مطالب عمومی

توافق عادی‌سازی روابط زیربنای ائتلاف نظامی-امنیتی علیه ایران است/وحشت از جمهوری اسلامی عامل گاوبندی ارتجاع با صهیونیست‌ها

به گزارش المیادین ، ​​گزارشی که توسط مرکز امور عمومی اورشلیم (JCPA) ، اتاق فکر صهیونیست ها در قدس اشغالی منتشر شد ، توافق برای عادی سازی روابط بین اسرائیل را نشان می دهد. و امارات متحده عربی مبنای تشکیل یک ائتلاف سیاسی – نظامی در منطقه علیه ایران است.


بیشتر بخوانید:

عادی سازی روابط با دشمنان صهیونیست ممنوع است


براساس این گزارش ، مایك پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا نقش موثری در ایجاد ائتلافی برای تلاش برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی دارد. گفته می شود این ائتلاف با هدف “مبارزه با تهدید ایران در منطقه” تشکیل شده است و ابوظبی فقط به دلیل قدرت نظامی تل آویو به آن پیوست. برعکس ، ایران با توافق مخالفت کرد و عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را رد کرد.

توافق عادی سازی شامل معامله ای است که در آن تل آویو می تواند با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران اتحاد نظامی ایجاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ 6 سپتامبر گفت مذاکرات با ابوظبی ولیعهد محمد بن زاید آل نهیان ، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو لحظات تاریخی بین اسرائیل و امارات بوده و هر دو طرف توافق کردند که ائتلافی علیه ایران ایجاد کنند. حمایت از منافع ایالات متحده و خاورمیانه. ادعای پمپئو با توصیف توافق نامه عادی سازی ، به اصطلاح توافق صلح بین اسرائیل و امارات متحده عربی ، که در آن تل آویو موافقت می کند در مورد پیوست کرانه باختری و خرید هواپیماهای جنگنده F-35 از سوی امارات متحده عربی توافق کند ، تفاوت زیادی دارد. بیانیه اخیر وزیر خارجه ایالات متحده به این معنی است که امارات متحده عربی ممکن است جنگنده های پیشرفته تری در منطقه داشته باشد ، زیرا خطر نفوذ ایران وجود دارد.

مایک پمپئو - بنیامین نتانیاهو

مایک پمپئو و بنیامین نتانیاهو

در پایان این گزارش آمده است: “اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر عادی سازی روابط اسرائیل و امارات گامی به سوی اتحاد سیاسی – نظامی علیه ایران با هدف گام برداشتن در جهت حفظ منافع ایالات متحده در منطقه است.” چنین هدفی در توافق نامه منعقد شده بین اسرائیل و مصر و اردن گنجانده شده است و تنها هدف توافق نامه فعلی فشار بیشتر بر ایران است.

تهدید ایران

صهیونیست مرکزی در گزارش خود گفت كه معامله برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات پس از امضای مراسم رسمی در كاخ سفید به واقعیت تبدیل می شود و در صورت توافق نامه ایران در توافق با سایر كشورهای جنوب خلیج فارس ، مانند بحرین ، بیان می كند. عمان و عربستان سعودی وحشت دارند و نمی خواهند تشکیل یک ائتلاف امنیتی نظامی علیه آنها تشکیل شود.

بن زاید - ترامپ

محمد بنزاید و دونالد ترامپ

این گزارش افزود: وجه مشترک بین این کشورها و اسرائیل نگرانی آنها از اقدامات نظامی ایران است که دولت ترامپ را بر آن داشت تا از این موضوع استفاده کند و به دنبال ایجاد یک ائتلاف منطقه ای علیه ایران بر اساس مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس باشد. این ائتلاف همچنین توسط محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، به عنوان شخصیتی تأثیرگذار در پادشاهی عربستان سعودی هدایت می شود ، که احتمالاً پادشاه این کشور خواهد بود ، افرادی که تمایل به ضد ایران دارند روشن است.

در این گزارش آمده است: “عمان روابط خوبی با ایران دارد و در منطقه به عنوان واسطه در نظر گرفته می شود ، اما این ممکن است نشانه توافق امنیتی با اسرائیل در زمینه مبارزه با تروریسم باشد.” خطر خیالی ایران موضوعی است که می تواند کشورهای عربی را به مذاکره در مورد یک اتحاد امنیتی نظامی بکشاند و آنها را ترغیب کند که یک توافق امنیتی مهمتر از مسئله فلسطین را دنبال کنند. به عنوان مثال این واقعیت است که اتحادیه عرب اخیراً با یک حرکت تاریخی خواسته های فلسطین برای پیش نویس قطعنامه را رد کرد و در صورت عدم مخالفت برخی کشورها و تهدید به عقب نشینی تشکیلات خودگردان فلسطین ، پیش نویس قطعنامه می توانست توسط امارات انتخاب شود.

آخرین پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا