مطالب میجیک

«جهان بانو»از زنان تاثیرگذار تاریخ می‌گوید/میزبانی ویژه از بانوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی اسماعیلی تهیه کننده نمایش بزرگ میدانی «دنیای بانو» درباره مضمون و ویژگی های این درام به خبرنگار آنلاین گفت: «دنیای بانو» نمایشی تاثیرگذار و تاریخ ساز زنان است و از آغاز جهان را شامل می شود. این نمایش با خلقت حضرت حوا آغاز می شود و با داستان زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیا، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) ادامه می یابد. پس از آن، این نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می شود و نقش تأثیرگذار زن در داستان اختراع حجاب در دوران رضاخان، در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پایان عصر حاضر را شرح می دهد.

وی درباره برخورد خود با زنان و ارتباط آن ها با اتفاقات روز جامعه توضیح داد: ساخت این نمایش بیش از سه سال پیش آغاز شد و وقت و انرژی زیادی صرف متن و محتوای اثر شد به همین دلیل است. ، ساخت این نمایش مربوط به اتفاقات بود، حالا رفته است. تنها 7 ماه است که روی تولید این نمایش و تمرین و آماده سازی دکوراسیون آن کار شده است تا اثری فوق العاده در تجلیل از بانوان روی صحنه برود. فرم و قالب اجرا شبیه اجراهای قبلی مانند «کاهایا ملام کبور» و «تنهاتر از مسیح» است اما از نظر محتوایی با آثار قبلی تفاوت زیادی دارد.

اسماعیلی درباره اجرای این نمایش که قرار بود از 10 آبان آغاز شود، گفت: ابتدا قرار بود این نمایش از روز یکشنبه 10 آبان آغاز شود اما به دلیل بدی هوا و طوفانی که شاهد بودیم، اجرا به روز پنجشنبه موکول شد. پنجم آبان ماه به تعویق افتاد که به مدت 25 شب روی صحنه خواهد بود.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه این نمایش در چند روز برای بانوان اجرا می شود، گفت: به دلیل اینکه نمایش «دنیای بانو» اثری متفاوت از موضوع شناخت زنان است، تمهیداتی اندیشیده شده است که این نمایش برای بانوان در سه روز در هفته و در روز به روی صحنه برود. روزهای زوج، برای بانوان، تشکل های دانشجویی و… باز می شود و در روزهای دیگر، مخاطبان می توانند به همراه خانواده خود به تماشای این نمایش بنشینند.

وی در پایان با اشاره به دلایل پرداختن به موضوع گفت: معتقدم در فعالیت های فرهنگی و هنری به زنان و نقش آنها در رویدادهای تاریخی تاثیرگذار آنچنان که باید پرداخته نشده است و رهبرانقلاب نیز تاکید کردند. . باید بارها در سخنرانی های مختلف به فرهنگ در حوزه زنان توجه شود، اما متأسفانه هیچ کاری در خور شأن زنان نیست. از این رو با دقت و وسواس روی این اثر کار کردیم و نگارش و بازنویسی متن این اتفاق تنها سه سال طول کشید و به دلیل موضوع زنانه، وقت و انرژی زیادی صرف محتوای اثر شد. حساس تر از موضوعات دیگر و ظرافت های خاصی می طلبد در نهایت نمایش “جهان بانو” آماده می شود که انشاالله کار فوق العاده ای خواهد بود و باعث افتخار بانوان جهان خواهد بود.

فصل اول نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» به تهیه کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بز از پنجشنبه ۱۴ آبان در ولایت بستان آغاز شده است که به مدت ۲۵ شب هر شب ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان است.

«دنیای بانو» نمایشی با حضور شخصیت های زن است که در خلاصه آن آمده است: «دنیای بانو، دنیای زنان، زنان بهشتی از قدیم الایام تا کنون است. جهان بانو داستانی نه تنها برای زنان، بلکه درباره زنانی است که می دانند…

علاقه مندان می توانند برای تهیه و رزرو بلیط به سامانه namaticket.ir مراجعه کنند. علاوه بر این، این روزهای رویداد منحصرا برای بانوان است.

«جهان بانو» جدیدترین اثر سازمان هنری رسانه اوج است که توسط موسسه سیمای فقنوس روی صحنه می رود.

دکمه بازگشت به بالا