مطالب میجیک

حجاب به زن قدرت و شخصیت می‌دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، برنامه «چراغ» این هفته شبکه پنج میزبان آتسوکو هوشینو، زن مسلمان ژاپنی بود که پس از یازده سپتامبر مسلمان شد و سپس به ایران نقل مکان کرد.

هوشینو با اشاره به حملات بی‌شماری علیه اسلام و حجاب در سراسر جهان گفت: «حجاب به زنان قدرت و شخصیت می‌دهد». زنان به عنوان مربی و به عبارتی مربی و دارای نقش و جایگاه مهم و تأثیرگذار در جامعه هستند. طبیعتاً وقتی زنان از بیرون به درون تمرکز می کنند، شخصیت و قدرت درونی فرد نمایان می شود و با این ویژگی ها شناخته می شود. به عبارت دیگر، فرد را بر اساس خصوصیات درونی او خواهد شناخت نه ویژگی های جسمانی او. وقتی زنان توجه خود را به ظاهر و ظاهر کاهش دهند و به بعد انسانی بیشتر توجه کنند، دشمنان انسان از این وضعیت احساس خطر می کنند. به دلیل مخالفت با اهداف تجاری و سود سرمایه داری، سعی در کنترل و جهت دهی به تفکر و نگرش و مدهای ارائه شده توسط زنان داشتند تا زنان به مسائل دیگر فکر نکنند.

بی حجابی ریشه فساد است

هوشینو گفت: «اولین چیزی که بعد از مهاجرت به آن نیاز داشتم، مسائل مالی بود و چون پدر و مادرم مخالف مسلمان بودن من بودند، نمی‌خواستم از آنها پول قرض کنم. بنابراین تصمیم گرفتم کار کنم. چون در کشور من کار با حجاب سخت است و مردم آن را دوست ندارند، من در یک کارخانه مواد غذایی کار می کنم. چون پوشش همگی به دلیل مسائل بهداشتی بود و تمام بدنم به جز چشم هایم باید پوشانده می شد و خدا را شکر توانستم پس انداز کنم و به ایران مهاجرت کنم. برخلاف سایر زنان ژاپنی یا اروپایی که لباس های گشاد می پوشند اما مشکلی ندارند. بلکه زنان بی حجاب ابزار می شوند. حتی می توان جامعه را فاسد نامید. به عنوان مثال، در ژاپن، مکان هایی وجود دارد که افراد خدمات جنسی دریافت می کنند. مردان متاهل نیز حتی اگر قبلاً همسر داشته باشند به مرکز مراجعه می کنند. اساساً هیچ حجابی ریشه فساد نیست. برای یک زن سخت است که چنین مشکلی را بپذیرد که شوهرش با چند زن رابطه داشته باشد. از این رو تعهد و مسئولیت در خانواده نیز از بین می رود. عدم محدودیت و رعایت نکردن پوشش در جامعه آثار مخربی بر زندگی مردان، زنان و کودکان دارد. همچنین بارداری دختران مجرد، سقط جنین و یا زنانی که بچه به دنیا می آورند اما چون مردها احساس تکلیف نمی کنند، زنان فقط خرج فرزندان خود را می دهند و این هزینه اقتصادی هنگفتی برای زنان به همراه دارد.

لزوم تبیین صحیح آزادی و حجاب از نظر فرهنگی

بانوی مسلمان ژاپنی در بخشی از سخنان خود گفت: در بحث فرهنگ سازی ابتدا باید تعریف دو موضوع به درستی بیان شود. یکی مفهوم آزادی است که اگر انسان تعریف و معنای واقعی آن را بداند، بداند که هرگز نمی تواند به آن دست یابد. نکته دیگر در مورد حجاب که از نظر قرآن مخصوص زنان نیست، بلکه مخصوص زنان و مردان است. بنابراین یک خیابان دو طرفه است. اگر منصفانه به آن نگاه کنیم، متوجه می شویم که خداوند ابتدا به انسان گفته است که نگاهش را کنترل کند. همه باید کنترل داخلی داشته باشند و محدودیت های رابطه را بدانند. چون زن و مرد در جامعه هستند و درس می خوانند یا کار می کنند. یک مقاله تحقیقاتی جالب وجود دارد که تصاویری از زنان بدون حجاب را به مردان مختلف با حجاب های مختلف نشان می دهد و متوجه می شود که بخش هایی از مغز که به احساسات و نیات دیگران مربوط می شود غیرفعال است و بخش هایی از مغز که مرتبط هستند. دستگاه فعال است، از اینجا می توان دید که به نظر می رسد و خودنمایی می کند، زن او را ابزاری می کند. اما با حجاب، زنان قدرت می گیرند زیرا به عنوان ابزار دیده نمی شود. ساختار ذهنی مردان با زنان متفاوت است و باید بر خود مسلط باشند و قوانین را رعایت کنند. همانطور که انسان ها نمی توانند بدون اکسیژن زندگی کنند، ساختارهای فیزیولوژیکی زن و مرد متفاوت و کاربردی است و زنان نمی توانند لباس هایی بپوشند که تحریک کننده و آزادانه عمل کنند و از مردان انتظار داشته باشند که بتوانند خود را کنترل کنند و مزاحم آنها نشوند. عدم آگاهی زنان و تبلیغات ضد حجاب و هجمه های متعدد در کشورهای اروپایی مانع از شناخته شدن و جذب زنان به حجاب شد. علیرغم اینکه این مسئله نجابت امری رایج است و از دیرباز به دلیل مخالفت با فطرت انسان از افراد برهنه رنج می برد.

وی همچنین هشدار داد: در ایران حملات زیادی به حجاب صورت گرفته است اما در ژاپن به قانون حجاب حمله نشده است. در بحث انتخاباتی، انتخابات ایران به شدت در رسانه های جهان قرار دارد و جایگاه ویژه ای دارد و شبیه هیچ کشور دیگری نیست. قوانین و مقررات هر کشور نشان دهنده روح ملی آن کشور است.

وی در پاسخ به سوالاتی درباره زندگی شخصی خود گفت: وقتی به ایران آمدم همه وسایلم را از ایران خریدم. خود افراد باید در صنعت خود پیشرفت کنند و حداقل مشارکت داشته باشند. همچنین حمایت از زندگی و سرمایه مسلمانان برای من مهم است. بنابراین قبل از اینکه کسی بتواند به ما کمک کند، ما باید به خودمان کمک کنیم.

دکمه بازگشت به بالا