مطالب میجیک

جهاد تبیین در اولویت حرکت زنان در مقابله با جنگ نرم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، دومین نشست خانواده تراز اسلامی صبح دوشنبه ۱۰ مردادماه در سالن رضوان مرکز بسیج امور زنان و خانواده با حضور معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار شد. و امور خانواده

انسیه خزعلی در این همایش ضمن تبریک آغاز هفته دولت در جمع بانوان گفت: یکی از رسالت های مهم رسانه و صدا و سیما مشکل روایت و تبیین جهاد است. تعبیر مقام معظم رهبری حضرت زینب(س)س) آنها این حقیقت را دارند که در حکمت و تدبیر پیشگام تبیین جهاد هستند و به همین دلیل است که نهضت عاشورا زنده می ماند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این خصوص بر مشکل روایت به روایت حضرت زینب (س) تاکید کرد.س) در نهضت عاشورا نشان داد و توضیح داد: حضرت زینب (س)س) با یک روایت گری و در جهاد تبیین پیشگام باشید و نقشه ها و توطئه های دشمن را از بین ببرید. به تعبیر مستشرق با روایت آن شام لعنت امام علی (آ) معروف به مکانی است که امام علی (ع)آ) انجام دادند، تغییر کردند. حضرت زینب(س)س) مقام را خوب می شناسند و شبهات را با فصاحت خطاب و کلام روشن می کنند; این به دلیل موقعیت و درک صحیح از شرایط است. این مشکل در مورد رسانه که یکی از وظایف اصلی است نیز صدق می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ساختار دنیای غرب به گونه ای نیست که از نظر فیزیکی وارد جنگ شود. سال گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ما باید از دل و مرز نفوذ داشته باشیم نه از دروازه و باید بتوانیم هویت خود را تغییر دهیم و قلبمان را با خود ببریم.

خزعلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: هدف غرب تغییر شکل خانواده از نظر ارتباطی، نحوه تشکیل خانواده و نحوه زندگی مشترک است. این کارها با تغییر فرهنگ و به تدریج انجام می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: نقش زنان پیشرو بودن در این عرصه است. چون ما مرکز حمله هستیم و باید مرکز مقاومت باشیم. اگر مردان در خط مقدم نبرد سخت و زنان حامی و پشتیبان باشند، در صورت حمله دشمن، زنان باید در خط مقدم مقاومت باشند. این امکان با همدلی و تلاش برای درک شرایط به وجود می آید.

خزعلی، جهاد روایی و تبیینی را اولویت جنبش زنان در مقابله با جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: اکنون در جنگ نرم قرار داریم، اگر دقت، هوشیاری، بصیرت و توجه به برخی ابعاد به ندرت درک شود. ظرافت های کار در اگر این حوزه وجود نداشته باشد، آسیب پذیری در آن وجود دارد.

وی با اشاره به نقش زنان در دولت سیزدهم اذعان داشت: در سند تحول دولت سیزدهم زنان به عنوان پیشگامان نهضت تحول معرفی شدند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم وحید زمانی نیا و رضا فرزانه تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا