خانواده باید محور سیاستگذاری‌ها باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، این جلسه در روز شنبه ، 6 سپتامبر برگزار شد ، زمانی که خانواده اعلامیه سیاست را به طور کلی جشن می گیرند ، با کمک حلقه های سیاستگذاری خانواده ، مرکز توسعه ، دانشگاه امام صادق (ع) ، خانواده فعال واقعی و واقعی ؛ جلسه “عکسهای یادگاری با سیاست های کلی خانواده” (بررسی عملکرد دستگاه چهار ساله در رابطه با سیاست های کلی خانواده). سخنرانان این نشست فاطمه قاسم پور ، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و محمدرضا آرام ، محقق در زمینه سیاستگذاری خانواده و همچنین گزارش مختصری از اقدامات این ارگان بودند.

در ابتدا ، سید مجتبی امامی به دو مانع در اجرای سیاست خانواده عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از مدیران معتقدند که اگر در همه جا مدیر باشند ، همه چیز را در منطقه می دانند! برخی از مردم فکر می کنند که اگر در این زمینه متخصص باشند ، شروع به موفقیت در این زمینه می کنند! معاون پژوهشي دانشگاه امام صادق (آمريكا) نيز دو نكته اساسي در زمينه اجراي سياست موثر را به اشتراک گذاشت. سیاست گذاری موضوعی چند بعدی است و لازم است همزمان جنبه های اداری ، حقوقی ، جامعه شناسی ، اقتصادی و اجتماعی را ببینید و بنویسید ، تا پیچیدگی خاص خود را داشته باشد. دیگر اینکه در سیاستگذاری خانواده ، پرداختن به ابعاد اسلامی و بومی بسیار مهم است.

در این جلسه ، فاطمه قاسم پور سیاست کلی خانواده را پیش رو دانست و وجود اسناد سیاست را شاخص ارزشهای خانواده برای نظام اسلامی دانست. همچنین اشاره شده است که این سند فعالیت را هدایت می کند و محیط خانواده را بر اساس سند و سایر حوزه های خانواده بر اساس جهت گیری خانواده ذکر شده در بندهای یک و دو تعیین می کند. وی گفت که اسناد باید به سیاستهایی که کوچکتر هستند ترجمه شود تا بتوان آنها را اجرا کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس پرسید: چرا بعد از چهار سال نمی توانیم گزارش خوبی در مورد اجرای این سند ارائه دهیم؟ قاسم پور گفت: ما حتی با این سند عکس یادگاری نمی گیریم زیرا نادیده گرفته می شود. در پاسخ به س questionsالات فوق ، نمایندگان جامعه تهران موارد مختلفی را ذکر کردند:

1. مسائل خانوادگی مسئله سیاست گذاران نیست! و مسائل خانوادگی مانند مسائل فرهنگی ظالمانه است.

2. در میان فعالان خانواده ، هنگام صحبت در مورد خانواده و مسائل ، ما تفاوت هایی را که آنها درک می کنند درک خواهیم کرد و فقط کلمه را به صورت شفاهی به اشتراک می گذاریم. ما در مورد مسائل خانوادگی ، مفاهیم و استراتژی های خانواده اتفاق نظر نداریم. اهمیت نهادهای علمی در دستیابی به اتفاق نظر و نقش مثبت اندیشکده ها و اندیشکده های حوزه و دانشگاه ها مهم است. امیدوارم چنین جلسه ای برگزار نشود ، آزمایشگاه مفهومی برگزار شد تا در مورد گذرگاه اتفاق نظر ایجاد شود. این موضوعات هنوز در زمینه تفکر حل نشده است و ادامه این اختلافات بر زمینه های سیاست گذاری ، اجرا و نظارت تأثیر خواهد گذاشت. این معامله نیاز به درک کامل موضوع دارد. چرا اکنون در مورد خانواده شما نظر سنجی نکردیم؟! اکنون مشکل اصلی خانواده چیست؟ هر نظریه پاسخ متفاوتی به این سوال دارد.

3. ما شاهد حمایت رسمی از خانواده ها هستیم. همه در مورد خانواده گفتند ، اما تقریباً هیچ حمایتی صورت نگرفت

4. فقدان قانون مشاركت: پارلمان بدون در نظر گرفتن ذینفعان و شرایط آنها بطور مستقل برای وضع قوانین اقدام می كند و عملكرد جزیره قدرتها طبق خانواده واقعی است. مسائل خانوادگی برای مجلس هفتم و دولت نهم مهم است. دولت صندوق آنلاین رضا را راه اندازی کرد. مجلس همچنین قانون تسهیل ازدواج جوانان را در سال 1984 تصویب کرد ، اما ما شاهد اجرای این قانون در دولت نهم نیستیم ، زیرا این اختیارات برای سیاستگذاری با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند. در حال حاضر هنوز قانونی برای تسهیل طلاق بعد از 15 سال تصویب نشده است و صندوق دیگر مثر نخواهد بود.

5- از آنجا که شاخص های دقیق وجود ندارد ، نظارت بر عملکرد موسسه به طور موثر امکان پذیر نیست. اگر گزارشی بخواهیم ، او دست ما را پر می کند. گزارش هایی که وظایف طراحی شده برای دستگاه را مشخص نمی کنند.

6. بعضی اوقات ، سیاست ها با ایده آل ها صرف نظر از واقعیت نوشته می شوند ، از این رو اجرایی نیستند. مانند رشد هشت درصدی اقتصادی در برنامه ششم.

to- به دلیل مدیریت کوتاه مدت عجله کنید و سیاست گذاری کنید.

8. عدم تخصیص بودجه مورد نیاز خانواده ها. اگر حقوق یک مربی فوتبال را در نظر بگیرید ، پرداخت 200 میلیارد دلار تام برای بیمه باروری چقدر طول می کشد! این قانون نیاز به یک تغییر اساسی برای خانواده دارد. خانواده ها باید هدف اصلی سیاستگذاری باشند.

قاسم پور سپس در توضیح گام هایی که با همکارانش در مجلس برای اجرای این سیاست برداشته است توضیح می دهد:

1. ایجاد پیوست های خانوادگی بر اساس سیاست های خانواده و جمعیت عمومی. این شاخص ها در اختیار معاون وزیر مجلس قرار می گیرد تا حداقل در مرحله اول ، سیاست ضد خانواده تصویب نشود.

2. با توجه به اردوگاه ، ما در تلاشیم کمیسیون ویژه ای برای جمعیت و خانواده ها جهت تسریع در پرونده های منطقه ایجاد کنیم.

این جلسه با یک روند تعاملی دنبال شد ، و فعالان خانواده نیز برخی موارد را یادداشت کردند. “نیاز به ایجاد یک تجمع مرکزی و هم افزایی برای هماهنگی و جلوگیری از تکرار” ، “نیاز به ایجاد یک مدیر اجرایی مرکز فعال ، با نفوذ ، قانونی ، متعهد و پاسخگو” ، “ایجاد یک چرخه کارآفرینی برای مشارکت آنها در روند اصلاح خانواده” ، “با توجه به کمبود محتوا” و یک دستورالعمل مثبت که بر ایجاد یک سیاست و آموزش مشترک در زمینه خانواده متمرکز است “،” باید از تحقیقات برای پروژه های پارلمانی پشتیبانی کند “.

در بخش دیگری از جلسه ، محمدرضا آرام ، پس از ترسیم جدول زمانی اقدامات انجام شده پس از اعلام سیاست کلی خانواده توسط رهبر انقلاب ، مراحل را به سه دسته تقسیم کرد: تبلیغات – ارتقا ، قانونگذاری و اجرایی. عملکرد ضعیف در هر سه دسته گزارش شده است ، با تخصیص چهار بند برنامه های توسعه از مهمترین ، که در هنگام اجرای آن باید دارای برخی موارد باشد. محققان حلقه سیاست خانواده ، موانع اجرای این سیاست ها را عملکرد جزایر نهادی ، فقدان سیاست عمومی خانواده ، عدم نظارت بر بودجه و پاسخگویی و رویکرد رسمی این سند بالادستی عنوان می کنند.

دکمه بازگشت به بالا