خانم‌ها بیشتر از مردان در معرض مزاحمت‌های سایبری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: توسعه اینترنت از یک سو برای ما فرصت و از سوی دیگر تهدید است چرا که ابزار فناوری اطلاعات به تدریج راهی برای دستیابی مجرمان به اهداف خود شده است. “

وی گفت: در این راستا پرونده هایی که در خصوص جرایم سایبری تشکیل شده است بیشتر مربوط به جوانان، جوان و مستعد است، بنابراین بیشترین رده سنی متهم پلیس فتا بین 13 تا 30 سال است که حدود 70 سال است. ٪ از آنها آمار مطابقت دارند.

سرهنگ رضایی بیشترین جرایم ارتکابی دختر و پسر در فضای مجازی را مربوط به کلاهبرداری و برداشت از حساب های بانکی عنوان کرد. آزار و اذیت افترا دومین جرم در این مکان محسوب می شود و پرونده های زیادی به آن وارد شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان کرد: زورگیری و انتقام جویی شادی یکی دیگر از دلایل ارتکاب جرایم در دنیای سایبری؛ بررسی چند پرونده قضایی نشان می دهد که قصاص شادی و بروز اختلافات خانوادگی و همچنین سیاه نمایی با تهدید به انتشار عکس های خصوصی باعث شد که مجرمان ابتدا با جلب اعتماد مقتول وارد عمل شده و سپس مرتکب جرم شوند.

سرهنگ رضایی گفت: بررسی پرونده های قضایی نشان می دهد که مجرمان ابتدا سخنان عاشقانه را منتشر می کنند آمیز و عاشقانه در گروه های اجتماعی اقدام به اعتمادسازی می کنند و سپس به بهانه ازدواج از دختران جوان عکس می گیرند و از این طریق اخاذی می کنند و تقریبا 70 درصد آزار و اذیت در فضای مجازی مربوط به زنان است و این یعنی که زنان بیش از مردان در این زمینه در معرض خطر هستند.

دکمه بازگشت به بالا