مطالب میجیک

خانم گل فوتبال زنان: کیلومترها از خانواده‌ام دور شدم/ جام باشگاه‌ها پل بزرگی برای دیده شدن است

افسانه چترنور گفت که به دلیل علاقه اش به فوتبال مجبور شد خانواده اش را رها کند و در شهر دیگری زندگی کند اما هدف خود را رها نکرد و می خواست لژیون شود.

به گزارش میجیک ، افسانه چترنور ، فوتبالیست 22 ساله زنجانی ، با تیم شهرداری سیرجان قهرمان لیگ برتر زنان در فصل 13 شد تا شانس حضور در اولین دوره جام باشگاه های زنان آسیا را بدست آورد. این بازیکن که سالها خود را به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان لیگ معرفی کرده است ، با 22 گل نیز عنوان بهترین گلزن لیگ را به دست آورد.

وی در گفتگو با میجیک در Chatternor up soccer گفت: “علاقه به فوتبال در ارتباط با دوران کودکی.” البته ، از آنجا که فوتبال زنان در استان زنجان وجود ندارد ، من با فوتسال شروع کردم و از طریق خانم الهام عسکری به اردوی تیم ملی نونهالان معرفی شدم. از آنجا زندگی حرفه ای من آغاز شد. متأسفانه کمبود شرایط تمرین در استان زنجان و نادیده گرفتن علایق فوتبالیستهای شهرم بسیار سخت بود ، بنابراین مجبور شدم برای بازی فوتبال از خانواده ام دور شوم.

وی با اشاره به تبعیض یافت شده از این طریق خاطرنشان می کند: نابرابری فوتبال بین زن و مرد نه تنها مربوط به کشور ما است و در سراسر جهان وجود دارد بلکه در کشور ما نمود بیشتری دارد. اختلاف در قراردادهای مالی زن و مرد ، عدم توجه رسانه ها به زنان و نابرابری در استفاده از تجهیزات و زیرساخت های فوتبال برخی از این تبعیض ها است.

وی گفت: “من قطعاً یک افق و چشم انداز برای زندگی ام ترسیم می کنم و می خواهم به اهدافم برسم.” من فکر می کنم من سخت تلاش کرده ام و در این راه تلاش کردم ، بنابراین امروز شاهد موفقیت هستم.

وی در مورد قهرمانی تیم سیرجان در لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: ما در سال 1994 با تیم سیرجان قهرمان لیگ شدیم اما قهرمانی امسال حتی با کرونا دشوارتر است. علاوه بر این ، نزدیکی رقبا و حساسیت مرحله آخر بهتر شد.

“برای سومین سال پیاپی ، من جزو 3 گلزن برتر این جدول بودم ، اما در این فصل ، اگرچه صدمه دیدم ، سعی کردم فاصله خود را با رقبای خود افزایش دهم ، که خدا را شکر کردم و دوستان “، چتر نور درباره خانم گلی گفت. من 22 ساله هستم و تازه کارم را شروع کرده ام ، باید بیشتر پیش بروم. من می خواهم لژیونر شوم و نماینده ایران در فوتبال زنان در سطح اول زنان باشم.

وی به حضور تیم سیرجان در جام باشگاه های بانوان آسیا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که تیم ملی بزرگسالان ما در رده بندی فیفا نیست ، این هیجان انگیزترین خبری است که به فوتبال بانوان داده شده است. من مطمئن هستم که این یک کار دشوار است ، اما ما تلاش خواهیم کرد تا نتایج خوبی ارائه دهیم.

وی افزود: این مسابقات برای اولین بار در آسیا ایجاد شد و پل بزرگی برای دیدن تعداد بیشتری فوتبالیست زن در سراسر جهان است. حتی بازیکنان می توانند پیشنهاد مالی خوبی برای لژیون شدن با عملکرد خوب داشته باشند.

سرانجام ، چترنور عنوان لیگ را به جامعه سیرجان ارائه داد و گفت: “او بزرگترین حامی این سالها بوده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا