جایگاه زنان در پست‌های مدیریتی نادیده گرفته شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جایگاه زنان در پست‌های مدیریتی نادیده گرفته شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، طاهره طهماسبی در اولین دیدار خود با خبرنگاران زن منطقه اظهار داشت: اکنون فرصتی است که از ظرفیت های زیادی در زمینه های بانوان استفاده کنیم تا به پیشرفت استان در حوزه بانوان کمک کنیم. با وحدتی که ایجاد کرده ایم می توانیم برخی از مشکلات موجود در حوزه زنان را برطرف کنیم.

وی در رابطه با کار دفتر زنان و خانواده ، افزود: سازماندهی ، رهبری ، پشتیبانی و نظارت بر امور فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی زنان با همکاری واحدهای استانی و اجرایی و سازمانهای غیردولتی در حوزه بانوان بر اساس مباحث مندرج در لیست فعالیت های ما. شامل.

طهماسبی افزود: پرداختن به مباحثی از قبیل تقویت و ادغام بنیادهای خانواده ، اقتصاد خانواده و معیشت ، حضور زنان و سمتهای مدیریتی موضوعاتی است که دفتر ما خواستار آن است و این مهم است زیرا تقریباً 50 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند. .

وی با نگاهی به آمار مربوط به امور بانوان ، اظهار داشت: تعداد تعاونی های زنان تشکیل شده در سال 1998 نزدیک به 7000 تعاونی ، تعداد صندوق های خرد روستایی ، 181 و تعداد زنان استان در سال 1998 به 205 نفر رسیده است که 205 نفر است. در مقایسه با سال گذشته ، این افزایش نزدیک به 2٪ بوده است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده خراسان استانداری رضوی ادامه می دهد: از همین رو تا قبل از برنامه ششم توسعه ، هیئت دولت مجبور به تصویب 30 درصد از موقعیت های مدیریتی برای زنان بود ، اما در سال 1998 ، 17 درصد از مناصب در اختیار زنان بود ، این نشان می دهد که ما از اهدافی که می خواستیم فاصله داریم.

طهماسبی درباره پروژه هایی که در استان در حال انجام است گفت: برنامه های توانمندسازی برای زنان سرپرست خانواده با رویکردهای جدید در امور خانه داری به ویژه در شهرها ، انتقال رایگان زمین در کشاورزی ، برنامه ریزی برای افزایش قدرت اجتماعی و تاب آوری در جوامع محلی و اسناد برای افزایش وضعیت زنان. استان و تخصیص وام های قرض الحسنه به روسای خانواده ها ، زنان و دختران بالای 40 سال مورد آزار و اذیت قرار گرفته است ، از جمله یک پروژه انجام شده توسط دفتر امور بانوان استاندار خراسان رضوی.

وی افزود: 931 زن کارآفرین و توسعه دهندگان این استان بسیار شناخته شده است و هم اکنون برنامه هایی برای بهبود قابلیت های زنان روستایی در حال انجام است و نمایشگاه 70 نمایشگاه فصلی و بازارهای دائمی در شهرهای مختلف به ایجاد بحث های زیادی در زمینه اشتغال زایی کمک کرده است.

طهماسبی در پایان این نشست در پاسخ به درخواست خبرنگاری اظهار داشت: ما درمورد موضوعات زنان بحث کرده ایم و سعی داریم آنها را از منظر رسانه حل و فصل کنیم. این واقعیت که روزنامه نگاران از زمینه های مختلف خبری ، سیاسی و اجتماعی و غیره در این جلسات شرکت می کردند ، به ما کمک کرد تا موضوعات مختلفی را درباره زنان مطرح کنیم.

وی افزود: ما تصدیق نمی كنیم كه همه مسائل را در زمینه بانوان حل كرده ایم اما تمام تلاش خود را برای این كار انجام داده ایم اما برای ادامه این فعالیت ها به حمایت رسانه ها نیاز داریم. ما سعی می کنیم در این جلسات به اجماع برسیم تا بتوانیم درمورد مسائل زنان با هم همکاری کنیم. انشاءالله ، در جلسات آینده در مورد موضوعات مهم تر زنان در استان و چگونگی راه حل ما با او صحبت خواهیم کرد.

طهماسبی با بیان اینکه برخی از موضوعاتی که روزنامه نگاران عمومی و عمومی مطرح کرده اند عبارتند از: “تا آنجا که استفاده از زنان به عنوان نیروی کار ارزان و عدم امنیت شغلی برای زنان ، روشن است که این امنیت برای زنان نیز مهم نیست.” . به عنوان یک معیار اقتصادی ، می توان مطمئن بود که مشخصات آن در کمتر از شش ماه انجام شده است ، بنابراین ما باید برای رسیدن به نتایج مورد نظر ما طولانی تر صبر کنیم.

وی در مورد اشتغال و زندگی زنان بعد از طلاق گفت: “در این رابطه برنامه هایی برای خانمهایی داریم که از سال 1997 طلاق گرفته اند اما به مرحله اجرا نرسیده اند ، اما به طور کلی ، ما در تلاش هستیم تا این مراحل را برداریم.” بیایید از پس زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم از نظر اطلاعاتی از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم ، افزود: اگر شرکت کنندگان در این جلسه به توافق برسند ، ما اولویت بندی می کنیم تا مهمترین موضوعات در نظرات آنها مورد بررسی قرار گیرد و سپس در جلسات بعدی. مطابق با بیایید با اقدامات و استراتژی ها شروع کنیم.

طهماسبی مشکل ساز مدیریت زنان گفت: “موقعیت زنان در منطقه آنگونه که باید در نظر گرفته نشده است.” ما در این زمینه دو مشکل اساسی داریم یعنی زنان و سایر زنان در حوزه مرد ، یک زن است گری او درست نبود و به منطقه ایمان نداشت. شما می توانید این باور را در جامعه منعکس کنید ، زیرا کارهای فرهنگی زیادی وجود دارد گذراندن وقت و از طرف آقایان می توانیم از کمبود و کم توجهی که زنان در مشاغل و مشاغل مختلف با آن روبرو هستند ، بگوییم.

وی ادامه می دهد: “موضوع دیگری که رسانه ها باید به آن بپردازند تفکیک جنسیت در آمار است که در منطقه بسیار ضعیف است.” لازم است آمار مربوط به مشاغل و در زمینه های مختلف به صورت صحیح بیان شود و با تفکیک جنسیتی انجام شود.

سرانجام مدیر دفتر استاندار خراسان رضوی درمورد امور بانوان: “کار در حوزه زنان باید با عشق و شور انجام شود.” امیدوارم شما روزنامه نگاران زن علاوه بر رسالت خبری خود ، در زمینه زنان نیز فعالیت کنید ، زیرا شما زن هستید و این مأموریت باعث می شود که شما دوجانبه باشید.

دکمه بازگشت به بالا