مطالب میجیک

جولان تبعیض؛ داوران زن لباس قضاوت ندارند!

وضعیت زنان داور فوتبال خوب نیست و آنها در حال حل مشکل هستند اما مسئولان این فدراسیون فارغ از حل مشکل درگیر انتخاب پست های مدیریتی فوتبال هستند.

به گزارش میجیک ، وقتی زنان فوتبالیست ایرانی از جمله بازیکنان ، مربیان و داوران سعی در نشان دادن شایستگی و جایگاه خوب دارند ، گاهی اوقات آنها از طبیعی ترین و روشن ترین حقوق اساسی برخوردار نیستند. در ضمن داور زن روز خوبی نداشت. موضوعی که مدتهاست او را آزار می دهد اکنون در رسانه ها مورد بحث قرار گرفته است و نشان می دهد که سیستم حکومتی در هیئت منصفه قدرت او را مجبور به سکوت و تلاش برای حل اوضاع نمی کند.

در دیدار تیم های سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان در هفته دوم آخرین دور فوتبال زنان ، لباس داور با رنگ لباس تیم اصفهانی مطابقت داشت و بازیکنان سپاهان با هم تیمی های خود داوری می کردند. ممکن است یک مشکل آسان و نادر به نظر برسد ، اما یک مشکل جدی است ، زیرا فقط بخشی از این واقعیت را نشان می دهد که کمیته داوری علیه داوران زن ایرانی م effectiveثر نیست ، در حالی که دسترسی زنان به مدت طولانی ادامه داشته است. برای الزامات داوری. او که مسئول هیئت منصفه بود ، یک مشکل جدی داشت.

مهناز امیرشقاقی سرمربی سپاهان این مسئله را عاملی برای رسیدن به هدف اول خود و حذف سرپرست تیم خود می داند. “در ابتدای بازی ، ما به كادر داوری گفتیم كه لباس هایشان را عوض كنند زیرا آنها یك لباس بودند. در 25 دقیقه اول ، بازیکنان داور را به عنوان یكی از بازیکنان تیم و 3 گل زده در ابتدای بازی می دیدند. بازی “. پس قبول می کنیم. “

لباس داور همرنگ تیم سپاهان بود

کمیته داوران به عنوان متولی سازمان داوری و تأمین مایحتاج اساسی و ضروری از قبیل لباس و تجهیزات داور ، هر سال قبل از شروع فصل باید امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار نیروها قرار می داد ، اما موفق به انجام این کار نشد. . او برای فصل جاری لیگ داوران لباس رسمی دریافت نکرده و لباس سال گذشته را به تن کرده است. البته این لباس ها کیفیت خوبی ندارند و برای استفاده بیش از یک سال مناسب نیستند. از طرف دیگر ، در سال های گذشته ، همین لباس ها با تاخیر بسیار طولانی و پایان فصل برای قاضی ارسال می شد.

نکته مهم دیگر در مورد میزان لباس ، لوازم جانبی و در واقع بسته های مورد نیاز قضات این است که تفاوت زیادی بین زن و مرد وجود دارد. اگرچه بسیاری از مشکلات و شرایط مردان نامشخص است ، آنها علاوه بر دریافت لباس داوری با رنگ های مختلف ، لباس های جداگانه ای را نیز از کمیته های مربوطه برای کلاس های قبل و نیم فصل دریافت می کنند ، همچنین یک لباس گرم ، اورکت دارند. زمستان و چمدان نیز تهیه شده است ، اما وضعیت زنان استرس زا نیست. او حتی در زمستان نیز لباس گرم برای قضاوت دریافت نکرد ، زمانی که تا پایان سال مسابقه لیگ زنان از 10 صبح آغاز شد.

تفاوت در امکانات استادیوم نیز از تفاوت در مکان های مسابقات مشخص است و باز هم این شرایط از این نظر برای زنان مناسب نیست. به نظر نمی رسد که قضات زن در طول زمستان و در مزرعه گرما دهند ، برای قضات اهمیتی ندارد. این زمانی است که هوا سرد و گرم باشد ، با شرکت در کلاس های پیش فصل و نیم فصل ، صدای 100 متر و زمان بازی 90 دقیقه ای برای داوران زن و مرد یکسان است. زنان همچنین برای قضاوت به شهر سفر می کردند ، اما هیئت منصفه بر اساس این معیارهای تبعیض آمیز حکم عدم نیاز زنان به لباس و چمدان را صادر کرد.

کمیته داوران جدیدی را که قادر به تهیه لباس نبودند به لیگ برتر معرفی کرد. در یکی از مسابقات لیگ یکی از کمک داوران پیراهن داوری مردانه به تن داشت زیرا پیراهن مناسبی برای زنان با آستین بلند نداشت. ظاهراً ، این تنظیم برای افزایش داوران تازه وارد لیگ برتر ، باعث افزایش اشتباهات داوری و اعتراضات تیم ، با توجه به هدف انتخاب شده و می تواند در مجمع رئیس فدراسیون رای دهد ، برگزار می شود 31 مارس

البته همه چیز به لباس و چمدان ختم نمی شود. در فوتبال حرفه ای ، داوران باید ابزار مناسبی برای برقراری ارتباط با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند در صورت لزوم به راحتی صحبت كنند و در نتیجه همکاری اشتباهات را كاهش دهند ، اما در لیگ فوتبال زنان ایران چنین چیزی وجود ندارد ، داور این است به او سیستم رادیویی داده نمی شود یا حتی اگر یکی از سیستم های مردانه به او داده شود تا یک مسابقه مهم را قضاوت کند ، این سیستم شکسته و غیر قابل استفاده بود.

همه این اختلافات زمانی رخ می دهد که لباس زنان دارای آرم حمایت مالی کمیته داوران باشد ، اما چرا کمترین استفاده را نمی کنید؟ نه تنها در زمینه پوشاک و تجهیزات ، بلکه همچنین برای مسائل دستمزد. زن داور به ازای هر نفر 120 ، 80 و 40 هزار نفر و داور چهارم كه یك بازی را قضاوت می كند ، دریافت می كند اما همین مقدار مردان به بیش از یك میلیون تومان ، 800 و 450 هزار نفر تومان می رسد. البته ، این مقایسه به معنای زیر سوال بردن تلاش های مردان و کفایت دستمزد نیست ، بلکه ارائه تصویر دقیق تری از وضعیت داوری زنان است. اگرچه پیش بینی می شود که امسال دستمزدها 40 درصد افزایش یابد ، اما در شرایط اقتصادی فعلی هنوز کافی نیست ، زیرا قاضی بازی را انتخاب کرد.

جای تأسف است که هیئت منصفه قسمت زن را نادیده می گیرد ، چشمان خود را بر روی شرایط ناگوار می بندد و کمترین اعتراض و انتقاد را می کند. اگرچه مدیر فعلی فدراسیون به دلیل تصمیم خود تأثیر جدی در بخش زنان گذاشته است ، اما او همچنان مشتاق یافتن سمت مدیریتی برای چهار سال آینده است و هیچ فرصت و تلاشی برای حل مسائل در مبارزات انتخاباتی ندارد.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا