مطالب عمومی

توافق ترامپ و السیسی درباره لیبی

توسط ال Yawm آل Sabeeh ، بسام رازی سخنگوی رسمی رئیس جمهور مصر گفت: “در یک مکالمه تلفنی بین ترامپ و السیسی ، تحولات اخیر در مورد لیبی مورد بحث قرار گرفت و رئیس جمهور موقعیت و استوار و استراتژیک مصر را برای لیبی توضیح داد.”

وی با تشریح جایگاه مصر در لیبی ، افزود: موضع قاهره این است که توازن قوا را در لیبی بازیابی کند و از موسسات ملی محافظت کند و از بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور جلوگیری کند.

سخنگوی رسمی رئیس جمهور مصر تأکید كرد كه مداخله غیرقانونی خارجی باعث حل بحران لیبی و افزایش تنش ها می شود و این باعث تضعیف امنیت و ثبات منطقه می شود.

براساس این گزارش ، رئیس جمهور آمریكا همچنین با همتایان مصری خود صحبت كرد؛ نگرانی های مربوط به بحران لیبی در منطقه را درک کنید و از تلاش های مداوم مصر در موضوع لیبی قدردانی کنید.

راضی همچنین می افزاید: در این مکالمه تلفنی ، دو طرف در مورد روابط خود با “عناهدا” و همچنین برخی از موضوعات مرتبط با روابط دو جانبه گفتگو کردند.

پیش از این ، رئیس جمهور مصر گفت: “آیا مداخله مستقیم مصر در لیبی قانونی است.”

السیسی اضافه کرد: “چه مداخله مستقیم مصر ، چه در دفاع از خود و چه به درخواست دولت قانونی و منتخب لیبی ، مجلس نمایندگان لیبی ، مشروع است”.

لیبی از سال 2011 پس از خیزش های مردمی و حملات نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری معمر قذافی ، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی روبرو شده است.

سرانجام این کشور به مناطق شرقی و غربی تقسیم شد. در غرب طرابلس ، دولتی به نام دولت وحدت ملی به سرپرستی فایز السیراج توسط سازمان ملل و چندین کشور از جمله ترکیه ، قطر و ایتالیا تأسیس ، تصویب و پشتیبانی شده است. بازنشستگان نظامی امور کشورهایی مانند عربستان سعودی ، روسیه ، فرانسه ، مصر ، امارات متحده عربی ، یونان و قبرس را کنترل کرده اند.

23311

دکمه بازگشت به بالا