حمله شبیه سازی شده به دیمونا سطح دقت و فناوری ایران را نشان می‌دهد+فیلم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارشی از حمله به ماکت دیمونا با کمک موشک ها و پهپادهای انتحاری ایرانی نوشتند که پیشرفت ایران به وضوح تهدیدی بزرگتر است و پهپاد «شاهد-136» سلاح بالقوه خطرناکی که به راحتی می تواند شناخته شود.

جروزالم پست در گزارشی در شماره روز یکشنبه خود درباره بمب انتحاری شاهد-136 و اهمیت حمله شبیه سازی شده به تاسیسات هسته ای دیمونا توسط “ست فرانزمن” نوشت. حمله به شهر دیمونا اسرائیل در سایت یک تاسیسات هسته ای گزارش شده است. توییتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز فاش کرد که این حادثه در رزمایش پیامبر اعظم 17 رخ داده است.

* پیام ایرانی برای حمله به ماکت دیمونا

ایران می گوید با استفاده از 16 موشک بالستیک و 5 پهپاد انتحاری، حمله موشکی و پهپادی به نیروگاه هسته ای دیمونا را با موفقیت شبیه سازی کرده است. اکنون ایران با این گزارش به توانایی خود افتخار می کند. این مهمتر از همیشه است زیرا ایران تهدید به حمله به تاسیسات هسته ای دیمونا می کند که تشدید لفاظی های خطرناک است. به نظر می رسد که تصمیم ایران برای آزمایش موشک های بالستیک دوربرد و پرتاب یک پرتابگر چند پهپادی جدید و حمله به نمونه دیمونا، سطح جدیدی از نرخ حمله ایران است.

* تهدید دیمونا نشان دهنده دقت فناوری ایران است

به گزارش جروزالم پست، این نشان دهنده افزایش تهدید پهپادهای ایرانی و همچنین ترکیب پهپادها با موشک در برنامه های حمله این کشور است. استفاده جدید از پهپادهای کوچک کامیکازه با موشک‌های بالستیک، همانطور که در تمرین‌ها و ویدئوهای اخیر نشان داده شده است، ترکیب خطرناک دیگری از مهمات را نشان می‌دهد. اینکه ایران آشکارا دیمونا را تهدید کرد و گفت که می‌خواهد از این فناوری برای حمله استفاده کند، نشان می‌دهد که ایران با این سطح از دقت و فناوری چگونه به دنبال نفوذ در منطقه است.

این نشریه در گزارشی دیگر از ظهور پهپاد و پرتابگر «شاهد-136» در رزمایش اخیر ایران در جنوب کشور نوشت: ایران روش جدیدی برای پرتاب پهپادها با پرتاب های مختلف یا انبوه ایجاد کرده است. .

جروزالم پست می نویسد طی چند روز گذشته تصاویری از پرتابگر جدید پهپاد ایرانی در دنیای مجازی و رسانه های ایران منتشر شده است. این پهپاد که شاهد-136 نام دارد، در رزمایشی که هفته گذشته در ایران برگزار شد، با این موشک ترکیب شد. ایران از این نوع پهپاد به عنوان پهپاد انتحاری یا کامیکاز یاد می کند. این بدان معناست که او مستقیماً به سمت هدف پرواز می کند و خود را نابود می کند.

* کامیکازه جدید در حال نابودی ایران

این نوع پهپاد پیش از این در رسانه های ایران منتشر شده بود اما پیش از این جزئیات آن فاش نشده بود. ایران قبلاً پهپادهای کامیکازه ساخته بود، اما این نوع خاص قبلاً در آموزش نظامی عمومی دیده نشده بود.

جروزالم پست نوشت: اکنون می دانیم که شاهد-1366 وجود دارد و فقط یک پهپاد کامیکازه نیست، بلکه ایران روش جدیدی برای پرتاب پهپادها به صورت فله یا انبوه ایجاد کرده است. پهپادها فناوری جدیدی هستند که از انواع پهپادها برای حمله به اهدافی استفاده می کنند که می توانند بر پدافند هوایی تأثیر بگذارند.

* ایران یک قدرت پهپادی است

در گذشته فناوری هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر تحت سلطه آمریکا، اسرائیل و چند کشور دیگر بود، اما اکنون ایران، چین و دیگر قدرت های پهپاد در این بازی هستند. ایران سرمایه گذاری زیادی در فناوری پهپادهای کامیکازه انجام داده است. گزارش اخیر مرکز تحقیقات آلما حاکی از آن است که حزب الله می تواند حدود 2000 پهپاد داشته باشد که بسیاری از آنها بر اساس مدل های ایرانی ساخته شده اند.

شبیه ساز | فناوری

این روزنامه نوشت: به نظر می رسد پرتابگر جدیدی که ایران در مانور جدید به فضا پرتاب کرده، دارای پنج لایه است که می توان پهپاد را روی آن نصب کرد. لانچر را می توان در پشت کامیون نیز نصب کرد. پرتاب جدید پهپاد شاهد-136 توسط ایران به کشور این امکان را می دهد که نه تنها پنهان شود، بلکه پنج پهپاد را نیز در این نوع کامیون قرار دهد.

* ردیابی 136 شاهد کار آسانی نیست

ده ها مورد از این پهپادها می توانند به طور قابل توجهی به سمت اهداف “انبوه” پرتاب شوند. اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پهپادها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته تری در غرب داشته باشند وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که آنها یک تهدید نیستند.

پیشرفت ایران به وضوح یک تهدید بزرگتر است. طبق تصاویر، پهپاد شهید-136 یک پهپاد خیلی بزرگ نیست، اما دارای سر انفجاری است که به دلیل ابعاد کوچک و سطح مقطع رادار، این سلاح را خطرناک کرده و به راحتی قابل شناسایی نیست.

این روزنامه در پایان می‌نویسد: «خطر یک حمله پهپادی دسته‌جمعی از نوعی که در حال حاضر توسط ایران نمایش داده می‌شود در حال افزایش است». ایران قبلاً این را تجربه کرده است، اما به نظر می‌رسد پرتابگرها و پهپادهای جدید ایران تهدیدی جدی‌تر از سال 2019 هستند. این تهدید جدیدی در درگیری‌های آینده با اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا