و گاهی اوقات نیز به عنوان تحمیل خودسرانه اولویت های مدرسه به معلمان تلقی می شدند. این اهداف معمولاً در یک گفتگوی عجولانه و سالی یک بار مورد مذاکره قرار می گرفتند و سپس بدون نظارت کافی بایگانی می شدند که نتیجه آن عدم تغییر و عدم تحقق اهداف بود و بدتر از آن هیچ سودی برای دانش آموزان نداشت.

این بخش از کتاب تأکید می کند که این رویه باید تغییر می کرد و خوشبختانه تغییر هم کرده است. نهادهایی مانند آفستد (Ofsted) اکنون بر اهمیت مدیریت عملکرد مؤثر تأکید دارند و از رهبران انتظار دارند که اقدامات سریع و قاطعانه ای را در مواجهه با بی کفایتی ها انجام دهند. با این حال کتاب به این نکته مهم نیز اشاره می کند که این فشارها به تنهایی به معلمان در حال تلاش کمکی نمی کند و ممکن است باعث سرخوردگی و بی انگیزگی آن ها شود. فرآیند مدیریت عملکرد اگر به درستی اجرا نشود و از کار روزمره تدریس جدا باشد نمی تواند به طور مؤثر بر عملکرد تأثیر بگذارد.

نویسندگان در این بخش به وضوح بیان می کنند که هدف باید بهبود مستمر معلم و در نتیجه مدرسه باشد نه صرفاً رعایت پروتکل ها. آن ها به این موضوع اشاره می کنند که آیا مدیریت عملکرد (از جمله افزایش پرداخت) واقعاً باعث بهبود مستمر می شود یا خیر سوالی است که همچنان از سوی نهادهای نظارتی مطرح است. اما این بخش از کتاب به طور ضمنی بر این نکته تأکید دارد که کوچینگ می تواند ابزاری قدرتمند برای پر کردن این شکاف و ایجاد یک فرآیند مدیریت عملکرد معنادار باشد که هم به توسعه فردی معلم کمک کند و هم در نهایت به نفع دانش آموزان باشد.

فهرست مطالب کتاب

کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» با یک ساختار منطقی و جامع خواننده را گام به گام با مفهوم کوچینگ و کاربرد آن در آموزش و پرورش آشنا می کند. این ساختار شامل بخش های کلیدی زیر است:

سخنی با نظام آموزش و پرورش و ستایش و تکریم کوچ معلم توانمند: این بخش ها به اهمیت و جایگاه کوچینگ در نظام آموزشی می پردازند و نقش حیاتی معلم کوچ را برجسته می کنند.

پیشگفتار و مقدمه: به معرفی کلی کتاب و اهداف آن می پردازد و خواننده را برای ورود به مباحث اصلی آماده می سازد.

فصل اول: کوچینگ چیست؟ این فصل با ارائه ی مقدمه ای کوتاه بر کوچینگ به تبیین «تداوم کوچینگ» «دستورالعمل / فشار پایان پیوستار!» «مربی» «منتور» و در نهایت «معلم در نقش کوچ» می پردازد و تمایزات هر یک را روشن می سازد.

فصل دوم: چه چیزی یک کوچ معلم را «عالی» می کند؟ این فصل به ویژگی های یک معلم کوچ «توانمند» می پردازد از جمله «محل کنترل» «منبع کنترل درونی» «زبان امکان» «سوالات خوب» «ایجاد رابطه» و انواع «گوش دادن» (سطحی محاوره ای فعال عمیق) و «نکات گوش دادن فعال». همچنین به تفاوت میان «مشکل ارائه و موضوع اساسی» اشاره دارد.

فصل سوم: مزیت و برتری کوچینگ برای مدیریت عملکرد: این فصل به ارتباط کوچینگ با مدیریت عملکرد می پردازد و نشان می دهد چگونه «استفاده از مدیریت عملکرد؛ به عنوان چارچوبی بزرگ در بهبود آموزش» و «کوچینگ در شرایط مدرسه» می تواند مؤثر باشد. همچنین به «نکات مهم برای حمایت از کوچینگ» «استاندارد معلمان» «ارتباط کوچینگ با تدریس «فوق العاده»» و «مشاهدات کوچینگ» اشاره می کند.

فصل چهارم: ایجاد فرهنگ کوچینگ: این فصل به چالش ها و روش های «ایجاد و حفظ فرهنگ کوچینگ» در مدرسه می پردازد. مباحثی مانند «نمونه ی یک جلسه ی کوچینگ» «رهبری رهبران (میانی)» «دانش آموزان به عنوان کوچ» و «کوچینگ به عنوان آموزش و تدریس به عنوان کوچینگ» در این فصل مطرح می شوند.

فصل پنجم: مهارت پرسش گری: این فصل به طور خاص بر «سوالات کوچینگ» «سوالات کاربردی» و «سوالات بسته به منظور رسیدن به نتیجه گیری» تمرکز دارد و مهارت پرسشگری را به عنوان یک ابزار کلیدی معرفی می کند.

فصل ششم: ساختار یک جلسه ی کوچینگ: این فصل به «ساختاردهی تعامل و مشارکت کوچینگ» می پردازد و ابعاد مختلف آن از جمله «منابع / واقعیت» «ایده ها / راهبردها» و «تمرین کوچینگ» را شرح می دهد.

فصل هفتم: نهادینه شدن فرهنگ کوچینگ در بلندمدت: این فصل به پایداری کوچینگ می پردازد و مباحثی نظیر «کوچینگ در نقش توسعه فردی معلم» «مدیریت اجرایی» «پروژه های اقدام پژوهی» «رهبری یادگیری» و «بازخورد دانش آموزان به عنوان کوچ» را پوشش می دهد.

پیوست ها و منابع مورد استفاده و مطالعات آتی: این بخش ها منابع تکمیلی و راهنمایی برای مطالعات بیشتر ارائه می دهند.

«کوچینگ فرآیندی قدرتمند است که از شخصی حمایت می کند که می خواهد به سمت هدفش حرکت کند. این فرآیند بلندمدت است و زمانی که به خوبی انجام شود می تواند فرهنگ یک مدرسه را تغییر دهد و معلمان را در فرآیند بهبود مستمر دانش آموزان توانمند کند.»

راهنمای مطالعه کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

برای بهره برداری حداکثری از کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» توصیه می شود که آن را با رویکردی فعالانه و کاربردی مطالعه کنید. این کتاب صرفاً یک متن تئوری نیست بلکه یک راهنمای عملی برای تحول در روش های تدریس و تعامل با دانش آموزان است. ابتدا مقدمه و پیشگفتار را با دقت بخوانید تا با جهان بینی نویسندگان و اهداف اصلی کتاب آشنا شوید. سپس فصل به فصل پیش بروید و هر فصل را به مثابه یک کارگاه آموزشی در نظر بگیرید.

در پایان هر فصل تمرینات و فعالیت هایی برای تقویت مهارت پرسشگری گوش دادن فعال و سایر مهارت های کوچینگ ارائه شده است. انجام این تمرینات به صورت عملی و در محیط واقعی کلاس درس کلید نهادینه شدن مفاهیم است. سعی کنید آموخته های هر فصل را بلافاصله در تعاملات روزمره خود با دانش آموزان و همکاران به کار بگیرید. به عنوان مثال پس از مطالعه فصل مربوط به مهارت پرسشگری آگاهانه تلاش کنید تا سوالاتی باز و تأمل برانگیز از دانش آموزان خود بپرسید که آن ها را به تفکر انتقادی و کشف راه حل های مستقل ترغیب کند.

همچنین پیشنهاد می شود که این کتاب را به صورت گروهی با سایر معلمان یا مربیان مطالعه کرده و در مورد چالش ها و موفقیت های خود در پیاده سازی اصول معلم کوچ تبادل نظر کنید. این تعاملات گروهی می تواند به درک عمیق تر مفاهیم و یافتن راه حل های خلاقانه برای مشکلات احتمالی کمک کند. با مطالعه و تمرین مستمر به تدریج شاهد تغییرات مثبتی در پویایی کلاس درس انگیزه دانش آموزان و رضایت شغلی خود خواهید بود. این راهنما به شما کمک می کند تا از خواننده منفعل به یک معلم کوچ فعال و مؤثر تبدیل شوید.

مشخصات کتاب الکترونیک

برای دسترسی آسان و مطالعه دیجیتالی کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» نسخه الکترونیک آن با مشخصات زیر در دسترس علاقه مندان حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است:

عنوان جزئیات
نام کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)
نویسندگان جکی بیر (Jackie Beere) تری براوتون (Terri Broughton)
مترجمان محمدرضا ترابیان اصفهانی نوشین منیری منش
ناشر چاپی انتشارات گیوا
سال انتشار (نسخه الکترونیک) ۱۴۰۳
فرمت کتاب الکترونیک EPUB
تعداد صفحات ۱۷۵ صفحه
زبان فارسی
شابک 978-622-366-099-3
موضوعات کتاب کتاب های مهارت های تدریس کتاب های آموزش و پرورش
قیمت نسخه الکترونیک ۵۹,۰۰۰ تومان

این نسخه الکترونیک امکان دسترسی سریع و راحت به محتوای ارزشمند کتاب را برای معلمان مربیان دانشجویان علوم تربیتی و هر فردی که به توسعه فردی در حوزه آموزش علاقه مند است فراهم می آورد. با فرمت EPUB امکان مطالعه بر روی انواع دستگاه های هوشمند از جمله موبایل تبلت و رایانه وجود دارد و تجربه خواندن انعطاف پذیری را ارائه می دهد. برای تهیه قانونی این کتاب و دسترسی به هزاران عنوان کتاب و کتاب صوتی دیگر می توان از طریق اپلیکیشن های معتبر کتابخوان مانند کتابراه اقدام کرد. این پلتفرم ها به شما امکان می دهند تا کتابخانه شخصی خود را همیشه در دسترس داشته باشید و از هر لحظه برای مطالعه و یادگیری بهره برداری کنید.

نقد بررسی و نظرات کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» به سرعت توانسته جایگاه ویژه ای در میان فعالان و متخصصان حوزه آموزش و پرورش پیدا کند. محوریت اصلی این اثر بر تغییر پارادایم از روش های سنتی تدریس به رویکرد کوچینگ نقطه قوت و تمایز آن محسوب می شود. منتقدان و خوانندگان این کتاب را به دلیل ارائه راهکارهای عملی و قابل اجرا برای تحول در کلاس درس مورد ستایش قرار داده اند. تأکید کتاب بر مهارت پرسشگری و گوش دادن فعال به عنوان ابزارهای کلیدی برای فعال سازی تفکر انتقادی و خودآگاهی در دانش آموزان از جمله جنبه هایی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از مهم ترین نظرات مثبت حول این کتاب توانایی آن در الهام بخشی به معلمان برای فراتر رفتن از نقش صرفاً آموزشی و ورود به عرصه پرورش و هدایت است. این اثر به معلمان نشان می دهد که چگونه می توانند با ایجاد یک فضای امن و حمایتی دانش آموزان را به کشف و توسعه پتانسیل های درونی شان ترغیب کنند. این رویکرد نه تنها به افزایش انگیزه و یادگیری عمیق تر در دانش آموزان منجر می شود بلکه حس رضایت شغلی عمیقی را نیز در معلمان ایجاد می کند چرا که خود را در حال تربیت انسان هایی بهتر و کامل تر می بینند.

همچنین بخش هایی از کتاب که به نقد مدیریت عملکرد سنتی در مدارس می پردازد و راهکارهای مبتنی بر کوچینگ را برای بهبود مستمر ارائه می دهد مورد استقبال قرار گرفته است. این رویکرد به جای تمرکز بر نقص ها و ارزیابی های صرفاً کاغذی به توسعه فردی و توانمندسازی معلمان می پردازد و آن ها را در مسیر بهبود عملکرد یاری می رساند. به طور کلی «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» به عنوان یک منبع جامع و کاربردی برای هر معلم و مربی که به دنبال ارتقاء کیفیت تدریس و ایجاد تأثیر عمیق تر بر زندگی دانش آموزان خود است به شدت توصیه می شود.

کتاب های مرتبط

در کنار کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» آثار دیگری نیز وجود دارند که می توانند به درک عمیق تر مفاهیم کوچینگ مهارت های تدریس و توسعه فردی در حوزه آموزش و پرورش کمک کنند. این کتاب ها هر یک از جنبه ای متفاوت به موضوع می پردازند و می توانند مکمل های ارزشمندی برای یک معلم کوچ باشند که به دنبال گسترش دانش و مهارت های خود است. مطالعه این آثار به معلمان کمک می کند تا دیدگاه های متنوعی را در مورد شیوه های نوین تدریس و تعامل با دانش آموزان کسب کنند و راهکارهای خلاقانه تری را در کلاس درس خود به کار گیرند.

کتاب کوچینگ تیم و سازمان

کتاب «کوچینگ تیم و سازمان» به بررسی چگونگی به کارگیری اصول کوچینگ در مقیاس وسیع تر یعنی در سطح تیم ها و سازمان ها می پردازد. این اثر می تواند برای مدیران مدارس سرپرستان آموزشی و معلمان پیشرو که به دنبال ایجاد یک فرهنگ کوچینگ در کل مجموعه آموزشی خود هستند بسیار مفید باشد. درک چگونگی کوچینگ گروهی و سازمانی به معلمان کمک می کند تا نه تنها با دانش آموزان خود به صورت فردی تعامل کنند بلکه در توسعه همکاری های تیمی در میان دانش آموزان و نیز در میان همکاران خود نیز نقش مؤثرتری ایفا کنند. این کتاب به معلمان دیدگاهی جامع تر از پتانسیل های کوچینگ فراتر از کلاس درس فردی ارائه می دهد و آن ها را برای نقش های رهبری در آموزش و پرورش آماده می سازد.

کتاب هنر ظریف معلمی

کتاب «هنر ظریف معلمی» به جنبه های عمیق تر و ظریف تر حرفه معلمی می پردازد که فراتر از صرفاً انتقال اطلاعات است. این اثر احتمالاً بر مهارت های ارتباطی همدلی ایجاد رابطه و درک نیازهای عاطفی و روانی دانش آموزان تأکید دارد. برای یک معلم کوچ این مهارت های ظریف از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا کوچینگ نیازمند توانایی برقراری ارتباط عمیق و اعتماد متقابل با دانش آموز است. این کتاب می تواند به معلمان کمک کند تا ابعاد انسانی و هنری حرفه خود را تقویت کرده و با درک بهتر ظرافت های تعاملات به گوش دادن فعال و بازخورد دادن مؤثرتری دست یابند. این اثر مکمل بسیار خوبی برای درک عمیق تر «ایجاد رابطه» است که در کتاب «معلم در نقش کوچ» نیز به آن اشاره شده است.

کتاب گیمیفیکیشن در تدریس

کتاب «گیمیفیکیشن در تدریس» به معلمان می آموزد که چگونه با استفاده از عناصر بازی و سرگرمی فرآیند یادگیری را جذاب تر و انگیزه بخش تر کنند. این رویکرد به ویژه در راستای اهداف معلم کوچ که به دنبال افزایش انگیزه و مشارکت دانش آموزان است بسیار کاربردی خواهد بود. گیمیفیکیشن می تواند به معلمان کمک کند تا محیطی پویا و چالش برانگیز ایجاد کنند که در آن دانش آموزان به صورت فعال درگیر یادگیری شوند و از فرآیند توسعه فردی خود لذت ببرند. این کتاب با ارائه راهکارهای عملی برای طراحی فعالیت های آموزشی مبتنی بر بازی به معلمان کمک می کند تا تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله را در دانش آموزان خود به شیوه ای خلاقانه تقویت کنند و به اهداف آموزش و پرورش نوین نزدیک تر شوند.

کتاب تدریس پژوهی یا درس پژوهی روش بهسازی فرهنگ آموزش و تدریس

کتاب «تدریس پژوهی یا درس پژوهی روش بهسازی فرهنگ آموزش و تدریس» به مفهوم «درس پژوهی» می پردازد که یک رویکرد سیستماتیک برای بهبود مستمر کیفیت تدریس از طریق همکاری و تأمل جمعی معلمان است. این روش با اصول کوچینگ و مدیریت عملکرد مبتنی بر رشد همخوانی زیادی دارد. «درس پژوهی» معلمان را تشویق می کند تا به صورت گروهی درس های خود را طراحی اجرا مشاهده تحلیل و بهبود بخشند. این فرآیند فرصتی برای توسعه فردی و حرفه ای معلمان فراهم می آورد و به آن ها کمک می کند تا با تبادل تجربیات و بازخوردهای سازنده مهارت های تدریس خود را ارتقاء دهند. این کتاب برای معلم کوچ که به دنبال ایجاد یک فرهنگ کوچینگ و یادگیری مداوم در مدرسه است بسیار مفید خواهد بود و او را در مسیر رهبری یادگیری یاری می رساند.

دیگر کتاب های محمدرضا ترابیان اصفهانی

محمدرضا ترابیان اصفهانی یکی از مترجمان زبده کتاب «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» سابقه درخشانی در ترجمه آثار حوزه آموزش و پرورش روانشناسی و توسعه فردی دارد. تخصص و دانش او در این زمینه ها به انتقال دقیق و روان مفاهیم پیچیده کتاب های تخصصی به زبان فارسی کمک شایانی کرده است. علاوه بر این اثر او در ترجمه کتاب های دیگری نیز نقش داشته که هر یک به نوعی به ارتقاء دانش و مهارت های مخاطبان در حوزه های مرتبط با تعلیم و تربیت خودشناسی و بهبود کیفیت زندگی می پردازند. این آثار شامل مجموعه ای از کتاب های روانشناسی کاربردی مهارت های زندگی و روش های نوین آموزشی هستند که همگی با هدف توانمندسازی افراد و ارتقاء سطح آگاهی جامعه منتشر شده اند.

تنوع در آثار ترجمه شده توسط محمدرضا ترابیان اصفهانی نشان دهنده عمق مطالعات و علایق او در زمینه های مختلف علوم انسانی است. این آثار از مباحث تئوریک گرفته تا راهکارهای عملی طیف وسیعی از نیازهای خوانندگان را پوشش می دهند و به آن ها کمک می کنند تا درک بهتری از مکانیزم های یادگیری رشد و تحول انسانی داشته باشند. توجه به کیفیت ترجمه و انتخاب آثاری که از نظر محتوایی غنی و کاربردی هستند از ویژگی های بارز فعالیت های محمدرضا ترابیان اصفهانی است که او را به یکی از مترجمان مورد اعتماد در این حوزه ها تبدیل کرده است. مطالعه دیگر آثار او می تواند به معلمان و مربیان دیدگاه های وسیع تری در خصوص ابعاد مختلف آموزش و پرورش و توسعه فردی ارائه دهد.

سوالات متداول

کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای معلمان مربیان مدیران مدارس دانشجویان علوم تربیتی و هر فردی که به دنبال ارتقاء مهارت های تدریس و پرورش استعدادهای درونی دانش آموزان از طریق کوچینگ است بسیار مناسب می باشد.

موضوع اصلی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) چیست؟

موضوع اصلی کتاب کاربرد اصول کوچینگ در آموزش و پرورش است. این کتاب به معلمان می آموزد که چگونه با مهارت هایی مانند پرسشگری و گوش دادن فعال دانش آموزان را به توسعه فردی و تفکر انتقادی هدایت کنند.

نویسندگان کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) چه کسانی هستند؟

نویسندگان این کتاب ارزشمند جکی بیر (Jackie Beere) و تری براوتون (Terri Broughton) هستند که هر دو از متخصصان برجسته در زمینه کوچینگ و آموزش و پرورش به شمار می روند.

چگونه می توان کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) را تهیه کرد؟

نسخه الکترونیک این کتاب از طریق اپلیکیشن های معتبر کتابخوان مانند کتابراه قابل تهیه است. همچنین می توانید برای خرید نسخه فیزیکی از سامانه های سفارش کتاب مانند گیسوم استفاده کنید.

آیا خواندن خلاصه کتاب معلم در نقش کوچ برای معلمان کافی است؟

خلاصه کتاب می تواند دیدگاهی کلی ارائه دهد اما برای تسلط کامل بر تکنیک ها و مهارت های پیچیده کوچینگ و پیاده سازی مؤثر آن ها در کلاس درس مطالعه کامل و عمیق کتاب اصلی «معلم در نقش کوچ (معلم کامل)» ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا