حمایت از تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های حوزه بازی‌های ویدئویی برای اجرای پروژه‌ بزرگ ملی

حمایت از تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های حوزه بازی‌های ویدئویی برای اجرای پروژه‌ بزرگ ملی

رئیس صندوق نوآوری و رفاه از تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای انجام یک پروژه بزرگ ملی حمایت می‌کند و می‌گوید: صنعت خلاق یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و ما از این حوزه حمایت جدی می‌کنیم. در صندوق نوآوری و رفاه.

به گزارش میجیک، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک مدیران شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه بازی های رایانه ای با اشاره به اهمیت صنعت خلاق گفت: این حوزه به دو دلیل حائز اهمیت است. اولاً حوزه فرهنگ و تولید محتوا یک فرهنگ ساز است و از طرفی این حوزه از نظر اقتصادی حائز اهمیت است و آمار نشان از گردش مالی خوبی در حوزه صنعت خلاق دارد.

خیاطیان خاطرنشان می کند: در مشکلات اساسی باید از ابزار مدرن استفاده کرد و صنعت خلاق می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند. حتی علوم انسانی هم اگر بخواهند به صورت عملی در کشور توسعه پیدا کنند باید از ظرفیت صنعت خلاق استفاده کنند.

وی با اشاره به جایگاه صنعت خلاق در بین دانش بنیان تصریح کرد: صنعت خلاق برای کشور یک ضرورت محسوب می شود و در صندوق نوآوری و رفاه از این حوزه حمایت جدی می کنیم. تلاش می کنیم بسته ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان تهیه کنیم تا از توسعه این حوزه به ویژه در حوزه بازی های رایانه ای حمایت کنیم که مسائل صادراتی نیز مورد توجه قرار گیرد. در زمینه تامین مالی نیز باید جلسات مشترکی بین فعالان بازی کشور و همکاران تامین کننده آنها برگزار شود تا بتوانند خدمات صندوق را درک کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

رئیس صندوق نوآوری و رفاه افزود: در حوزه نظارتی نیز بنیاد بازی های رایانه ای باید ورود کند و ما در صندوق نیز آمادگی داریم با دولت و مجلس ارتباط برقرار کنیم و در صورت نیاز زمینه دور زدن قانون را بررسی کنیم. . برای حمایت از فعالان این حوزه. علاوه بر توجه به بحث صادرات در حوزه بازی و تولید محتوا و بازی قابل استفاده برای سایر کشورها، باید به حوزه تولید محتوا و ارزش آفرینی در این بخش نیز توجه ویژه ای شود.

خیاطیان با اشاره به لزوم برنامه ریزی همه جانبه برای انجام کار خوب در این زمینه گفت: با اولویت های درست و همکاری مشترک چند جانبه شاخص هایی را برای رشد میدان بازی در زمان مشخص مشخص کنیم. در این بخش می‌توانیم با همکاری چندجانبه کنسرسیوم ایجاد کنیم و حتی در خارج از کشور پایگاه ایجاد کنیم، اگر مبدأ تولید داخل کشور باشد. این اقدام علاوه بر کمک به جهش قابل توجه در عرصه بازی سازی، می تواند زمینه را برای حفظ و نگهداری نیروی انسانی فعال در این زمینه فراهم کند.

امکان بهره مندی شرکت بر اساس دانش در زمینه بازی از بسته پشتیبانی

در این نشست دکتر سیاوش ملکی فر معاون نوآوری و توسعه صندوق رفاه نیز به خدمات مختلف صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان است. . ما طیف وسیعی از خدمات را از نظر تسهیلات، توانمندسازی، سرمایه گذاری و تضمین به این شرکت ها ارائه می دهیم.

معاون نوآوری و توسعه صندوق رفاه افزود: شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه بازی می توانند از تسهیلات تامین مالی مختلف از جمله تسهیلات بسته حمایتی که برای سال 1403 تهیه شده است استفاده کنند به عنوان مثال شرکت های دانش بنیان می توانند از قرض الحسنه استفاده کنند. وام حسنه از فناوری 1000 برای خرید تجهیزات و سرمایه در گردش. شرکت های دانش بنیان بزرگتر می توانند از امکانات پکیج توانا یا جاش استفاده کنند. در عین حال از حضور هیئت های تجاری و حضور شرکت ها در نمایشگاه های داخلی و خارجی (به صورت مستقل یا به صورت غرفه) حمایت می کنیم که به توسعه بازار شرکت کمک می کند.

ایجاد صندوق ویژه در زمینه بازی سازی در کشور

مسعود حسنلو دبیر ستاد فرهنگی و توسعه فناوری نرم معاونت علمی نیز در این نشست بیان کرد: اعداد و ارقام رد و بدل شده در دنیا در حوزه بازی نشان از اهمیت این حوزه دارد. یکی از موضوعاتی که صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند روی آن کار کند، بحث تقویت سرمایه گذاری در منطقه در بخش های پیش بذر و تامین مالی بذری است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و رفاه، دبیر ستاد توسعه فرهنگی و فناوری نرم نماینده علمی خاطرنشان کرد: در حوزه اکوسیستم بازی با اکوسیستم فعال اقتصاد و مخاطبان اصلی این مواجه هستیم. رشته. یعنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان. در برخی گزارش ها گردش مالی بخش بازی در کشور 20 درصد اعلام شده است.

حسنلو ایجاد صندوق ویژه در حوزه بازی سازی در کشور را از نیازهای جدی در این زمینه عنوان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا