مطالب عمومی

تماس‌ پادشاه اردن و بلینکن با خانواده “ابوعاقله”/آمریکا: از تحقیقات در این باره حمایت می‌کنیم

پادشاه اردن در گفت و گوی تلفنی با شیرین ابوعقلی شهادت این روزنامه نگار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت و اعلام کرد که اردن از همه امکانات برای پاسخگویی به عاملان این جنایات استفاده خواهد کرد.

به گزارش میجیک، به نقل از روسیا الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن طی تماسی تلفنی، قتل شیرین ابوعقله روزنامه نگار فلسطینی شبکه الجزیره رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که اقدامات وی نمی تواند صدای حقیقت فلسطین را خاموش کند.

وی همچنین به خانواده وی، همکاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه تسلیت گفت.

عبدالله دوم این اقدام را نقض تمامی قوانین بین المللی حقوق بشر و آداب و سنن بین المللی خواند و گفت که این اقدام ناقض آزادی رسانه هاست.

وی با اشاره به نقش مستقیم نیروهای رژیم صهیونیستی در ترور ابوعقله، خاطرنشان کرد: اردن از تمام توان خود برای احقاق حقوق این شهدا و مجازات رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی استفاده می کند.

پادشاه اردن همچنین به نحوه گزارش این خبرنگار شهید اشاره کرد و گفت; ابوعقل با شهامتی کم نظیر همیشه در فلسطین به میدان جنگ می آمد و مصیبت مردم فلسطین را روایت می کرد.

شیرین ابوعقلی روز چهارشنبه در حالی که حمله اسرائیل به اردوگاه جنین را پنهان می کرد، مورد اصابت گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و کشته شد.

او در حین پوشش خبری یک جلیقه ضد گلوله به تن داشت که روی آن «خبرنگار» نوشته شده بود.

شبکه قطری الجزیره پس از کشتن خبرنگار خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم کشتار خبرنگاران خود بوده و موضوع را در جامعه جهانی برای پاسخگویی به عاملان و عاملان این جنایات پیگیری خواهد کرد.

نیروهای اسرائیلی نیز با شهید شدن اجساد شیعیان به شیعیان حمله کردند و تعدادی از شرکت کنندگان مجروح و مجروح شدند.

در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که کشورش از آغاز تحقیقات برای شناسایی عاملان قتل شیرین ابوعقلی حمایت می کند.

به گفته مقامات آشنا، بلینکن پس از استفاده اسرائیل از نیروهای خود در هنگام دفن شهدای فلسطینی، با خانواده اواقلا تماس گرفت و با آنها همدردی کرد.

مقامات وزارت خارجه آمریکا گفتند که بلینکن روز شنبه برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو به برلین سفر کرد و از طریق تلفن با اعضای خانواده شیرین ابوعقلی “تسلیت عمیق” ابراز کرد.

کاخ سفید روز چهارشنبه قتل یک روزنامه نگار فلسطینی را به شدت محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا