حضرت زینب(س) با حفظ حجاب شرعی خود فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | حضرت زینب

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت السلام والمسلمین غلامحسین حقانی گفت: برخی سعی می کنند این معضل را به جامعه القا کنند که «حجاب مانع فعالیت زنان در جامعه می شود» و از این رو حجاب را عامل افول می دانند. و تحریف نگاه اسلامی به زن.

وی افزود: زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و با نگاهی به وقایع عاشورا درمی یابیم که حضرت زینب سلام الله علیها در این حرکت نقش بسزایی داشته و با حفظ حجاب دینی خود در این امر موفق بوده است. نهضت فلسفه قیام امام حسین.آ) برای همه توضیح بده

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اگر نور حضرت زینب سلام الله علیها نبود، قیام عاشورا و وقایع کربلا در کربلا می ماند و منتشر نمی شد.

حقانی گفت: حجاب حضرت زینبس) دیده شده در کربلا و حجاب زنان اهل بیت(ع)آ) و بنی هاشم در جریان واقعه کربلا و بعد از آن، روشن و واضح است که در تاریخ به خوبی نقل شده است.

وی ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف حضرت زینب(س) در صحرای کربلا بسیار چشمگیر است و این حجاب و عفاف حضرت زینب(س)س) و زنان بنی هاشم این عقیده را که برخی زن را مخلوق دوم اسلام می دانند نفی می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: القای این تفکر به زنان مبنی بر اینکه با دور انداختن حجاب و شبیه مردان شدن به موجودی درجه یک تبدیل می شوند خلاف دیدگاه اصیل اسلامی است چرا که در نگاه اسلام زنان استقلال دارند. هویت و عدم نیاز به تقلید از هویت های دیگر.

دکمه بازگشت به بالا