ثبت نام از ۱۲ هزار نفر بانو تسهیل گر روستایی و عشایری در کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مریم طهماسبی شامگاه پنجشنبه در جشنواره ملی کجچینی (برداشت پیله ابریشم) و جشنواره ثبت جهانی نیوغانداری حضور یافت. خلجیر شلمان بیان کرد: در حال حاضر در حوزه ظرفیت سازی حدود 12 هزار زن به عنوان تسهیل گر روستایی در سامانه ثبت نام کرده اند. قسمتی از او یک فعال روستایی است و در انجام پروژه ها به ما کمک می کند.

طهماسابی با بیان اینکه در بحث ظرفیت سازی صندوق اعتبارات خرد برای بانوان عشایری و روستایی وجود دارد که با درآمد کم روستایی تشکیل شده است، افزود: پس از تثبیت صندوق از تسهیلات دولتی به این افراد کمک می شود.

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار و 700 صندوق فعال در کشور تشکیل شده است، ادامه داد: فعالیت های کوچک شکل گرفته در این صندوق ها تلاش شده است تا با اتصال این مشاغل و ایجاد زنجیره بتوانیم کسب و کارهای متعددی ایجاد کنیم. که ظرفیت فعالیت در آنها سطح وسیعی برای شکل گیری در این قالب دارند.

طهماسبی افزود: در کنار این فعالیت ها یک سری پروژه های ویژه بانوان داریم که یکی از نمونه های موفقیت در حوزه صنعت نوغان دری است که با تولید نوغان شروع و در انتها وارد زنجیره تامین می شود. یا دو سال، ما هم باید از زنان حمایت کنیم.

مدیر دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: آموزش دامپروری، مرغداری، توسعه گلخانه ای در مقیاس کوچک، تولید. پیوند و تولید نهال که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بانوان در بحث تولید یک میلیارد نهال قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا