مطالب عمومی

حضور یک یهودی‌زاده دیگر در پست کلیدی دولت بایدن/ نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران چه در سر دارد؟

رابرت مالی ، وکیل و سیاستمداری که به تازگی توسط رئیس جمهور بایدن به عنوان نماینده ویژه در ایران منصوب شده است ، یا رئیس گروه اقدام علیه ایران ، جایگزین برایان هوک و الیوت آبرامز خواهد شد که به مدت سه سال اداره می شوند ، طبق گروه بین المللی آنا قبلا ، او یک تروریست اقتصادی و دولت آمریکا علیه ایران بود.

مالی یک مذاکره کننده ، قانونگذار حرفه ای و وفادار به منافع آمریکا است

به گفته برخی از کارشناسان ، بایدن در این انتخابات تلاش می کند نماینده ویژه ای برای ایران انتخاب کند که توانایی حل درگیری های پیچیده ای را داشته باشد که “سیاست فشار حداکثر” دولت قبلی دنبال کرده است.

مالی در سال 1942 در نیویورک متولد شد. سیاستمداران دموکرات تحصیلات حقوق را در دانشگاه های برجسته آمریکا از جمله آکسفورد و هاروارد به پایان رساندند. فرزندان مادرش به اروپای شرقی بازگشتند و پدرش روزنامه نگار یهودی مصری از مصر بود. مالی که در ایالات متحده متولد شد ، جوانی خود را در فرانسه گذراند.

مالی ، رهبر گروه بین المللی بحران ، گفت که حاکمیت دموکراتیک روسای جمهور سابق ایالات متحده بیل کلینتون و باراک اوباما فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جهان است ، اما از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای محدود کردن تماس با مدیر بحران بین المللی گروه مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیش از پیوستن به گروه بحران بین المللی ، مالی عضوی از تیم مذاکره کننده ایالات متحده در مذاکرات هسته ای با شورای امنیت سازمان ملل بود که در سال 2015 امضا شد.

فعالیت های وی در گروه بحران بین الملل بر خلیج فارس و مسائل ایران متمرکز است. به عنوان مثال ، پس از یک بحران سیاسی بین قطر و عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و مصر ، جلسه عمومی با حضور ایران ، عراق ، عمان ، قطر و نروژ در نیویورک برگزار شد و همچنین وزیر امور خارجه ایران نیز حضور داشت. محمد جواد ظریف.


بیشتر بخوانید:

ایران حق دارد از متخلفان غربی شورای امنیت سازمان ملل غرامت بخواهد / بدون دلیل برای اعتماد به ایالات متحده

چرا فرانسه بار دیگر بر این موشک ها پافشاری می کند؟ / دستیابی به ثبات ایران در برابر مشکلات مانند برجامی


احتمال انتخاب رسمی به عنوان نماینده ویژه ایران واکنش متفاوتی در ایالات متحده ایجاد کرد.

سناتور جمهوری خواه تام كاتن با ابراز نگرانی از احتمال توافق مالی ، وی را به همسویی با ایران و نه با اسرائیل فراخواند.

اما نه مثل سن. كاتن ، ایلان گلدنبرگ ، مدیر اجرایی مركز امنیت جدید آمریكا ، از انتخاب مالی استقبال كرد و گفت كه اگر مالی نماینده ویژه ای در ایران شود ، واشنگتن خوش شانس خواهد بود. گلدنبرگ توانایی مالی خود را در بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران مفید ارزیابی می کند.

مالی می داند که عادی سازی روابط ایران و آمریکا امکان پذیر نیست

مالی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوپن گفت كه ایران منزوی نیست و شریك بین المللی قدرتمندی دارد و واقع بینانه می گوید كه روابط ایران و آمریكا دیگر هرگز عادی نخواهد شد. برنی سندرز ، سناتور کهنه دموکرات نیز از گزینه مالی حمایت می کند ، اما ریچارد نئوو ، طراح تحریم های آمریکا علیه ایران در دولت اوباما ، با این گزینه مخالف است.

تردیدی نیست که مالی یک مذاکره کننده ارشد و ماهر است ، او از تمام حساسیت ها و خطوط قرمز سیاست خارجی ایران و محور تمام مقاومت ها آگاه است ، مالی گهگاه موضع منصفانه ای را در مورد مسائل مربوط به ایران و متحدان منطقه ای در تهران اتخاذ می کند . در این شکی نیست ، اما تردیدهایی وجود دارد که سیاستمداران ایرانی ، به ویژه مقامات وزارت امور خارجه ، باید به خاطر داشته باشند که مالی ، مانند سایر مقامات در ساختار سیاسی ایالات متحده ، مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی که تغییر موقعیت به عنوان رئیس جمهور تغییر چندانی در سیاست عمومی ایالات متحده در قبال کشورهای مستقل و غیرمتعهد ایجاد نمی کند ، مالی ، مانند سایر آمریکایی ها ، اولین و مهمترین تعهد به منافع ملی آن است.

آخرین پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا