مطالب میجیک

جزئیات برنامه‌های کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان در «آیورا» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار آنلاین درباره نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان در کشورهای عضو اتحادیه حاشیه اقیانوس هند گفت.انجامش نده) (IORA) در تهران اظهار داشت: در اسفند ماه 1400 اداره کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده طی مراسمی رسمی به عنوان رئیس کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند. (IORA). )انجامش نده) مطرح و از 31 در آوریل 1401 ریاست جمهوری خود را برای یک دوره دو ساله آغاز کرد.

وی افزود: اولین قدم این ریاست تشکیل کمیته ملی است انجامش نده و سلسله جلسات تعاملی با دستگاه اجرایی امنا و اعضای کمیته ملی برگزار کرد انجامش نده از جمله صدا و سیما، وزارت امور خارجه، سازمان محیط زیست، سازمان شیلات، دانشگاه الزهرا (س)، سازمان بنادر و کشتیرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. ، و غیره. هم افزایی و تعامل و پذیرش ابتکارات و برنامه های پیشنهادی برای طراحی «برنامه اقدام ملی» در دستور کار قرار گرفت.

خزعلی گفت: نشست تهران در 1 و 2 خرداد 1402 با حضور نمایندگان کشورهای عضو در کشورمان در قالب 4 نشست برنامه ریزی می شود. در اولین جلسه که به عنوان مراسم افتتاحیه با حضور مقامات ارشد کشورمان و سایر کشورها برگزار شد، دبیرخانه کارگروه و همچنین اداره کل بین المللی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان رئیس کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان به ارائه گزارش و معرفی برنامه پرداخت. در ادامه، مسئولان کشوری و بین المللی به صورت زنده و مجازی در دستور کار این کارگروه سخنرانی کردند.

وی گفت: در دومین جلسه از روز اول، جلسه رسمی اعضای کارگروه به صورت ویژه برگزار شد. ضمناً نظرات، پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: روابط ایران و کشورهای عضو برقرار شود انجامش ندهاتحاد با کشورهای عضو برای تعریف پروژه های مشترک و برگزاری نشست های حضوری و مجازی در مورد موضوعات مرتبط با توانمندسازی اقتصادی زنان انجامش ندهیکی از برنامه های سال آینده در موضوعات مطرح شده در نشست تهران است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: همچنین پیشنهادی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صندوق در کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان. انجامش نده یا بخشی از منبع وجوه را تامین کنید انجامش نده ما کارگروه را به منظور عملیاتی کردن ماموریت کارگروه برای کمک به ارتقای توانمندی اقتصادی زنان مشارکت خواهیم داد.

وی هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران درباره این بند ب اصل 2 قانون اساسی و سیاست کلی مقام معظم رهبری در سال 1384 مبنی بر لزوم تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللی و جهانی و با هدف توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری، طرح عضویت در اتحادیه همکاری های منطقه ای کشورهای هم مرز اقيانوس هند در دستور كار موافقتنامه اي است كه شوراي اسلامي شوراي اسلامي قانون عضويت را در جلسه عمومي روز يكشنبه مورخ 9 بهمن ماه 1390 تصويب و به تصويب شوراي نگهبان رسيد و ابلاغ شد.

من باید بگویم؛ حالا این اتحادیه انجامش نده شامل 23 عضو از استرالیا، بنگلادش، هند، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، کنیا، ماداگاسکار، مالزی، موریس، جزایر قمر، موزامبیک، عمان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، فرانسه، سریلانکا، تانزانیا، مالدیو، تایلند، عربی متحده امارات، سیشل، یمن و سومالی. همچنین 10 کشور چین، مصر، ژاپن، انگلیس، آمریکا، روسیه، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و آلمان به عنوان طرف های گفتگو با اتحادیه همکاری می کنند.

دکمه بازگشت به بالا