اقتصادی

تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان، برنامه وزارت کار در سال ۱۴۰۳

معاون وزیر کار بزرگترین چالش و مشکل دولت در حوزه بازار کار را کار فارغ التحصیل عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه و تمرکز در سال 1403 بر اساس دستور رئیس جمهور، حوزه اشتغال است. فارغ التحصیل.

به گزارش میجیک، محمود کریمی بیرانوند اظهار کرد: با توجه به چالش های موجود در بازار کار در خصوص بیکاری فارغ التحصیلان در سال 1403، برنامه اصلی ما تمرکز بر این معضل است. کاهش یافته است، اما با در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق های در نظر گرفته شده از سوی دولت در این زمینه، امیدواریم امسال سال خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان باشد و با همکاری بخش دولتی و خصوصی به دستاوردهای خوبی برسیم. سال

780,000 فرصت شغلی، خالص از 1,402 ایجاد شغل

وی خالص اشتغال ایجاد شده در سال 1402 را بیش از 780 هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تفاوت خالص اشتغال مرکز آمار با ایجاد فرصت های شغلی در این است که وقتی می گوییم خالص اشتغال، ورودی و خروجی نیروی کار است. بازار. در واقع آمار بازار کار این موضوع را تایید می کند. حداقل یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است که بیش از 780 هزار فرصت شغلی است که رقم قابل توجهی است.

تزریق 160 اعتبار نیروی کار در دولت سیزدهم

وی به میزان اعتبار تخصیص یافته در سال 1403 برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم یعنی از آنلاین 1400 تا پایان سال 1402 منابع در نظر گرفته شده برای بخش کار و فقط دولت است. برای ایجاد اشتغال تخصیص داده شده است و تقریباً 160 هزار میلیارد تومان به بازار کار تزریق کرده است که در قالب سوابق بودجه سالانه یا در قالب طرح هایی است که توسط نهادهای حمایتی برای مردم و کار ارائه می شود. و جامعه تولید

95 درصد از منابع خود را در خانه جذب کنید

کریمی بیرانوند در گفت و گوی تلویزیونی افزود: این مبلغ 160 هزار میلیارد تومان نسبت به سال های گذشته نادر است، 8 هزار میلیارد تومان منشأ مشاغل خانگی است و تقریبا جذب شده است.

معاون کار وزارت کار تصریح کرد: این میزان برابر با تعداد قوانین مشاغل خانگی از قبل از دولت تا سال 1389 است یعنی تنها در یک سال منبع اعتباری حوزه مشاغل خانگی اندازه را پوشش می دهد. سال ها قبل از دولت

تعداد تسهیلات پیش بینی شده در بودجه 1403 است

ادامه دهید: برای امسال در قالب تبصره 2 بودجه 1403 منابع خوبی در نظر گرفته شده ایم که حدود 125 هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلات است. و امیدواریم بتوانیم سهم مهمی به بازار کار تزریق کنیم تا نیاز سرمایه در گردش کارگاه تامین شود و اشتغال ایجاد و توسعه یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در ادامه به هدف گذاری اشتغال زایی بر اساس نظام نظارتی اشاره کرد و گفت: آمار نظام نظارتی یک میلیون شغل است که در سال های 1401 و 1402 به این تعهد رسیدیم. به گواه آمار و برای سال 1403 کار استانی انجام شده و تعهد استان به استاندار ابلاغ شده است.

شغل فارغ التحصیلان، 25 فرصت شغلی در استان

کریمی بیرانوند گفت: برای اولین بار در تعهد استانداران بخش اشتغال فارغ التحصیلان نیز لحاظ شده است و به طور متوسط ​​25 درصد فرصت های شغلی که در سطح استان ایجاد می شود باید مربوط به فارغ التحصیلان باشد.

معاون وزیر کار در عین حال به سامانه کاریابی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی کارجویان و کارفرمایان در بازار کار یافتن شغلی متناسب با شرایط خود است. به عبارت دیگر کارفرما به دنبال شغلی است که بتواند کار را به خوبی انجام دهد و معمولا کارجو نیز به دنبال شغلی است که شرایط و شأن خوبی داشته باشد و درآمد خوبی هم بدهد.

وی افزود: یک بستر مجازی در کشور داریم که این فعالیت را انجام می دهد و کاریابی مستقیم داریم که طبق آمار بیش از 1300 کاریابی قانونی است و لیست کاریابی های قانونی در سامانه وزارتخانه است. کارگری، اما لازم است که دولت نه در حوزه کارآفرینی، بلکه در حوزه نظارت و قانون گذاری، سامانه ای راه اندازی کند که بتواند از ظرفیت خود استفاده کند.

ثبت 300000 فرصت شغلی در سامانه کاریابی

کریمی بیرانوند افزود: این سامانه در تیرماه 1402 راه اندازی شد و با استقبال خوبی مواجه شد. تا به امروز بیش از 300000 فرصت شغلی توسط کارفرمایان یا جویندگان کار در سراسر کشور بارگذاری شده است.

به گفته وی، متقاضیان می توانند برای ثبت درخواست شغلی خود به نشانی http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا