توجه به ورزش بانوان مزیت رادیو نسبت به تلویزیون است
مدیر رادیو ورزش ، که بیست و سومین سالگرد شبکه را اعلام کرد ، گفت که او توجه ویژه ای به ورزش زنان دارد.
به گزارش میجیک ، به نقل از روابط عمومی معاون وزیر صدا ، مهدی آذرمکان – مدیر رادیو ورزش – از برگزاری بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو رادیو با حضور مسئولان ورزشی از جمله رئیس کمیته المپیک ، وزیر و معاون خبر داد. وزیر ورزش و معاون وزیر صدا.
مهدی آذرمکان با اشاره به بیست و سومین سالگرد تأسیس رادیو ورزش ، یادآور شد: رادیو ورزش فعالیت 12 ساعته خود را از 8 تیر 1357 همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) و دهه فجر آغاز کرد. سالها به 16 ساعت ، در مارس به 18 ساعت و در سال 1982 به 20 ساعت افزایش یافت و سرانجام در سال 1989 ، این برنامه 24 ساعته پخش شد.
آذرمکان افزود: مأموریت رادیو ورزش ترویج و توانمندسازی ورزش های همگانی به منظور دستیابی به جامعه ای سالم ، پر جنب و جوش و بازتاب شناخت بین المللی در حوزه ورزش است.
وی درباره مخاطبان رادیو ورزشی نیز گفت: طبق آماری که به دست آمده عموم مخاطبان رادیوی ورزشی هستند. اگر دوره هادی را مشاهده کنید ، می دانید که ما تمام اعضای جامعه را در نظر گرفته ایم و برای همه افراد برنامه داریم. اما مخاطبان خاص ترین جوانان و نوجوانان هستند.
آزرمکان با اطمینان به اینکه رادیو ورزش در دو فصل بیشترین بیننده را داشته است ، گفت: “یک قسمت صبح است زیرا در اتومبیل شخصی عمومی مشغول کار است و قسمت دیگر 16 سال است: 00 تا 20:00. “این یک اشتباه است. محبوب ترین زمان گوش دادن به این برنامه شبکه است.
وی در خصوص برنامه ویژه نوجوانان و نوجوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها گفت: برنامه جدید برای تابستان طراحی شده است که از اوایل تیرماه پخش می شود. یکی از برنامه ها گزارش ورزشی است که مختص مسابقات مختلف است و می تواند مستقیماً پوشش داده شود. برنامه های دیگری نیز وجود دارد مانند نمایش قهرمان ، پنجره به شب ، مناظره ورزشی ، داوری ، به علاوه ورزش در هادی تابستانی ، که در مورد موضوعات مورد علاقه اقشار مختلف مخاطبان رادیو بحث می کنند. ما همچنین برنامه “ایراندخت” را برای زنان در کشورمان به صورت مستقل ارائه می دهیم.
مهدی آذرمکان با اشاره به توجه ویژه رادیو به ورزش بانوان گفت: مزیت نسبی ما نسبت به ورزش بانوان تلویزیون است. با توجه به اینکه ممنوعیت پخش از تلویزیون وجود دارد ، ما نمی توانیم چندین مسابقه را پوشش دهیم ، اما در رادیو می توانیم تمام مسابقات ورزشی زنان را پوشش دهیم و برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم. آخرین مسابقات ورزشی بانوان ، مسابقات ملی ورزشی دو و میدانی در استان مرکزی است. برنامه ایراندخت به ورزش های زنان می پردازد و همچنین عامل این برنامه برای همه زنان است. البته ، در سایر برنامه ها ، ما با گزارش های متنوعی به ورزش زنان در کشور خواهیم پرداخت.
مدیر رادیو ورزش با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: فضای مجازی به عنوان یک رسانه مکمل در کنار رسانه هایی مانند رادیو بسیار مهم و مهم است. از آنجا که تلفن های هوشمند ، شبکه های اجتماعی و برنامه های متنوعی وجود دارد ، می توانیم از این ظرفیت برای افزایش دامنه پیام های قابل انتقال به مخاطبین استفاده کنیم. فضای مجازی که به نام رادیوی ورزشی در اختیار داریم نیز بسیار مهم است که می تواند مخاطب و کارایی شبکه مانند داشته باشد. در آغاز فعالیت های شبکه ، ما بر بخش ابر و استفاده از نیروهای باتجربه در این زمینه تمرکز کردیم.
آزرمکان در مورد برنامه ریزی های المپیک توکیو نیز توضیح داد: “در این جلسه ، ما برای ایجاد تعامل و همکاری نزدیک و دو جانبه با رئیس کمیته ملی المپیک کار کردیم ، سعی خواهیم کرد همه مسابقات را که نمایندگان ایران هستند و مسابقات جالب را پوشش دهیم. “ارسال برخی از گزارشگران و خبرنگاران به توکیو برای دریافت رسانه های خوب در این مورد. همچنین یک ویژه برنامه “المپیک هالا” از ابتدای خرداد ماه پخش شد و مسائل المپیک را مورد مطالعه قرار داد و المپیک کشورمان را معرفی کرد و یک ویژه برنامه “یک المپیک و هزار داستان” که روایتی مستند از نمایندگانی است که به المپیک ، و پارالمپیک تولید می شود. در طول المپیک ، برنامه ما بیشتر به این موضوع توجه داشت و در برنامه های پخش شده ، کارشناسان موضوع را مورد بحث قرار می دادند.
وی در پاسخ به این سال که تأثیر رادیو ورزشی نسبت به تصویر و رادیو چیست ، گفت: به من گفته می شود اگر صدا بماند ، این صدا از بین نمی رود. البته ، رادیو به ما کمک می کند پیامهای زیادی ارسال کنیم که مطابق تصاویر قابل صدا نیستند. تصاویر و همچنین زیرنویس های نمایش رادیویی برای برنامه رادیویی که پخش می شود بسیار مفید است. اساس بحث صدای رادیو بود. ممکن است در گیرنده دیجیتال باشد که بیننده می تواند علاوه بر صدای برنامه ، یک تصویر مرتبط نیز دریافت کند.
آذرمکان در مورد چشم انداز رادیو ورزشی صحبت می کند و توضیح می دهد: “چشم انداز رادیو برای شبکه کاملاً تعاملی است و در مسیری حرکت می کند که رادیوی ورزشی توسط مخاطبان انجام شود.” شاید اگر مخاطب به رسانه علاقه مند باشد و بتواند خودش طراحی ، برنامه ریزی و گزارش کند ، تحولی اساسی و نگاهی مترقی به وجود آید. من از مخاطبان می خواهم که این راه را بهبود ببخشند.
او به جزئیات جشن سالگرد رادیو ورزش 23 می رسد: در تاریخ 29 ژوئیه ، مراسمی با حضور مقامات ورزشی ، از جمله رئیس کمیته المپیک ، وزیر و معاون وزیر ورزش و جوانان ، برگزار شد. یک صدای نماینده ، چند رئیس فدراسیون ، برخی از سازمان ها ما مسابقات ورزشی پیشکسوتان و قهرمانان رشته های ورزشی را با برنامه های مختلف انجام خواهیم داد و برنامه های مختلفی برای امروز در نظر گرفته شده است البته چون پروتکل بهداشتی وجود دارد ، در دعوت از تعداد زیادی مهمان محدودیت داریم.
انتهای پیام