ثریا آقایی بازی‌های آسیایی را از دست می‌دهد؟

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون گفت: ثریا آقایی به دلیل جراحی زانو و توصیه پزشک ممکن است در بازی های آسیایی شرکت نکند.

فریبا مددی در گفت وگو با میجیک، درباره غیبت ثریا آقایی در دیدار انتخابی تیم ملی بدمینتون اظهار کرد: ثریا آقایی هر دو زانو را جراحی کرد. او چهار سال پیش که برای المپیک ریو انتخاب شد، تحت عمل جراحی زانوی راست قرار گرفت. همچنین دو سال پیش (در سال 1999) قبل از المپیک توکیو، زانوی چپ او در جریان بازی لیگ برتر آسیب دید و مجبور به عمل شد. او با ریکاوری خود را برای المپیک توکیو آماده کرد و عملکرد خوبی در المپیک داشت. اگرچه او در المپیک تحت فشار بود، اما پزشکش به او اجازه داد تا در مسابقات شرکت کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون ادامه داد: وی پس از المپیک در مسابقات لیگ برتر شرکت کرد و از فشار تمرینات و مسابقات به ستوه آمده بود و اعلام کرد که دیگر نمی تواند در مسابقات شرکت کند. دکتر همچنین به او گفت که در شرایط او، اگر تحت فشار بیشتر باشد، ممکن است آسیب بیشتری ببیند. ثریا خودش ترجیح می دهد شرکت نکند. اگرچه ورزشکاران به کشور خود افتخار می کنند، اما برای ما سلامتی آنها مهمتر و مهمتر است. به همین دلیل با درخواست او موافقت کردیم.

مددی به مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون اشاره کرد و گفت: مسابقات انتخابی از فردا در کرج برگزار می شود. 16 نفر برتر مسابقات دهه فجر را دعوت کردیم که فقط 12 نفر شرکت می کنند. در نهایت 4 نفر را انتخاب می کنیم و تا اعلام لیست نهایی در اردو می مانیم. سپس با توجه به دو سهمیه در قسمت بانوان، مرد اصلی را انتخاب می کنیم.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: البته تا آخرین لحظه به ثریا آقایی فرصت می دهیم. او هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی قهرمان درجه یک است و ما به او احترام می گذاریم. اگر تا آخرین لحظه از وضعیتش مطلع شود و دکتر به او اجازه ادامه کار بدهد، مسابقه ای بین او و چهار نفر برتر برگزار می کند و نفر اصلی را انتخاب می کنیم.

او گفت: «اما به دلیل صحبت با من و مربی او، فکر نمی‌کنم این تصمیم برگردد. آقایی گفت: برای حضور در بازی های آسیایی باید سخت تمرین کند زیرا انتظارات از او در حال افزایش است و برای موفقیت در بازی های آسیایی از خودش انتظار بیشتری دارد. در این شرایط اگر آسیبی به او وارد شود برای آینده بد است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا