تمرینات سخت ورزشی می تواند باعث ایجاد گُرگرفتگی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تمرینات سخت ورزشی می تواند باعث ایجاد گُرگرفتگی شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی D News، محققان دریافتند که ورزش شدید می تواند خطر گرگرفتگی را افزایش دهد.

افزایش شدید فعالیت بدنی احتمال گرگرفتگی عینی و ذهنی را به ترتیب 31 و 33 درصد افزایش داد.

دکتر. استفانی فاوبیونمدیر پزشکی انجمن یائسگی گفت: این مطالعه ارتباط بین افزایش فعالیت بدنی و گرگرفتگی های ذهنی و عینی بعدی در دوران بیداری و خواب را نشان می دهد.

در این میان، دما تنها عامل موثر برای گرگرفتگی در خواب بود که خطر ابتلا به این بیماری را تا 38 درصد افزایش داد.

فاوبیون وی گفت: از آنجایی که درجه حرارت هنگام خواب بر احتمال گرگرفتگی تأثیر می گذارد، تغییراتی مانند استفاده از لحاف های سبک تر و لباس خواب و همچنین خنک نگه داشتن دمای اتاق می تواند به کاهش گرگرفتگی در شب کمک کند.

به گفته محققان، گرگرفتگی یکی از شایع ترین علائم یائسگی است که 80 درصد از زنان تجربه می کنند. مطالعات قبلی نشان داده است به این معنا که کاهش سطح استروژن باعث تغییراتی در هیپوتالاموس می شود که دمای بدن را کنترل می کند.

در حالی که ورزش فواید بسیاری برای سلامتی و تندرستی دارد، ورزش می تواند دمای بدن شما را نیز افزایش دهد و تصور می شود که یکی از دلایل اصلی گرگرفتگی باشد.

مطالعات جدیدتر نشان داده اند که فعالیت بدنی بیشتر از حد معمول در یک روز با گزارش های بیشتری از گرگرفتگی همراه است.

محققان نوشتند: «این داده‌ها از این فرضیه حمایت می‌کنند که حداقل در ماه‌های غیر تابستانی، فعالیت بدنی و دمای محیط گرمتر در طول خواب با گرگرفتگی مرتبط است.» این نتایج نشان می دهد که افزایش فعالیت بدنی در طول روز ممکن است با گرگرفتگی همراه باشد. با این حال، فعالیت بدنی فواید بی شماری برای سلامتی دارد و زنان را نباید نادیده گرفت میانسال فعالیت بدنی را حذف کنید.”

دکمه بازگشت به بالا