حضرت آسیه(س) چگونه در میان بت پرستان، یکتا پرست شد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، کارشناس مسائل دینی با ایراد سخنرانی در حضرت زینب مطمقدا، اظهار داشت: یک کتاب مهم شیعه به نام خصال و یک کتاب غیر شیعه دیگر به نام الدور وجود دارد. المنثور فی التفسیر المثور. داستان های مهم این دو کتاب از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است.

وی افزود: در این دو کتاب روایت شده است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند بهترین زنان بهشت ​​آسیه بنت مزاحم، مریم بنت عمران، خدیجه بنت خوائله، فاطمه بنت محمد هستند. در بهشت ​​این چهار زن جزو بهترین زنان هستند.

شیخ حسین انصاریان درباره حضرت زینب علیهاالسلام گفت: حضرت زهرا علیهاالسلام در مقام و جنبه مادری برتر از حضرت زینب سلام الله علیها است، اما من می خواهم سه زن دیگر را با حضرت زینب علیها السلام مقایسه کنم. در قرآن کریم از حضرت آسیا به عنوان همسر فرعون یاد شده است و این نکته مهمی دارد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: او در فرهنگ شرک زندگی می کرد و اعتقادی به توحید نداشت. هر چه غیر خدا بپرستد مشرک می شود. در دوره حضرت آسیا، مردم بت می پرستیدند و معتقد بودند که این بت ها ارواح قدرتمندی هستند که نشان دهنده قدرت خداوند هستند و این ارواح قدرتمند بدون خدا نمی توانند کاری انجام دهند. بت پرستان بت ها را شریک خدا و خلقت می کنند.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر گفت ای حبیب من، اگر از مشرکان مکه بپرسی که آسمان ها و زمین را آفریده اند، هیچ کدام نمی گویند بت ها این کار را کردند، زیرا بت ها نمی توانند این کار را انجام دهند و گفتند. این خلقت کار خداست. اما آنها معتقدند که خداوند در این امر شریک است. آنها می گویند بت ها ارواح نامرئی هستند و اگر آنها را بپرستیم باید نزد خدا برای ما شفاعت کنند.

شیخ حسین انصاریان ادامه داد: قبل از اینکه حضرت آسیه خود را به مقام عالی برساند، بت پرست بود، اما وقتی با فرعون در میدان شهر نشست تا ببیند بین ساحران و حضرت موسی چه خواهد شد، جادوگر آن روز کاری کرد. در این هنگام حضرت موسی عصای خود را به زمین انداخت و عصا مانند اژدها وسایل جادوگر را به سرعت فرو برد و مردم بسیار ترسیدند و فرار کردند. ساحران با دیدن معجزه حضرت موسی سجده کردند و گفتند: ما پروردگار هارون و حضرت موسی را قبول داریم و دیگر بت نمی پرستیم. پادشاه فرعون نیز به آنها گفت وقتی با موسی توطئه کردند که با من بجنگند، آنگاه شما را به دار می آویزم. جادوگران می گویند، هر چه شما بخواهید، ما دست بردار نیستیم. همگی شهید شدند.

این کارشناس مذهبی افزود: آسیه وقتی این اتفاق را دید به فکر فرو رفت و از ذهنش کمک خواست. آنها می دانند که کار حضرت موسی سحر نیست و معجزات این پیامبر فقط از جانب خداست. حضرت آسیه در این زمان خدا را دوست داشت و وقتی مردی مردی را دوست داشت دیگر نمی تواند آن را پنهان کند و فرعون هم می دانست که حضرت آسیه عابد شده است.

وی در پایان تصریح کرد: تسلیم شدن حضرت آسیا به خدا محال بود و حضرت موسی پیامبر بود، لذا تسلیم تهدید جان فرعون نشد و با ایمان قوی از این دنیا به آخرت هجرت کرد. و اعتماد به نفس او زنی بود که بزرگ شد و در بزرگترین دنیا زندگی کرد، اما با این همه امکانات و اقتدار تسلیم خدا نشد و نجات یافت. مردمی که از دین دور می شوند چگونه می توانند در قیامت جواب خدا را بدهند در حالی که خداوند حضرت آسیه را الگو قرار داده است. اما حضرت زینب از بدو تولد یکتاپرست بود و با همه چیز به خدا توکل داشت. حضرت زینب از زمان قصه های پشت در، عصر عاشورا و بعد از واقعه کربلا انواع رنج ها را متحمل شد، اما هرگز دست از خدا نکشید.

دکمه بازگشت به بالا