تمامی حوزه های تخصصی می تواند عرصه فعالیت زنان باشد/اگر وارد چالش شوید، رشدهایی برایتان ایجاد می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شرایط و نحوه بازنشستگی زنان شاغل چگونه است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین عاطفه سعیدی نژاد رئیس بنیاد ملی مردمی جنبش پیشرفت زنان در اردوی توجیهی دانشجویان دختر جدیدالورود دانشگاه علم و صنعت که به همت معاونت فرهنگی این دانشگاه در مشهد برگزار شد. با بیان برخی از تجربیات و روزهای زندگی دانش آموزان گفت: در زندگی خود کشف کردم که باید خیلی زود برای خود تعیین تکلیف کرد و هدف گذاری کرد. سن و زمان شما اکنون یکی از زمان های مهمی است که باید وظایف خود را در زندگی روشن کنید. یکی از مشکلات امروز نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی ما این است که تابع روندهای کلان جامعه هستیم. مثلا خود ما برای یک فرآیند مثل کنکور قبول می کنیم و بس مشکل این است ما را از انتخاب های واقعی دور می کند از استعدادها و علایق ما. اگر از واقعیت خود مراقبت نمی کنید و در حالی که در آن هستید آینده خود را تعیین نمی کنید فکر نکنید که دیگران شما را متفاوت جلوه می دهند. آن وقت شما مانند هزاران نفر خواهید بود که می گویند بعد از گذراندن دوره های کارشناسی و ورود به مقطع کارشناسی ارشد هیچ اتفاقی نمی افتد.

رئیس بنیاد ملی مردمی جنبش زنان پیشرو: یکی از مشکلات ما این است که تصویری از آینده کشور در ذهن مردم و مسئولان وجود ندارد. یعنی یکی از حلقه های مفقوده کشور و یکی از ایرادات جدی در مدیریت کلان کشور نبود برنامه و تصویر کلان از آینده کشور است. این یک ضعف بزرگ است. رهبر انقلاب این ضعف را در حدود سال های 86 و 87 تشخیص دادند و گفتند: ما نیازمند الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی هستیم. زیرا همه کسانی که انقلاب را دوست دارند و از پیشرفت کشور در عرصه های مختلف اقتصادی فرهنگی محیط زیستی آب انرژی نفت و غیره خرسندند تصویر کلی از واقعیتی که اجرا خواهد شد ندارند. جامعه ایران تصویر عمومی مورد توافقی ندارد. دستیابی به الگوی پیشرفت یکی از ظرفیت هایی است که رهبرانقلاب به آن اشاره کرده اند و باید در کنار هم شکل بگیرد. البته در همان سال ها دبیرخانه ای برای طراحی الگوی پیشرفت تشکیل شد اما متأسفانه طراحی در سطح حداقلی انجام شد و تبدیل به یک گفتمان در جامعه نشد. یکی از کارهای مهمی که باید در این جایگاه ویژه در کشور انجام دهم برنامه ریزی برای آینده کشور است.

سعیدی نژاد با بیان اینکه این تصور که والدین باید فکر و عمل کنند اشتباه است گفت: خود رهبر انقلاب تعبیر درستی دارند و پیروزی انقلاب را حضور جوانانی دانستند که احساس مسئولیت کنند. برای آینده و چشم اندازی برای خود تعریف کرده اند و با توجه به آن تصویری را ایجاد می کنند و سپس طرحی را شکل می دهند و برای رسیدن به آن طرح تلاش می کنند. شما باید این کار را انجام دهید. شما باید آینده کشورتان را خودتان بسازید اما تا زمانی که تصویری روشن و درخشان از آینده در ذهن ما شکل نگیرد معلوم نیست تلاش های ما ما را به کجا خواهد برد.

مسئول بنیاد ملی مردمی پیشرفت زنان: یکی از کارهایی که به دلیل حضور در فضای ملی کشور می توانیم انجام دهیم تشکیل یک ظرفیت بزرگ ملی به نام یایاسان ماجو وانیتا است. مسئولیت اصلی من در حال حاضر ایجاد این بنیاد است که دفتر مرکزی آن در حدود 370 شهر است و کارهای مختلفی در حوزه زنان انجام می دهد. یکی از کارهای اخیر تهران مرکز نوآوری آکادمی مریم است که قرار است محلی برای نگهداری از دختران باشد. وقتی به این طرح ها رسیدم چندین قدم جلوتر دیدم.

سعیدی نژاد تاکید می کند: اگر برنامه ریزی نکنید دانشگاه ها و فضاهای دانشگاهی امروز شما را به واقعیت مورد نظر و نکته ای که در نظر دارید نمی رساند. باید از فرصت های دانشگاه استفاده کرد. اگر اهداف خوبی برای خود تعیین کنید دانشگاه مزرعه ای خواهد بود که می تواند بیشترین محصول را تولید کند. یعنی باید بدانید اهدافتان چیست و از دانشگاه و استاد به طور مساوی استفاده کنید. جدا از دروس پایه و دروس پایه همین هدف قرار دادن شما اگر بتوانید به طور حرفه ای از استاد استفاده کنید باید دقیق باشد.

مسئول بنیاد ملی مردمی جنبش زنان با بیان اینکه یکی از فرمول هایی که می تواند شما را از دوستانتان در زندگی متمایز کند فرمول حرکت رو به جلو است تصریح کرد: فرمول حرکت رو به جلو به این معناست که شما در شرایطی هستید که وقت ندارید در شرایطی که به نظر می رسد برنامه شما پر شده است هدف گذاری کنید و برنامه های بعدی را برای خود مشخص کنید. جلو رفتن یعنی از مسئولیت های خود نترسید. یکی از قوانین دنیا این است که اگر برای خودت مشکلات مثبت ایجاد نکنی دنیا برایت مشکلات منفی ایجاد خواهد کرد. منفی به این معناست که با وجود تلاش و زمانی که صرف می کنید همیشه به نتایجی که می خواهید نمی رسید. بنابراین فعالانه مشکلات خود را ایجاد کنید. دردسری که من می گویم یعنی دردسر یعنی کار و تلاش یعنی اساسا آرزویی که باید به آن برسید هدف گذاری کنید جلو بروید و از خدا بخواهید که راه را به شما نشان دهد و واقعاً اتفاق می افتد.

عاطفه سعیدی نژاد در سخنانی دیگر گفت: یکی از ویژگی های مهمی که می تواند افراد را در زندگی موفق کند پرهیز از ابهام و ابهام ستیزی است. به دل داستان بروید و چیزی پیدا کنید. شاید یکی از مشکلاتی که در فضای زنان وجود دارد این باشد که اغلب سعی می کنند از دیگران و سازمان ها محافظت کنند و این مانع رشد آنها می شود. تجربه نشان داده است که اگر مایل باشید که خود را به چالش بکشید رشدی را تجربه خواهید کرد که در شرایط عادی اتفاق نمی افتد. تصور ما در جنبش پیشرفت این است که زنان امروز می توانند در همه زمینه ها موثر باشند. نه تنها حوزه خانواده و سبک زندگی بلکه همه حوزه های خاص می تواند حوزه فعالیت زنان باشد. البته ظرافت و فطرت و طبع زن را جدی بگیریم و بیاییم وظیفه ویژه زنان موثر را پیدا کنید یک عنصر مهم برای شما این است که تصویری از آینده خود بسازید. اگر تکلیف شما روشن است به شکل گیری آینده ایران کمک کنید. این اتفاق برکتی است که ما به آن نیاز داریم.

دکمه بازگشت به بالا