مطالب میجیک

حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری از طرح‌های تولیدکنندگان حجاب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن از بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه بازدید و با مسئولان و غرفه داران این بخش گفت و گو کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «به عنوان خانمی که از محصولات حجاب استفاده می کند، معایب و مزایای این نمایشگاه چیست؟»، گفت: این بخش از نظر مکان دارای مشکلاتی است. فضا بسیار محدود است و باعث می شود غرفه داران اجناس خود را به صورت فشرده در غرفه قرار دهند که این امر قدرت نمایش و ارائه محصولات را کاهش می دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از مشکلات بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن را قیمت محصول عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه همه غرفه داران گفته اند بهترین قیمت ها را ارائه می دهند اما به نظر می رسد قیمت ها در این نمایشگاه وجود دارد. همچنان بالا هستند و قدرت خرید عموم مردم حداقل در برخی کالاها به آن قیمت نمی رسد.

خزعلی در تشریح مزایای این بخش گفت: بسیاری از غرفه داران سرپرست خانوار هستند و محصولات را ارائه می دهند. همچنین بسیاری از این تولیدکنندگان از شهرها و مناطق مختلف جنوب شهر هستند و در شرایطی هستند که در شرایط عادی نمی توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و نمایشگاه قرآن توانسته محصولات خود را به نمایش بگذارد.

وی مهمترین مزیت این نمایشگاه را فراهم آوردن امکان خرید محصولات حجاب برای خانواده های متدینی دانست که به همراه اعضای خود در نمایشگاه القرآن حضور دارند و علاوه بر بازدید از نمایشگاه القرآن می توانند اقلام عفاف و حجاب را نیز خریداری کنند.

با توجه به اینکه برای کاهش قیمت محصولات حجاب باید کالا قسمتی از معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پاسخ به اینکه معاونت رئیس جمهور چه اقداماتی می تواند برای حل مشکلات این تولیدکنندگان انجام دهد، گفت: طرحی که تولیدکنندگان حجاب به مجلس ارائه کردند تا این محصولات در زمره کالاهای فرهنگی قرار گیرد. به مرحله تصویب نرسیده است و تا زمانی که طرح تصویب و قانونی نشود نمی توان قول داد اما در کل باید از تولیدی که در حوزه چادر، مانتو، لباس مقدس و حجاب فعالیت می کند حمایت شود.

خزعلی ادامه داد: باید به تولیدکنندگان محصولات حجاب وام داده شود و دولت نیز تولیدکنندگان محصولات حجاب را تشویق به واردات مواد اولیه مورد نیاز این تولیدکنندگان و ایجاد بازار فروش کند. ضمن اینکه دولت می تواند با تسریع در حمایت ها امکان افزایش تولید و کاهش قیمت ها را فراهم کند و ما به دنبال تحقق این موارد هستیم.

وی با اشاره به اینکه نشستی با تولیدکنندگان فعال محصولات حجاب در نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت: مقرر شده است تولیدکنندگان محصولات حجاب طرح های خود را برای ما ارسال کنند و امیدواریم بتوانیم این طرح ها را پیگیری کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شما هم تصمیم گرفتید بین تولیدکنندگان محصولات حجاب و کارگروه عفاف و حجاب معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارتباط تنگاتنگی برقرار کنید و کارگروه عفاف و حجاب معاونت را به هم وصل کردیم. برای این تولیدکنندگان تا بتوانند ارتباط خود را حفظ کنند و برخی از طرح ها و ایده های این تولیدکنندگان را دنبال کرده و به نتیجه برسانند.

دکمه بازگشت به بالا