مطالب میجیک

جایگاه رفیع بانوان در نگاه عرفای بزرگ مسلمان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت الله حبیب الله شعبانی در همایش اساتید حوزه های علمیه خواهران استان همدان با قدردانی از زحمات و فعالیت های طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران استان، اظهار داشت: یا برای آنها تعالی کنید.

وی افزود: برخی از عرفا تلاش می کنند ثابت کنند که جایگاه زن از نظر استعداد رشد و ظرفیت آموزشی بسیار بالاست.

امام جمعه همدان با اشاره به این تعبیر که مرد مظهر اسم خداست، هشدار می دهد: همانطور که خداوند نام خدا را به انسان می آموزد، زن نیز از نظر عرفا مظهر جمال الهی است.

از پیامبر گرامی اسلام (ص) حدیثی نقل کرده که سه چیز در دنیا رواج داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بازیگر اصلی این حدیث که در پشت صحنه است خود خداوند است، گفت: چه نعمتی بالاتر از جامعه زنان مورد محبت بزرگترین و والاترین پیامبر. خداوند.

شعبانی در پاسخ به این سوال که آیا جامعه مورد علاقه پیامبر(ص) نمی تواند ظرفیت شکوفایی داشته باشد، هشدار داد: انسان باید واقعیت را ببیند و فریب توهمات را نخورد و زن باید وجودی خود را بشناسد. ظرفیت مناسب

امام جمعه همدان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه زنان به زیبایی الهی توصیف می شوند، فرمودند: همه به جمال الهی دسترسی ندارند و هر فردی که با حجاب باشد، خواص و جمال الهی را می بیند. ” نه

وی با اشاره به بحث حجاب برای بانوان خاطرنشان کرد: همان طور که جمال الهی حجاب دارد، بحث حجاب برای تجلی جمال الهی یعنی بانوان مطرح شده است.

قائم مقام ولی فقیه در استان همدان گفت: بخشی از مشکل به این دیدگاه برمی گردد که فقه برای کاهش آسیب و مفاسد مطرح شده است، اما در مواجهه با مسائل مشهود و پشت صحنه، برای زنان که مظهر هستند. جمال الهی، خداوند به این زیبایی در مواجهه با نامحرم راضی نیست.

دکمه بازگشت به بالا