حق فوتبال و فوتسال زنان همیشه ضایع شده است!

گلنوش خسروی: روزی فوتبال زنان ایران حرف اول آسیا را خواهد زد

مهناز امیرشقاقی گفت: نباید تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان را رها کرد، اما تکلیف این تیم مدت هاست که مشخص نیست.

به گزارش میجیک، مدیریت شهره موسوی در فوتبال و فوتسال بانوان اکنون مورد انتقاد قرار گرفته است. تیم ملی فوتبال حدود یک ماه دیگر به جام ملت های آسیا اعزام می شود اما بازی های تدارکاتی وجود ندارد و تنها به اردوهای داخلی محدود می شود. تیم ملی فوتسال بانوان که برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا شده است، دو سال است تعطیل شده و کادر فنی ندارد. در این شرایط، حواشی غیر فوتبالی موسوی شرایط را بیشتر کرده و او در شرایطی که باید در فدراسیون وجود داشته باشد و مشکلات حوزه بانوان را مدیریت و حل کند، به فعالیت های اقتصادی می پردازد.

مهناز امیرشقاقی، مربی و کارشناس فوتبال در گفت وگو با میجیک، به وضعیت تیم ملی فوتبال در شب جام ملت های آسیا اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر حرکت خوبی انجام شده و نتایج خوبی هم به دست آمده است. . حیرت انگیز.” جامعه فوتبال و مردم هم خوشحال بودند اما بعد متوقف شد. متاسفانه تیم ملی بازی دوستانه ای نداشت که دغدغه کادر فنی و همه ما بود. او باید یک بازی دوستانه داشته باشد تا بازیکنان در این مرحله سربلند باشند و همه را خوشحال کنند.

وی در خصوص صعود تیم ملی به جام ملت ها گفت: این صعود حاصل تلاش همه مربیان و کادر فنی تیم ملی است. قهرمانی در جام ملت‌ها می‌تواند درک زنان را از نظر حمایت مالی افزایش دهد، زیرا حمایت مالی در این بخش بسیار محدود است. زنان ما همیشه مورد ظلم بوده و هستند. به امید اینکه بحثی که در دنیا در مورد حقوق و نگرش برابر در ورزش ما صورت گرفته است و زحمات مربیان، بازیکنان و هواداران فوتبال پاداش داده شود. ما پتانسیل و استعداد زیادی داریم و این جایگاه واقعی ما نیست. ما باید بالاتر برویم و باید بپریم.

صحبت مربیان درباره تعطیلی تیم ملی فوتسال: تکلیف فعلی مشخص نیست. باید ببینیم مشکل کجاست و آن را حل کنیم تا دوباره با چالش مواجه نشویم. بدبخت است بنیانگذار فوتسال ایران بودم که آموزش مقدماتی فوتسال را در سالن حجاب شروع کردم. افرادی مانند نیلوفر اردلان، نسیمه غلامی، آتوسا حجازی، حمیده حمیدی، پریا نوروزی و نام های فعلی آن ها زیر نظر من شروع به کار کردند.

وی افزود: ما فوتسال را شروع کردیم و الان در آسیا جایگاه خوبی داریم، چون امکانات بهتری نسبت به فوتبال دارد، خودمان را ثابت کرده ایم و حیف است که اینطور رها شود، ما هم باید حمایت کنیم، قطعا اینطور نیست. بازیکنان قدیمی را رها نکنید، چون هنوز افرادی مثل نسیمه غلامی در فرم هستند، اما باید یک تیم B تشکیل دهند، ما نباید موقعیت فعلی فوتبال خود را از دست بدهیم و فدراسیون باید فکری بکند. نمی دانم. مشکل کجاست و چرا قطعی نشد. چرا از مربی معروفی مثل یاری، شریف، رضازاده استفاده نکنیم.

امیر شقاقی درباره عملکرد مدیریت بخش بانوان گفت: عملکردی که تاکنون انجام داده ایم خوب بوده است اما باید مانند قبل از جام ملت ها ادامه پیدا کند و رها نشود. قبل از جام ملت ها اردو و بازی دوستانه خوبی داشتیم و در نهایت نتیجه خوبی گرفتیم. نگاهش به فوتبال برگشت، پس نباید تیم ملی را پشت سر گذاشت. بازیکنان باید همیشه تمرین کنند و رقابت کنند. دغدغه ما لزوما غرب آسیا و اردن نیست، بلکه شرق آسیا است که نیاز به حمایت ویژه دارد.

این کارشناس فوتبال گفت: فوتبال بانوان و فوتسال مسائل زیادی هستند که باید به آنها رسیدگی شود. بیشتر مسائل مربوط به بحث اسپانسرینگ و نگرانی هایی است که تا به حال در مورد فوتبال و فوتسال بانوان دیده نشده است. همچنین مشکل ما این است که حقی از مربیان و بازیکنان ضایع شده است. باشگاه های بزرگ باید در این بخش سرمایه گذاری کنند. فدراسیون تلاش می کند اما تا زمانی که حمایت باشگاه را نداشته باشیم این مشکل ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا