مطالب میجیک

تیم فوتبال دختران پشتوانه ندارد/ فرصت آماده‌سازی برای قهرمانی آسیا کم است

شادی ماهینی گفت: گروه سنی نوجوان پشتیبانی نمی شود ، بنابراین انتخاب بازیکن و مربی کاری دشوار و وقت گیر است.

به گزارش میجیک ، تیم فوتبال دختران ایرلند در سپتامبر 1400 با مرحله اول مسابقات قهرمانی آسیا روبرو است و باید آماده این مسابقات باشد. کمیته زنان فدراسیون فوتبال اخیراً شادی ماهینی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کرد. البته ماهینی قبلاً سرمربی جوانان بود و حالا باید تیم زیر 17 سال ایران را تشکیل دهد و آماده حضور در مسابقات آسیایی باشد.

سرمربی دختران تیم فوتبال در مورد برنامه های ملی برای آماده سازی تیم ملی به میجیک گفت: “امسال رده سنی بازیکنان 17 ساله است و پس از دو تاخیر به دلیل شیوع کرونا ، بازی در 18 سپتامبر برگزار می شود. ” در گروه سنی ما ، این زمان به معنای خطر است ، زیرا ما در ایران از تیم جوانان پشتیبانی نمی کنیم. در واقع ، تعداد آکادمی ها و مدارس قدرتمند در مدرسه برای انتخاب بازیکنان بسیار کم است و ما یک گروه سنی کمتر از 12 یا 14 سال نداریم که از یک تیم جوانان حمایت کنیم.

وی در این زمینه افزود: چهار سال پیش ما اساس استعدادیابی را در سراسر ایران ایجاد كردیم و نمایندگان از هر استان را برای انجام وظیفه استعدادیابی انتخاب كردیم. البته ، این در سطح بالایی نیست ، هر استان جشنواره ای با بهترین ها برگزار می کند و مردم را به بالاترین المپیاد ملی از تیم های استانی می رساند. ما این کار را در سال 1998 انجام دادیم و یک پارک ملی المپیک زیر 15 سال ساختیم. خوشبختانه ، در همان سال ، این مسابقه در سن کمتر از 15 سال کافا برگزار شد و ایران برنده شد. الان همین بازیکنان برای تیم زیر 17 سال سود می برند اما این رده سنی جهش زیادی داشته است ، بعضی از روستاها آمده اند و ممکن است در این مدت فوتبال بازی نکنند.

ماهینی به لیست 100 بازیكنی كه توسط فدراسیون استعدادیابی انتخاب شده اند اشاره كرد و گفت: “در سال 1998 ، لیستی از 100 بازیکن را انتخاب كردیم ، 40 نفر وجود دارد و 18 تیم ملی را آورده اند. حال 100 نفر است.” ما مردم را داریم و از استعدادیاب خواستیم افرادی را که قبل از 10 مه استعداد دارند بررسی و معرفی کند. ممکن است 100 نفر در فوتبال توسعه یافته یا رها شده باشند ، اما هر استان سهمیه خاصی از بازیکنان را در اختیار دارد و توانایی بهترین ها را بررسی می کند ، زیرا اعلام شد تیم سابق یا معرفی تیم بهتر است. حدود 20 استان لیستی از اسامی را داده اند و ما باید بررسی کنیم و سطح بدهیم.

وی با بیان اینکه بازیکنان جوان را به کافا (قهرمانی آسیای میانه) اعزام کرده دنبال کرده است ، افزود: از 18 نفر حدود 13 نفر به لیگ برتر اضافه شده و آنها آماده هستند. علاوه بر این ، ما در این مدت برنامه های ایروبیک و بدن سازی را ارائه می دهیم تا در سطح آمادگی جسمانی خود باشید. اولویت های ما اکنون بررسی و ارزیابی مواردی است که در سال گذشته پیدا نشده است ، به این معنی که دو اردو توسط این بازیکن برگزار می شود و اردوی سوم از تیم انتخاب شده به همراه مهمانانی که در آن حضور دارند برگزار می شود لیگ برتر .

سرمربی تیم ملی جوانان دختر در مورد شروع اردوی ملی گفت: کمیته فنی ابتدا باید کادر تیم ملی را تأیید کند و من برنامه اردو و لیست اعضای هر اردو را به فدراسیون می دهم. چند روز آینده. “اولویت اصلی تیم های بزرگسالان و جوانان است که قرار است در ماه ژوئن به رقابت بپردازند. علاوه بر این ، ما یک مقدار ثابت از محل اقامت و آموزش میدانی داریم ، و مهمتر از آن ، زیرا با انتشار تاج ، ما نمی توانیم افراد زیادی را به اردو دعوت کنیم ، ما شروع به اردو در دو یا سه هفته قبل خواهیم کرد.

وی درباره آموزش ضعیف فوتبال جوانان گفت و مجبور شد تیم ملی را آماده کند ، گفت: “بازی های المپیک دو سال پیش برگزار می شود ، افرادی هستند که پا و پا ندارند و کفش های معمولی بازی می کنند.” خوشبختانه ، اکنون افراد زیادی در شوهرم وجود دارند. اگرچه فقط دو یا سه نفر اعزام می شوند ، اما 5 مربی بدون تصور کمک کردند و ما آنها را انتخاب کردیم ، اکنون من مربیان فدراسیون را خیلی بیشتر می کنم. ما سخت کار می کنیم ، فرصتی برای یادگیری تاکتیک ها نداریم و باید تکنیک های دیگر را یاد بگیریم.

سرمربی تیم ملی جوانان دختر ادامه داد: من مصاحبه ای را با آقای عزیزی خادم شنیده ام که انتظار می رود ترتیبات جدیدی برای فوتبال پایه زنان در نظر بگیرد. اینجا مکان تفریحی است. بازیکنانی که سالهای گذشته با هم کار می کردند اکنون در تیم جوانان هستند و در آینده به تیم بزرگسالان خواهند پیوست. من می دانم که بزرگسالان به عنوان ویترین فوتبال زنان هستند ، اما تلاش بازیکنان بی فایده نیست و فکر می کنم تنها قهرمان جام که در این گروه سنی قهرمان شد.

سرانجام ، ماهینی گفت: “من از مدیر اجرایی دوره قبل ، خانم صوفی زاده ، کمیته زنان و کمیته فنی که سعی در موفقیت زنان داشتند ، و همچنین کمیته فنی جدید و موسوی که به من اعتماد کردند تشکر می کنم.” باید از همه همکاران و پیشاهنگان خود در سراسر کشور تشکر کنم ، زیرا اگر تلاش های او نبود ، من نمی توانستم در مدت زمان کوتاهی معجزه کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا