جابه‌جایی ۱۳۵ هزار زائر از طریق ناوگان ریلی

جابه‌جایی ۱۳۵ هزار زائر از طریق ناوگان ریلی

میجیک/خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بار حمل و نقل زائران اربعین به راه آهن گفت: تاکنون 135 هزار نفر از حمل و نقل ریلی استفاده کرده اند.

سردار سید کمال هادیان فر امروز 29 مردامه در بازدید از مرز چذابه با بیان اینکه همدلی بی نظیری بین دولت عراق و دولت جمهوری اسلامی زیر پرچم امام حسین (ع) ایجاد شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در این مرز و بوم با حضور در مرز چذابه، همدلی و همدلی بی نظیری ایجاد شده است. هیچ کس از دولت عراق نپرسید و آنها هم پاسخی ندادند.

وی افزود: در شرایط عادی 120 پرواز به مقاصد نجف و بغداد انجام می شود و درخواست 3000 پرواز در ایام اربعین داریم. 1500 پرواز خروجی و 1500 پرواز رفت و برگشت وجود دارد. جابجایی زائران از 28 فرودگاه کشورمان انجام می شود. 80 درصد مقصد زائران نجف است. روز به روز و سال به سال همدلی بین این دو کشور بیشتر می شود.

توسعه راه آهن بسیار کمک کننده بود

به گزارش میجیک، وی بر تامین زیرساخت ها از جمله پایانه های مرزی تاکید کرد و گفت: باید دید و افق بلندی داشته باشیم. روش ها باید توسعه یابد. زیرساخت ها باید با دقت توسعه یابد. در جاده اهواز به چذابه کارهای خوبی انجام شده است. در ایلام و خوزستان 7 پروژه اساسی ایجاد شد که با پیشرفت 70 تا 80 درصدی اجرا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر دریایی برای اولین بار افتتاح شد. برنامه توسعه راه آهن است زیرا کمک زیادی می کند. مسیر قطار از شلمچه به بصره و از بصره به کربلا وجود دارد. مسیر خرمشهر به شلمچه فعال است اما سه فاز عملیاتی دارد: استخراج مسیر، ساخت پل بصره و ریل گذاری برای اتصال شلمچه به بصره.

هادیان فر ادامه داد: پل بصره هم اکنون توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حال بهره برداری است. دولت عراق مسئولیت اجرای راه آهن را بر عهده گرفته و آن را به یک پیمانکار اسپانیایی سپرده است. ارتباط ریلی به مهران یا از مرز خسروی به کرمانشاه کمک زیادی می کند و سفر امن و پایدار می شود.

32 درصد زائران از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند

وی گفت: با پیش بینی ها و تمهیدات در نظر گرفته شده وضعیت بسیار خوب است. بر اساس تجربه، خروج زائران تدریجی بوده و محدودیت زمانی ندارد. تا امروز بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر از کشور خارج شده اند که تقریبا 68 درصد از خودروهای شخصی و 32 درصد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند.

معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی با اشاره به تخصیص ظرفیت اضافی برای قطارها گفت: امسال بار اضافی به قطارها اعلام شد و جابجایی مسافران با ظرفیت 600 هزار مسافر و 13 قطار اضافه از شهرهای مشهد، قم، بندرعباس و تهران به مقصد خرمشهر در اولویت قرار دارند و تاکنون 135 هزار نفر از حمل و نقل ریلی استفاده کرده اند که معادل استفاده از یک هزار و 62 اتوبوس است.

هادیان فر گفت: 3000 پرواز به مقصد عراق حدود 500 هزار زائر را جابجا می کند و تا 18 شهریورماه بلیت فروخته می شود. همچنین پروازهای اضافی از شرق و تهران به آبادان، اهواز، ایلام، کرمانشاه، ارومیه و سنندج اضافه شد. روزانه 67 پرواز انجام می شود که 80 درصد آن در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.

زائران در بازگشت به شب اربعین تاخیر نکنند

وی افزود: از دو پیک عبور کرده ایم و روز جمعه از یک پیک عبور می کنیم. بازگشت او از صبح جمعه آغاز خواهد شد. از یکشنبه بیشتر خواهد شد. به همین دلیل از زائران درخواست می شود در شب اربعین بازگشت خود را به تاخیر نیندازند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت قطار یک ریال افزایش نداشته است. این کشتی نیز با نرخ 350 هزار تومان مسافر جابه جا می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا