مطالب میجیک

حامیان تروریست‌ها صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی بشری ندارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، خدیجه کریمی مدیرکل امور بین الملل دفتر زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست تخصصی شورای حقوق بشر گفت: بر اساس آمار و گزارش های موثق، ایران یکی از موفق ترین کشورها در ارتقا و تقویت نقش و مشارکت اجتماعی زنان در عرصه های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، سطح سواد، اقتصاد، حضور در میادین ورزشی و غیره.

کریمی افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر که امروز از این نشست ویژه حمایت می کنند، با اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران، حقوق اساسی آنها به ویژه حقوق زنان، دختران و کودکان در ایران را به شدت و به شدت زیر پا می گذارند. و با چنین رفتارهای غیر انسانی نمی تواند مدعی حمایت از حقوق زنان، دختران و کودکان در ایران باشد.

وی افزود: با ایجاد پناهگاه امن برای گروه های مختلف تروریستی که در 40 سال گذشته بیش از 17 هزار ایرانی را در اقدامات تروریستی مختلف در ایران به شهادت رسانده اند، خاطرنشان کرد. به این معنا که که ادعای حقوق بشر کرامتی فریبنده است. با چنین سابقه ای، این کشورها هیچ صلاحیت اخلاقی برای دادن دستورالعمل حقوق بشر به کشورهای دیگر ندارند!

مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نیز با اشاره به درگذشت خانم مهسا امینی با ابراز تأسف گفت: پس از این حادثه تمامی مقامات عالی رتبه و نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی ایران به سرعت وارد عمل شدند و به طور جدی. پیگیری و اقدامات لازم برای بررسی تمامی ابعاد این حادثه انجام می شود. متأسفانه اظهارنظرها و مداخلات عجولانه بر اساس اطلاعات نادرست برخی از مقامات غربی و همچنین رسانه های کذب، اولین اعتراضات مسالمت آمیز در ایران را به خشونت کشاند و اندکی پس از اقدامات تروریستی منجر به آشوب، اغتشاش و خسارات جانی و مالی جدی به مردم عادی شد. مردم، پرسنل پلیس و نگهبانان، و همچنین آسیب به مردم و خصوصی.

کریمی در این دیدار همچنین به نقش مخرب برخی رسانه های فارسی زبان مستقر در آمریکا و انگلیس اشاره کرد و اظهار داشت: این رسانه نقش مهم و مهمی در جهت دهی به خشونت و اغتشاش داشت و به صورت علنی به تبلیغ خشونت و آشوب می پرداخت و حتی نحوه ساخت را نیز آموزش می دادند. کوکتل مولوتف. شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر و واتس‌اپ نیز با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی و انتشار اخبار جعلی درباره رویدادها سعی در تحریک احساسات عمومی و تشدید خشونت و شورش داشته‌اند و همچنان به این اقدامات خشونت‌آمیز و تحریک‌آمیز ادامه می‌دهند.

وی در بخشی دیگر از این سخنان گفت: مدعیان مدافع حقوق بشر با اعمال و اعمال تحریم های یکجانبه و حمایت از اقدامات تروریستی علیه آنان، جان زنان و کودکان ایرانی را هدف قرار داده اند. خشونت سیستماتیک علیه زنان و کودکان در کشور، ممانعت از پذیرش زنان پناهنده، سکوت در مورد وضعیت زنان در یمن و فلسطین و قتل شهیده شیرین ابوعقله و گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا نمونه هایی از این موارد است. غیر قانونی بودن ادعای این کشورها در مورد حقوق زنان بودن.

کریمی در پایان گفت: ملت بزرگ ایران با وجود همه دخالت‌های خارجی و تلاش‌های مذبوحانه برای بی‌ثبات کردن ایران، بار دیگر در ۲۲ آبان با حضور میلیونی دشمن در خیابان‌ها را ناامید کرد.

دکمه بازگشت به بالا