اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

حواله بانکی سویفت به کانادا

یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های انتقال ارز، استفاده از حواله بین بانکی یا انتقال سوئیفت است. با این روش ارسال حواله ارزی، حواله پولی به تمامی بانک های عضو شبکه سوئیفت قابل ارسال است. علاوه بر استفاده از حواله سوئیفت، راه های دیگری نیز برای ارسال پول به کشورهای مختلف وجود دارد که از جمله آنها می توان به حواله وسترن یونیون، انتقال پول مانی گرام و حواله پول پی پال اشاره کرد. هر یک از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند.

انتقال سوئیفت چیست؟

SWIFT مخفف Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications است که مخفف International Banking Network است. با دسترسی به این شبکه امکان ارسال حواله به تمامی بانک ها به جز شبکه سوئیفت وجود خواهد داشت. انتقال سوئیفت را می توان بین بانک های کشورهای مختلف و با ارزهای مختلف انجام داد. متاسفانه به دلیل تحریم ها، بانک های ایرانی به شبکه بانکی جهانی دسترسی ندارند. به همین دلیل امکان ارسال حواله به بانک های خارجی از بانک های ایرانی وجود ندارد.

ارسال انتقال سوئیفت

با وجود تحریم ها، ارسال حواله سوئیفت از ایران غیرممکن نیست. برای این منظور می توانید از خدمات metaexchanges.ca استفاده کنید. SWIFT برای پرداخت شهریه دانشگاه، پرداخت هزینه درخواست یا ارسال حواله پول به دانشجویان استفاده می شود.برای ثبت درخواست روی دکمه زیر کلیک کنید. برای ارسال حواله از طریق ایرانی کارت، ارائه اطلاعات کامل حساب بانکی گیرنده الزامی است.

مالیات انتقال پول به کانادا

هزینه انتقال سوئیفت

هزینه انتقال شرکتی SWIFT 55 دلار و برای انتقال شخصی 45 دلار است، بدون توجه به مقصد پول ارسال شده یا مبلغ انتقال. این یکی از مشکلات مرتبط با این شبکه است. زیرا در برخی موارد افراد ملزم به ارسال حواله وجه از طریق کد سوئیفت هستند (چون در برخی موارد گیرنده فقط حواله بانکی را می پذیرد).

اما با توجه به مبلغ انتقال، استفاده از این روش مقرون به صرفه نیست. این مبلغ بدون نرخ ارز است. به عبارت دیگر در صورت تبدیل ارز حواله، مبلغ کارمزد نیز افزایش می یابد.مقایسه انتقال سوئیفت با وسترن یونیون یکی دیگر از پرکاربردترین روش های ارسال حواله ارز، استفاده از حواله وسترن یونیون است. نقل و انتقال پول غربی نیز در سطح بین المللی و با ارزهای مختلف قابل انجام است. وسترن نیز به طور گسترده مورد استفاده و قابل اعتماد است.

رایج ترین روش انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی است. با واریز مبلغ مورد نظر به حساب صرافی می توانید ظرف چند روز مبلغ را با هزینه ای از حساب مورد نظر خود در کانادا برداشت کنید.روش‌های دیگری مانند انتقال با استفاده از دستگاه‌های POS در صرافی‌های کانادا، تبدیل ارز دیجیتال و انتقال نقدی وجود دارد، اما اکثر آنها یا کارمزد بسیار بالایی دارند یا ریسک‌های دیگری مانند از دست دادن پول را به همراه دارند.

انتقال وجه از طریق صرافی بهتر است یا انتقال وجه نقدی؟

هنگام انتقال پول از ایران به کانادا به صورت نقدی، با وجود اینکه مطمئن هستید که پول شما همیشه همراه شماست، خطراتی در کمین شماست: گم شدن و سرقت پول شما. حتی ممکن است استرس حمل آن را همیشه با خود داشته باشید. اما هنگام انتقال از طریق صرافی، اگرچه هزینه ای از شما دریافت می شود، اما اگر این کار را از طریق صرافی های مورد اعتماد انجام دهید، امنیت بیشتری دارد و خطر سرقت یا گم شدن پول شما وجود ندارد. به خصوص که برخی از صرافی ها مبلغ مورد نظر را در مدت زمان کوتاهی (برخی حتی در 2 روز کاری) تحویل می دهند.

چقدر می توان از ایران به کانادا پول انتقال داد؟

هنگام انتقال از طریق بورس، محدودیتی در میزان انتقال پول وجود ندارد. اما اگر پول نقد با خود ببرید می توانید حداکثر 5000 یورو یا معادل آن به دلار کانادا از فرودگاه ایران برداشت کنید.هیچ محدودیتی برای مقدار پول نقدی که می توانید به کانادا بیاورید وجود ندارد. البته اگر 10000 دلار یا بیشتر به کانادا بیاورید باید آن را در فرم برگشت اعلام کنید و در غیر این صورت جریمه خواهید شد. جریمه ها از 250 دلار شروع می شود و به تدریج افزایش می یابد. اگر اعلام کنید که 10000 دلار یا بیشتر همراه خود دارید، مشکلی وجود نخواهد داشت. دلیل سوال از کارمند این است که منبع پول خود را بدانید و از پولشویی جلوگیری کنید.

یک صرافی قابل اعتماد و قابل اعتماد انتخاب کنید

از آنجایی که اکثر صرافی ها اکنون آنلاین هستند و شعبه های فیزیکی ندارند، قبل از اینکه به آنها اعتماد کنید، باید به خوبی در مورد آنها تحقیق کنید، تاریخچه آنها را بدانید و مطمئن شوید که آزمون زمان را پس داده اند. آیا صرافی که می خواهید از طریق آن به کانادا منتقل کنید توسط مکان های معتبر معرفی شده است؟ آیا کسی که می شناسید با این صرافی به کانادا پول انتقال داده است؟ آنها در اینترنت در مورد آنها چه گفتند؟
برخی از مزایای صرافی metaexchanges.ca
عضویت در اداره رفتار مالی کانادا (FINTRAC)
هزینه ثابت به جای کارمزد درصد
کمترین پورسانت در بین سایر صرافی ها
دانش و ارتباط عالی با دانشگاه ها و کالج های کانادا
انتقال سریع پول
ایمن و قابل اعتماد

تفاوت بین انتقال وسترن و سوئیفت چیست؟

مهم ترین تفاوت بین حواله های وسترن و سوئیفت، زمان لازم برای ارسال حواله است.برای ارسال حواله سوئیفت، حواله از حساب بانکی اصلی به یکی از بانک های واسط اصلی منتقل می شود. تعداد بانک های واسطه به سطح اعتبار بانک پذیرنده بستگی دارد. به همین دلیل زمان لازم برای ارسال حواله از طریق کد سوئیفت بین یک روز تا یک هفته زمان می برد. این در حالی است که ارسال حواله Western Union بین یک تا سه ساعت کاری به طول می انجامد.
انتقال وسترن بین بانک ها انجام نمی شود، بلکه بین شعب مختلف شبکه مالی وسترن یونیون انجام می شود. برای ارسال پول از طریق Western Union نیازی به افتتاح حساب در این شبکه ندارید. این در حالی است که انتقال سوئیفت فقط از طریق حساب های بانکی طرفین امکان پذیر است. هزینه انتقال Western Union به مبلغ انتقال بستگی دارد و از 30 تا 85 دلار متغیر است. انتقال پول غربی با ارزهای مختلف نیز امکان پذیر است. به استثنای برخی از کشورها، امکان تبدیل ارز انتقال پول از طریق metaexchanges.ca نیز وجود دارد

دکمه بازگشت به بالا