مطالب میجیک

توجه به زنان و دختران زمینه ساز توسعه اجتماعی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت علوم ، غلامرضا غفاری در مراسم افتتاحیه معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی وزیر امور زنان در حوزه زنان و دختران ، گزارش برنامه مشترک وزارت علوم و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده. این ادغام باعث تقویت امیدها و نشاط دانشجویان دختر شده است.

این مراسم با حضور معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، غفاری ضمن سخنرانی ، رشته ای از رویدادها را در سطح دانشگاه در 10 استان کشور به عنوان اقداماتی مفید و مثر برای توانمندسازی انجام داد. دانشجویان دختر وارد فضای کسب و کار می شوند. وی توضیح می دهد و می افزاید: اجرای برنامه منجر به توسعه سرمایه اجتماعی می شود.

وی همچنین نگرانی زنان و دختران به عنوان نیمی از جامعه را پایه و اساس رشد اجتماعی می داند و تأکید می کند: اجرای برنامه های مشترک در سطح دانشگاه مانند کودکی منجر به شکوفایی و رشد دانشجویان دختر می شود.

معاون فرهنگی و وزارت علوم اجتماعی اجتماعی در مورد برگزاری جشنواره ملی زنان و علوم به عنوان یکی از برنامه های وابسته به آن اشاره کرد و گفت:

غفاری گفت که شرکت کنندگان در جشنواره به طور فزاینده ای ثبات این رویدادها را در جامعه علمی کشور نشان می دهند و امیدوارم این روند در دوره جشنواره دانشگاه تربیت مدرس نیز ادامه یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی ، نمایشگاه های مد ، لباس و صنایع دستی را از دیگر فعالیت های مشترک دانست و گفت: جذب دانش آموزان برای شرکت در این برنامه همچنین باعث ایجاد اشتیاق در ایجاد کارهای ارزنده در زمینه مد ، لباس و صنایع دستی می شود. عنوان یک آیتم فرهنگی و هویتی است.

در آخرین سخنرانی ، غفاری به طرح ملی برای توانمندسازی سفیر فرهنگی اشاره كرد و گفت: این طرح قرار است در منطقه دانشگاه مقابل روشی كه متناسب با شرط قانونی است ، اجرا شود.

دکمه بازگشت به بالا