اقتصادی

توافق۳ میلیارد دلاری برای فروش تجهیرات فناورانه/بسته حمایتی معاونت علمی برای نوپاهای دانش‌بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اعلام کرد: سال گذشته قراردادی 3 میلیارد دلاری برای تجهیزات فناوری پیشرفته به مدت 4 سال منعقد شد.

به گزارش میجیک، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاحیه رویداد اینوتکس 2023 صاحب دست مبارک را فناوری ای دانست که توسعه فناوری را در کشور رقم زده است و خاطرنشان کرد: پس از گذشت 12 سال، در حال تجربه یک فرآیند هستیم. از جریان راه اندازی تا شکل گیری دانش بنیان و توجهی که کشور طی دهه ها به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور داشته است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه درخت اکوسیستم فناورانه و نوآوری کشور امروز بسیار بزرگ شده و در گذشته بر بسیاری از مشکلات فائق آمده است، ادامه داد: امروز فرصتی است تا نهال های کوچک گذشته که به شرکت های بزرگ تبدیل شده اند از حمایت های ویژه برخوردار شوند. اساس این حمایت «قانون جهشی تولید دانش بنیان» است.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان به عنوان قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان در سال 1388 ابزاری مترقی برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است. در کشور.

وی گفت: در دو حوزه برای ایجاد فرصت برای بازارهای داخلی و خارجی برنامه خوبی در معاونت علمی شکل گرفته است. از سوی دیگر تلاش می کنیم این اکوسیستم را حفظ کنیم و با توجه به تجربیات گذشته خود در زمینه های مختلف فناوری نرم، اقتصاد، انرژی، معدن، امنیت غذایی و سایر زمینه ها، فرصت های بازار عظیمی را ایجاد می کنیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: سال گذشته 3 میلیارد دلار برای تجهیزات فناوری پیشرفته قرارداد امضا شد. به زودی در هفته های آینده بسته حمایتی ویژه شرکت های دانش بنیان جدید که قرار است شکل بگیرد اجرایی می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سهم این شرکت در تولید ناخالص ملی هر روز افزایش یابد و به یک درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا