مطالب میجیک

جشن تجلیل از مقام شامخ زنان کُرد مسلمان در سنندج برگزار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بطول سرکانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: جشن هفته وحدت و تبیین کرامت بانوان مسلمان کرد روز چهارشنبه 20 مهرماه ساعت 9 در مسجد جامع سنندج برگزار می شود.

وی بیان کرد: این نشست با حضور دو هزار نفر از بانوان و دختران کرد با مراسم تنبور و بزرگداشت هفته وحدت و سخنرانان سرشناس کشور برگزار می شود و پس از آن راهپیمایی محکومیت برپا می شود. شورش جدیدی از مسیر مسجد جامع تا میدان انقلاب به راه افتاد

وی هفته وحدت را فرصتی مهم برای حفظ انسجام و وحدت در جامعه دانست و افزود: با وحدت شیعه و سنی می توان زمینه یاس و ناامیدی دشمن را فراهم کرد.

سرکانی افزود: دشمن با وحدت بین مسلمانان می خواهد به اسلام حمله کند و بر این اساس وحدت مهمترین و اساسی ترین اصل در جاودانگی اسلام و در برابر توطئه دشمن علیه این دین الهی است.

وی هنگام دعوت از زنان و دختران کرد در این مراسم گفت: بصیرت الهی در انتخاب زن به عنوان محور رشد انسان بر توانایی ذاتی تاکید دارد، بنابراین به دلیل محوریت زن مسلمان در خانواده، فرهنگ سازی در عرصه های مختلف و در خلقت زنان با اتحاد، جایگاه ویژه ای دارند تا حضورشان در تربیت مردان بزرگ در تاریخ بماند و برای تربیت نسلی که به وحدت گرایش دارند، مؤثرترین کانون خانواده و مادری باشد.

دکمه بازگشت به بالا