مطالب عمومی

خطرناک‌ترین زن داعشی/ عکس – میجیک

وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه (دیروز / 14 ژوئیه) اعلام کرد که 35 کودک و 16 زن را که همسران اعضای گروه تروریستی داعش بودند از سوریه به فرانسه بازگرداند.

به گزارش «القدس العربی»، در میان زنان بازگشته به فرانسه، مشهورترین زن فرانسوی پیوسته به داعش، امیلی کونیگ نیز دیده می شود. چه کسی در سال 2012 به داعش پیوست.

در ادامه این گزارش کونیک به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی در بدو ورود به فرانسه به دستور قاضی مبارزه با تروریسم بازداشت شد.

القدس العربی افزود: امیلی، دختر یک ژاندارم فرانسوی، یکی از اولین زنان فرانسوی بود که به داعش پیوست و به اهداف خاصی در غرب از جمله سازمان های فرانسوی و همسران سربازان فرانسوی مستقر در مالی حمله کرد. . او به طور فعال برای داعش عضو جذب می کند و اغلب در ویدئوهای تبلیغاتی این گروه ظاهر می شود.

در دسامبر 2014، سازمان ملل، امیلی کونیگ را در لیست سیاه خطرناک ترین تروریست ها قرار داد و حکم بازداشت بین المللی برای او صادر شد. یک سال بعد، سازمان های اطلاعاتی آمریکا او را تحت تعقیب ترین زن فرانسوی داعش دانستند.

خطرناک ترین زنان داعشی/عکس

با سقوط داعش در سال 2017، وی توسط نیروهای کرد (با حمایت آمریکا) دستگیر و در اردوگاه روژ در شمال سوریه زندانی شد.

بر اساس این گزارش، وی پس از آشنایی با همسر اول خود که اصالتاً الجزایری است، چندین سال قبل از پیوستن به داعش به اسلام گرویده بود. پس از آن به فراگیری زبان عربی پرداخت و خود را «سمره» و با حجاب خواند. افراط گرایی او زمانی آغاز شد که به یک گروه افراطی به نام “Forsane Alizza” در نانت فرانسه پیوست. سپس گروه منحل شد.

در بهار 2012، هنگامی که به دادگاه احضار شد، از برداشتن حجاب خودداری کرد و با نیروهای امنیتی تظاهرات کرد. او این فیلم را ساخت و در یوتیوب منتشر کرد. در همین حال دو فرزندش را در فرانسه رها کرد و برای پیوستن به داعش به سوریه رفت.

خطرناک ترین زنان داعشی/عکس

او مادر پنج فرزند است که سه تای آنها در سوریه به دنیا آمدند و در اوایل سال 2021 به فرانسه بازگشتند. امیلی در مصاحبه ای با فرانس پرس در آوریل 2021 در کمپ روژ گفت که می خواهد به فرانسه بازگردد.

کونیگ هفته گذشته در یک تماس تلفنی اعلام کرد که در کمپ تهدید به مرگ شده است. امروز موکلش می گوید که می خواهد با دادگستری فرانسه همکاری کند و می داند که امیلی برای خانواده اش رنج های وحشتناکی را متحمل شده است.

23311

دکمه بازگشت به بالا