مطالب میجیک

حجاب امری است که فقط مختص زنان نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، قسمت های چهل و یک و چهل و دوم فصل سوم برنامه چراغ روزهای یکشنبه 21 و سه شنبه 23 آذرماه روی آنتن شبکه 5 سیما می رود. طبق روال فصل سوم این برنامه که به صورت هفتگی یکی از چالش ها و موضوعات جدی شبکه عفاف و حجاب بررسی می شود، این هفته به بررسی چالش های جدیدی می پردازد که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است. عفاف و حجاب و پیشگیری از آسیب های فرهنگی خارج از کنترل چه باید کرد؟

چالش این هفته با مهمان افتخاری آتسوکو هوشینو، یک زن مسلمان ژاپنی است که پس از یازده سپتامبر به اسلام گروید و سپس به ایران نقل مکان کرد.

هوشینو گفت: «در هر کشوری در جهان قوانینی وجود دارد. هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد و هرکسی نمی تواند آنطور که می خواهد در جامعه حضور داشته باشد و آزادی مطلق وجود ندارد. وقتی صحبت از استقلال به میان می آید، همه می خواهند آزاد باشند و حق رای داشته باشند، اما وظیفه دولت است که با وضع قوانین اجتماعی مانند قانون، امنیت اجتماعی و سلامت عمومی را تامین کند. اگر نه، بیمه درمانی و تامین اجتماعی چطور؟ زیرا در حال حاضر با وجود اینکه قانونی وجود دارد، نامرئی است و مشکل عجیب و وحشتناکی دیده یا شنیده می شود. در بحث فرهنگ سازی ابتدا باید تعریف دو مطلب به درستی بیان شود. یکی مفهوم آزادی و دیگری بحث حجاب. در هیچ کجای دنیا آزادی مطلق وجود ندارد و اگر مردم معنای آزادی را بدانند، خواهند دانست که هرگز به آزادی مطلق نخواهند رسید. حجاب هم فقط مختص خانم ها نیست.

لازم به ذکر است برنامه چراغ به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه 5 سیما و فصل سوم آن در 52 قسمت تهیه شده و یکشنبه و سه شنبه هر هفته پخش می شود. حدود ساعت 10:00 رودخانه.

دکمه بازگشت به بالا